تولید نخ های ملانژ با بالاترین کیفیت به کمک سیستم Off-Color شرکت Loepfe

نخ ملانژ و نخ‌های color – effect  از جمله مواردی هستند که در حال حاضر در صنعت پوشاک روبه گسترش هستند. برای داشتن نخ ملانژ مطلوب، باید الیاف به طور دقیق و با نسبتی درست در ابتدای فرآیند ریسیدن مخلوط شوند. حتی تغییرات شیدی ناچیز یا انحراف رنگ نخ‌ها ممکن است سبب کیفیت پایین پارچه پس از بافتن شود. یکی دیگر از دلایل رایج که سبب کیفیت ضعیف می‌شود هنگام فرآیند تابیدن رخ می‌دهد، که بوبین ها با رنگ یا شید مشابه به طور تصادفی مخلوط می شوند. تفاوت شیدها ممکن است به صورت خطوطی ناهماهنگ در محصول نهایی نمایان شوند. بنابر نوع پارچه و دامنه تغییرات، ممکن است کیفیت نهایی آنقدر پایین باشد که پارچه غیر قابل استفاده شود. شایان ذکر است که در برخی مواقع تفاوت های کوچک در شید نخ هنگامی که بر روی بوبین قرار دارد (که گاهی حتی با چشم انسان به سختی تشخیص داده‌ می‌شود ) می تواند سبب کیفیت پایین گردد.

از آنجا که پایین بودن کیفیت نخ می‌تواند برای کارخانه‌های ریسندگی بسیار گران تمام شود، ، در حال حاضر شرکت Loepfe برای تأمین کیفیت بالا نوعی از ویژگی اختیاری را در جداکننده  نخ (YarnMaster ZENIT+)  پیشنهاد می دهد. سیستم بازرسی OffColor قادر است تفاوت های بسیار کوچک در رنگ و شید نخ در حین فرآیند تابندگی را تشخیص دهد و از بین ببرد. در این تکنولوژی جدید از  F_Sensor استفاده می‌شود که قبلاً در  YarnMaster ZENIT+ به کار رفته است. کارخانه‌های ریسندگی که از جداکننده نخ برای کنترل کیفیت در هنگام تابیدن استفاده می‌کنند، می‌توانند دستگاه‌هایشان را با استفاده از این سیستم جدید به روز رسانی کنند.

دست‌آورد جدیدOffColor  به طور گسترده بر روی تعداد زیادی بوبین‌ دارای نخ ملانژ امتحان شده است. این بوبین‌ها که توسط یکی از  مشتریان ساخته شده بودند، دارای رنگ مشابهی بودند اما تفاوت‌هایی کوچک در شید آنها وجود داشت.  به طور مثال بخش‌های سیاه رنگ نخ ملانژ به آرامی از سیاه تا طوسی روشن تفاوت پیدا می‌کرد. در طی مراحل انجام ارزیابی که در اداره مرکزی  Loepfe در وتزگون  سوییس صورت می‌گرفت، Yarnmasterو Zenit+  با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید  OffColor قادرند که حتی کوچکترین تفاوت شید  را در حد قابل اطمینانی تشخیص دهند. در هنگام ارزیابی، سایر عملکردهای جداکننده نخ غیرقابل دسترس بودند. این سند نهایی است که نشان می‌دهد تکنولوژی جدید به خوبی کار می کند. تکنولوژی جدید وابستگی به رنگ نخ ندارد. علاوه بر این ارزیابی‌هایی که در اداره مرکزیLoepfe    انجام شده است، برخی از مشتریان این شرکت نیز قابلیت جدید را در حین کار عادی در کارخانه ارزیابی کرده‌اند. این مشتریان تأیید می‌کنند که ویژگی‌های OffColor به طور قابل اطمینانی عمل می‌نمایند و نخ‌های با رنگ و یا شید اشتباه را در هنگام فرآیند تابندگی جدا می‌کنند. طبق نظر مدیر تولید شرکت Loepfe بین ۱۰ الی ۱۵ درصد کارخانه‌های ریسندگی نخ‌های رنگ‌شده یا نخ های ملانژ تولید می‌کنند. تکنولوژی جدید YarnMaster ZENIT+ به همراه OffColor برای کارخانه‌های ریسندگی بسیار ضروری است و می‌تواند به ارتقاء کیفیت نخ‌های ملانژ یا نخ‌های رنگ‌شده تولیدی کمک کند. ویژگی جدید  جداکننده نخ  YarnMaster ZENIT+ را بسیار پرکاربرد می‌کند و به طور حتم کیفیت بالای خروجی را در کارخانه‌های ریسندگی با حذف کردن تمامی مشکلات نخ در فرآیند تابندگی در پی خواهیم داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.