آزاده انصاریان مدیرعامل شرکت نوباف پارسیان

azade-ansariyan-nobaf-parsian

خانم مهندس آزاده انصاریان ، مدیرعامل شرکت نوباف پارسیان در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ایرانتکس، به معرفی مجموعه خود پرداخت و در راستای شرح فعالیت‌های این شرکت بیان داشت:« شرکت نوباف پارسیان، دارای نمایندگی ماشین‌آلات اشتول و سوزن‌های گروزبکرت، در حوزه واردات ماشین‌آلات و سوزن‌های بافندگی نساجی فعالیت می‌کند. از آنجایی که، سوزن‌ها و قطعات یدکی نقش بسیار مهمی را در تولید محصولات بافندگی ایفا می‌نمایند، لذا، یکی از اهداف این مجموعه نگهداری میزان قابل توجهی از این لوازم در انبار جهت رفع نیازهای ضروری مشتریان است.»

ایشان در ادامه افزود:« ارائه خدمات فنی به همراه فرستادن متخصصین به کارخانجات مختلف، از دیگر اهداف شرکت نوباف پارسیان است و این مجموعه با ارائه قطعات اصل با قیمت‌های معقول از شرکت‌های معروف و شناخته شده، سعی دارد تا رضایت مشتریان خود را جلب نماید. از آنجایی که قشری که ما با آنها کار می‌کنیم، کارگاه‌های کوچکی هستند که توانایی خرید ماشین‌آلات نو را ندارند، ازاین رو، نوباف پارسیان جهت حمایت از آنها، اقدام به واردات ماشین‌آلات دست دومی کرده که کاملاً به روز رسانی شدند و همانند ماشین‌آلات ترک، با تعمیرات اساسی که در آلمان داشتند، وارد ایران گشتند. در رابطه با سوزن‌هایی هم که وارد می‌کنیم، به جرأت می‌توان گفت بهترین و معروفترین نوع سوزن است که قابل مقایسه با هیچ سوزنی در ایران نیست.»
مدیرعامل شرکت نوباف پارسیان، درخصوص اهداف شرکت برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی اظهار داشت:« با توجه به حوزه فعالیت شرکت در خصوص ارائه خدمات به تولیدکنندگان و وارد کردن تکنولوژی‌های نوین به ایران، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، بهترین فرصت برای این مقوله است. اما، در مورد این نمایشگاه، از آنجایی که نوباف پارسیان نماینده شرکت اشتول در ایران است و با توجه به اینکه حدود ۲۰ سال است که ماشین‌آلات این شرکت در ایران به نمایش گذاشته نشده، پتانسیلی که در ایرانتکس احساس گردید، مجموعه را ترغیب کرد که طی دو دوره، ماشین‌آلات این شرکت با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا را در معرض دید عموم قرار دهد و سایر فعالان را از وجود چنین تکنولوژی آگاه سازد.»
خانم مهندس انصاریان در خصوص نوآوری‌هایی که در نمایشگاه ایرانتکس در معرض دید عموم قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد:« مهمترین تکنولوژی ما دستگاه ADF مربوط به ماشین‌آلات تخت باف اشتول است که تفاوت بسیار چشمگیری با ماشین‌آلات قبلی دارد. از دیگر خدمات مجموعه نوباف پارسیان، برگزاری یک آکادمی آموزشی دو قسمتی مقدماتی و پیشرفته برای تولیدکنندگان بود که افرادی که مطلع نبودند، با حضور در این نمایشگاه، از برگزاری چنین دوره‌ای اطلاع پیدا کردند و با شرکت در این آکادمی آموزشی، اذعان داشتند که اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص نحوه کار کردن با ماشین‌آلات بدست آوردند؛ چیزی که تا قبل از این دوره، از آن هیچ اطلاعی نداشتند و همین امر، باعث شده که آنها با مشکلات کمتری حین عملیات برخورد کنند.»
وی ارزیابی خود را از نمایشگاه امسال بدین صورت بیان داشت:« به طور کلی، از آنجایی که نمایشگاه یک گردهمایی بزرگ بین شرکت‌های مختلف محسوب می‌شود، حضور در آن، قطعاً می‌تواند کمک شایانی را به بهبود وضعیت این صنعت نماید. اما، به هرحال کمی و کاستی‌هایی وجود دارد که برگزارکنندگان نمایشگاه با نظرخواهی از بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان می‌توانند این مشکلات را مرتفع سازند. آنچه که در این نمایشگاه بسیار چشمگیر بود، حضور پررنگ شرکت‌کنندگان خارجی به خصوص کشورهای چین و ترکیه و به دنبال آن، تفاوتی بود که از لحاظ جانمایی غرفه‌ها بین شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی قائل شده بودند و به عقیده من بهتر بود که سالن‌های مجزا برای سایر غرفه‌گذاران خارجی در نظر گرفته می‌شد. مطلب دیگر، ساعت برگزاری نمایشگاه بود که ازآنجایی که نمایشگاه در محلی واقع شده که دارای ترافیک حجیمی در ساعات ۴ تا ۸ شب است، بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند که در چنین ساعتی در نمایشگاه حضور پیدا نکنند و از این رو، ساعت مفید برای حضور بازدیدکنندگان تنها ۲ تا ۳ ساعت بود. بنابراین، آنطور که می‌بایست، شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان بهره کافی و لازم را نمی‌بردند.»
خانم مهندس انصاریان درباره اقدامات مجموعه نوباف پارسیان در راستای بومی سازی محصولات خود اظهار داشت:« متأسفانه تولیدکننده خاصی جهت ساخت ماشین‌آلاتی که وارد می‌کنیم، وجود ندارد؛ اما، به منظور بومی‌سازی ماشین‌آلات داخلی، مجموعه نوباف پارسیان آمادگی خود را برای ارائه نقشه‌های ساخت این ماشین‌آلات اعلام می‌دارد. حتی، در صورت تمایل، افراد می‌توانند به منظور آشنایی با سیستم ساخت دستگاه‌ها به کارخانه مراجعه کنند. درواقع، شرکت‌ها برای یادگیری نحوه عملکرد ماشین‌آلات نیازی به حضور افراد آلمانی ندارند؛ چراکه، نوباف پارسیان دارای اشخاص حرفه‌ای در زمینه تعمیر، نقشه‌زنی و کلیه امور مربوط به ماشین‌آلات است که زیرنظر متخصصین آلمانی آموزش دیدند.»
مدیرعامل شرکت نوباف پارسیان، ضمن اشاره به دوران سخت تحریم برای فعالان این صنعت و سایر صنایع، اعلام داشت که در دوران پساتحریم بهبود چشمگیری در وضعیت حال حاضر صورت نگرفته و در ادامه افزود:« دوران تحریم، به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی، لطمات جبران‌ناپذیری را به صنایع وارد نمود و انتظار می‌رفت که در دوران پساتحریم، وضعیت به حالت قبل از آن برگردد و به عبارتی، دوران سخت تمام شود. اما، بهبود چشمگیری صورت نگرفت و شرایط حتی به مراتب سخت‌تر هم شده است؛ به عنوان مثال، شرکت ما که واردکننده است، برای انتقال پول همچنان با مشکلات عدیده‌ای همچون گمرک مواجه است. چراکه، هم تعرفه‌ها بالاتر رفته و هم ارزیابی‌ها بسیار سخت‌تر شده است. بنابراین، دوران پساتحریم را نمی‌توان به عنوان یک دوران تأثیرگذار بر وضعیت اقتصادی کشور عنوان نمود.»
خانم مهندس انصاریان در پایان، ضمن ابراز رضایت از حضور شرکت در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ایرانتکس، افزود:« امیدوارم که تمام تولیدکنندگان و تمام کسانی که می‌خواهند به نوعی، به صنعت نساجی کمک کنند، موفق باشند و همچنین، توجه به این نکته ضروری است که تولید همانند معلمی، شغل مقدسی است ؛ زیرا، تولیدکنندگان از خدمتگزاران کشورمان هستند و از دولت خواستار حمایت از تولیدکنندگان هستیم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.