علی‌اصغر مهری مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی مهرسان

مهندس مهری مهرسان

مهندس علی‌اصغر مهری ، مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی مهرسان در گفتگویی صمیمانه با نشریه نساجی موفق، در خصوص فعالیت‌های شرکت خود بیان داشت:« این مجموعه فعالیت خود را به صورت همکاری با شرکت ماشین‌سازی مرسان ترکیه در سال ۱۳۹۲، آغاز نمود و امروزه، به کمک متخصصین آموزش دیده در شرکت‌های نساجی ترکیه، توانست به عنوان تنها شرکت تولیدکننده ماشین‌آلات تکمیل صنعت نساجی (تریکو) شناخته شود. به طور کلی، هدف شرکت مهرسان بر پایه تحقق اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی محصولات داخلی است و بدین منظور، توانست در سال ۹۴، اولین ماشین‌آلات خشک‌کن تولیدی خود را به کشور پرو صادر نماید و در این راستا، قدمی هرچند کوچک بردارد.»

ایشان هدف خود را از حضور متوالی در نمایشگاه ایرانتکس، ظرفیت و پتانسیل بالای آن اعلام نمود و اظهار داشت:« نمایشگاه، یک رویداد بین‌المللی جهت عرضه محصولات نوین یک شرکت است و شرکت مهرسان هم از این قاعده مستثنی نیست. در این دوره، شرکت مهرسان با عرضه تکنولوژی نوین خود که دستگاه آب‌گیر بالنی بود، توانست مشتریان خود را از نزدیک با این نوآوری آشنا کند. این دستگاه، نسبت به نمونه قبلی و دستگاه‌های ترکیه‌ای موجود در بازار، از لحاظ کیفیت و سرعت بازدهی، بسیار ایده‌آل است و با افتخار اعلام می‌کنیم که این دستگاه، کاملاً ساخت داخل است و با استفاده از متخصصین داخلی وارد بازار شده است.»

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی مهرسان در ادامه افزود:« اورجینال این دستگاه، ایتالیایی بوده است و شرکت مهرسان تصمیم گرفت که در راستای بومی‌سازی محصولات داخلی و محقق ساختن اقتصاد مقاومتی، این دستگاه را با کیفیتی بسیار برتر با کمک فعالان همین مرز و بوم بسازد. قیمت این دستگاه نسبت به نمونه اروپایی‌اش، ۶۰%  و نسبت به نمونه ترکیه‌ای، ۴۰% پایین‌تر است و همین امر، وجه تمایز بارز این ماشین در مقابل سایر دستگاه‌های آب‌گیر بالنی می‌باشد.»

ایشان عمده‌ترین مشکلات ماشین‌سازان را ورود دستگاه‌های دست دوم به بازار عنوان نمود و خاطر نشان کرد که دوران پساتحریم، تأثیر شگرفی بر وضعیت اقتصادی کشور نداشته است.

مهندس مهری به عنوان کلام پایانی تصریح کرد:« پیرو صحبت‌های فوق، از دولت محترم درخواست دارم که تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از ورود ماشین آلات دست دوم بیندیشند و به دنبال آن، تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار تولیدکنندگان داخلی ماشین‌آلات نو  و ساخت داخل قرار دهند. تنها کافی است برای یک بار به ما اعتماد کنند تا هم لیاقت ما را ببینند و هم به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنند که مورداعتماد مصرف‌کننده داخلی قرار بگیریم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.