نسل جدید ماشین آلات گردبافی پایلونگ

نسل جدید ماشین‌آلات گردبافی پایلونگ

تهیه و تنظیم: امیرهوشنگ مشهدی عباس

مدیرعامل شرکت نوین گستر نسج

 

گردباف پایلونگتکنولوژی جدید استفاده شده در جدیدترین ماشین پایلونگ که در نمایشگاه ایتما ۲۰۱۵ رونمایی شد، مقدمه‌ای بر ظهور نسل جدید ماشین‌آلات گردبافی محسوب می‌گردد. همانگونه که مستحضرید، فرآیند تولید نخ از الیاف، روندی نه چندان کوتاه و ساده بلکه، نیازمند ماشین‌آلات حلاجی و ریسندگی متعددی است که عموماً شامل دستگاه‌ها و ماشین‌های بازکننده، تمیزکننده، کاردینگ، چندلاکنی، شانه، نیم‌تاب و رینگ می‌باشد.

گردبافتکنولوژی حاضر این امکان را فراهم می‌کند که، فیتیله تولیدی به جای ماشین‌های نیم تاب و در ادامه رینگ و  بوبین پیچی، مستقیماً به ماشین گردبافی تغذیه گردد. بدیهی است با حذف این سه مرحله که معمولاً ماشین‌آلات گران قیمتی هم هستند، صرفه جویی قابل توجهی صورت می‌گیرد. علاوه بر این موارد، هزینه‌های اجرایی و حمل و نقل نخ تولیدی را نیز باید در نظر گرفت. بر همین اساس، طبق گفته کارشناسان شرکت پایلونگ،  با بهره‌گیری از این ماشین هزینه صرفه جویی برابر با یک دلار در کیلوگرم نخ بوده است.

گردبافمجموع ویژگی‌ها و مزایای این ماشین،  نظر بسیاری از تولیدکنندگان پارچه را معطوف خود کرده است، حال آنکه بررسی بیشتر این ماشین برای آشنایی بهتر با تکنولوژی‌های به کار رفته و نوع کارکرد آن امری ضروری به نظر می‌رسد.

گردباف

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.