ابوالفضل مشهدی مدیرعامل شرکت تکسوفین

مهندس ابوالفضل مشهدی تکسوفین

مهندس ابوالفضل مشهدی ، مدیرعامل شرکت تکسوفین ، در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ایرانتکس، به توضیحاتی مختصر در خصوص مجموعه فعال خود پرداخت و گفت:« شرکت مهندسی تکسوفین، دارای سابقه‌ای ۲۰ ساله و با هدف ارائه فناوری‌های برتر در صنایع پلیمر، سلولزی و نساجی ایران، با تکیه بر دانش سازمانی مشغول فعالیت است. مهمترین محورهای فعالیت این شرکت در قالب خدمات مهندسی، تأمین و اجرا (EPC) می‌باشد که شامل تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات تولید صنعت نساجی، پوشاک و کاغذ، مشاوره و تجهیز آزمایشگاه‌های صنعتی، پژوهشی، تحقیقاتی و کنترل کیفی، مشاوره مهندسی جهت تولید خطوط الیاف مصنوعی و صنعتی و تأمین تجهیزات جهت تولید محصولات کامپوزیت است.»

وی در ادامه افزود:« تکسوفین با استراتژی تحقق شعار “دانش روز، فناوری فردا” توانسته تاکنون با ارائه دستاوردهای صنعتی و خدمات مستمر به مشتریان خود ، اطلاعات موردنیاز در هر مرحله را در اختیار آنها قرار دهد تا انتخاب گزینه عالی برایشان میسر گردد.»

مهندس مشهدی هدف مجموعه را از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی همچون ایرانتکس، معرفی برندهای جدید خود عنوان نمود و اظهار داشت:« استراتژی تکسوفین از حضور در چنین نمایشگاه‌هایی اطلاع‌رسانی به مشتریان از فناوری‌های خلاقانه شرکت است. به عنوان مثال، تکنولوژی نوینی که در این دوره از نمایشگاه در معرض عموم قرار دادیم، نوعی سمباده‌زنی است که به Embarrassing Diamond معروف است. در این نوآوری، از سمباده‌های نانو، جهت نرم کردن پارچه استفاده می‌گردد و دیگر نیازی به وجود مواد نرم‌کن و مواد شیمیایی دیگر نیست؛ از این رو، این دستگاه می‌تواند به عنوان یک خلاقیت مقرون به صرفه معرفی گردد و در اختیار مشتریان و سایر مصرف‌کنندگان قرار گیرد.»

مدیرعامل شرکت تکسوفین در خصوص عملکرد شرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی محصولات تصریح کرد:« مجموعه تکسوفین، بسیار علاقمند به بومی‌سازی تجهیزات آزمایشگاهی است و بدین منظور، با فعال‌سازی بیش از پیش بخش تحقیق و توسعه مجموعه خود (R&D)، توانسته دانش فنی بخشی از تجهیزاتی که از شرکت‌های خارجی تأمین می‌کرد، وارد شرکت کند. همچنین، در زمینه تجهیزات رنگ‌سنجی، توانستیم با گردآوری مطالبی ارزنده از فعالان و مجربان صنعت نساجی، بانک اطلاعاتی قوی از نمونه‌رنگ‌های مورداستفاده در رنگرزی و مواد تعاونی پرکاربرد در تکمیل را تهیه نماییم. اما، عمده فعالیت‌های ما در راستای اقتصاد مقاومتی، به بومی‌سازی تجهیزات آزمایشگاهی برمی‌گردد و تمام تلاشمان این است که این محصولات با استفاده از دانش سازمانی شرکت و توان فنی تولیدکنندگان داخلی، توسط خودِ ایرانیان ساخته شود که هم نیاز داخل را برطرف کند و هم بازار صادرات را گسترش دهد.»

مهندس مشهدی، به عنوان کلام پایانی بیان داشت:« به اعتقاد بنده، بزرگترین مشکلات صنایع ما در توسعه و گسترش، به خودِ دولت بازمی‌گردد و اظهار مشکلاتی همچون بیمه، مالیات و قوانین دست و پاگیر سازمان‌های دولتی، قصه بسیار تکراری است. از این رو، از دولت عزیزمان خواهشمندم که همان اندازه که تسهیلاتی را برای ورود محصولات مصرفی خارجی، قائل هستند، برای شرکت‌های داخلی هم همان حمایت‌ها را قرار دهند و موانع و مشکلاتی که بر سر راه ترخیص کالاهای صنعتی و سرمایه‌ای در گمرک وجود دارد را به حداقل برسانند. بعنوان نمونه، شرکت تکسوفین جهت ترخیص دو دستگاه از گمرک  جهت نمایش در نمایشگاه، با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرد، همین دستگاه‌هایی که شما در غرفه ما مشاهده می کنید!! انتقاد دیگر من از هزینه‌ اجاره شرکت‌کنندگان نمایندگی‌های خارجی در این نمایشگاه  است که باید به اندازه  شرکت در یک نمایشگاه خارجی جهت غرفه هزینه کنند و از هیچ تسهیلاتی برخوردار نباشد؛ در حالی که حدود ده برابر یک شرکت داخلی می‌پردازند. با توجه به اینکه شرکت‌هایی مثل ما معرف تکنولوژی‌های روز شرکت‌های مطرح هستند، باید امتیاز بیشتری نسبت به شرکت‌های خارجی فروشنده لباس یا شرکت‌های چینی دریافت کنند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.