منتخبی از مدرن‌ترین ماشین‌آلات شرکت Staubli در ITMA Asia + CITME 2016

شرکت Stäubli به عنوان تولیدکننده­­ ماشین‌آلات نساجی سرعت بالا، منتخبی از مدرن­ترین تولیدات خود را که متناسب با نیازهای خاص بازار نساجی آسیا طراحی شده، در نمایشگاه تجاری نساجی ITMA Asia 2016  رونمایی کرد.

طیف گسترده‌­ای از نوآوری‌های نساجی این مجموعه شامل مواردی همچون دستگاه تشکیل دهانه نخ تار برای ماشین بافندگی تاری پودی، ماشین‌های ژاکارد الکترونیکی مجهز به دستگاه­‌های چله‌­کشی، بافندگی سیستم­های آماده شامل ماشین چله‌کشی و ماشین­های گره‌زنی و همچنین، ماشین‌آلات قلاب‌بافی Schönher بود که در این نمایشگاه ارائه گردید.

ماشین ژاکارد LXL

شکل ۱- ماشین ژاکارد LXL

از سوی دیگر، Staubli با برند DEIMO راهکارهای اتوماسیونی­ را برای صنعت بافندگی در یک غرفه مجزا به نمایش گذاشت.

در ادامه، به توضیحات مختصری در خصوص این نوآوری‌ها پرداخته می‌شود.

 

ماشین­های ژاکارد

سه نوع ماشین ژاکارد ارائه شده در غرفه­ Staubli  با پودگذاری­های متفاوت، کیفیت بافندگی را در دو سطح متفاوت نشان می‌دهد. همچنین، ماشین‌های ژاکارد بازمهندسی شده SX  و LX عرضه گردید که به واسطه دو نوع تنظیمات می‌توانند پارچه‌های حوله­ای و رو مبلی را ببافند. از سوی دیگر، با تعبیه سیستم پودگذاری جت هوا در ماشین ژاکارد LXL، کیسه هوای OPW برای وزن‌های سنگین با عرض بافندگی ۲۸۰ سانتی‌متر تولید می‌شود و در حالیکه تنظیمات دستگاه چله‌کشی برای ۱۲۲۸۸ نخ مجهز شده باشد، این ماشین امکان رسیدن به فرمت‌هایی با بیش از ۳۶۷۶۴ نخ را بوسیله­ی ترکیب دو ماشین با چیدمان پشت سر هم ارائه می­دهد.

سیستم پودگذاری جت هوا در ماشین ژاکارد LXL

شکل ۲-سیستم پودگذاری جت هوا در ماشین ژاکارد LXL

 

علاوه بر این، شرکت Staubli نسخه­ بازطراحی شده­ ماشین ژاکارد DX را ارائه کرد که بر اساس استانداردهای ماشین آلات بافندگی چینی است. این ماشین در ترکیب با انواع مختلفی از دستگاه­های چله کشی Staubli برای کاربردهای متنوع در معرض نمایش قرار گرفت.

 

دابی جدید نسل سوم

به عنوان یک اختراع جدید، Staubli دابی­های جدید S3062/S3061 را که به تازگی برای کاربردهای جت آب توسعه داده شده، ارائه نمود که با تنظیمات جدید دستگاه چله­کشی de 82/83 می­توانند بر روی ماشین­های بافندگی نصب شوند.

 

ماشین چله‌کشی جدید اتوماتیک  SAFIR S40

این نوع ماشین برای بافت­های پنبه مثل جین و سایر پارچه­های استاندارد کاربرد دارد و طبق گزارشات شرکت، این ماشین می­تواند با فرمتی فشرده در هر یک از کارخانجات بافندگی سنتی نصب و اجرا گردد.

ماشین چله‌کشی جدید اتوماتیک SAFIR S40

شکل۳- ماشین چله‌کشی جدید اتوماتیک  SAFIR S40

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.