مروری بر هفتمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر+تصاویر

به گزارش نشریه نساجی موفق، هفتمین دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در تاریخ ششم لغایت سیزدهم اسفندماه در تهران و به طور همزمان در ۱۵ استان کشور برگزار شد. در بخش‌های گوناگون جشنواره فجر در مجموع ۶۱۰۰ اثر به بنیاد ملی مد و لباس ایرانی‌-‌اسلامی ارسال شد و در نهایت به تفکیک، مورد داوری قرار گرفتند. مراسم افتتاحیه این رویداد بین‌المللی در در تالار وحدت و با حضور حمید قبادی- دبیر کارگروه مد و لباس، مجتبی حسینی- معاون هنری وزارت ارشاد، فاطمه ذوالقدر- نماینده مردم تهران در مجلس و شهین‌دخت مولاوردی- دستیار ویژه رئیس جمهور برگزار شد.

تالار وحدت به عنوان میزبان اصلی این رویداد، بخش نمایش آثار ارسالی به جشنواره فجر را دربرداشت و سایر بخش‌های آن در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز برج میلاد برگزار  شد.

این رویداد هر ساله توسط بنیاد ملی مد و لباس ایرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی – اسلامی و ترویج الگوهای بومی و ملی، از طریق مد سازی به عنوان اصلی ترین شاخص‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌گردد.

در حاشیه این جشنواره نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار شد که میزبان دانشجویان، طراحان، فعالان و علاقه‌مندان حوزه طراحی مد و لباس بود.

آئین پایانی جشنواره فجر با حضور سیدعباس صالحی وزیر و سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان در رشته‌های مختلف کیف، کفش، طراحی پارچه و لباس، زیورآلات و غیره معرفی شدند و از آنان تقدیر به عمل آمد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.