راهی که باید رفت ،مروری بر دومین دوره انتخابات انجمن TMAI

راهی که باید رفت
مروری بر دومین دوره انتخابات انجمن ماشین سازی نساجی ایران – TMAI


سه سال و اندی پیش بود که خبر تأسیس انجمن ماشین‌سازی انجمن نساجی ایران بعد از ایتمای ۲۰۱۱ بارسلونا ، در خبرگذاری‌ها و مجلات مختلف تخصصی منتشر شد و جمعی از تولیدکنندگان ماشین‌آلات و قطعات دور هم جمع شدند تا مسائل و مشکلات خود را به‌صورت صنعتی دنبال نمایند و اندیشه‌ای عالی و اراده‌ای محکم را به خدمت گرفتند تا در آینده‌ای نزدیک، بتوانند با توسعه همکاری‌های بین‌المللی خود زمینه تولید ماشین‌آلات و هچنین، صادرات آن را به سایر کشورها هموار نمایند.
نساجی موفق به‌عنوان نشریه‌ای تخصصی در حوزه صنعت نساجی کشور و با گستره‌ی توزیع بین‌المللی نیز افتخار این را یافت تا به عنوان ارگان رسمی این نهاد، به فعالیت بپردازد و در واقع رسانه‌ی این تشکل نوپا اما توانمند و صاحب سبک گردد.
و اسفند ماه شاهد دومین دوره انتخابات این انجمن بود تا حدود ۲۰ شرکت ماشین‌ساز ایرانی گردهم آیند و با برگزاری انتخابات، اعضاء هیأت مدیره جدید TMAI را برای مدت ۳ سال انتخاب نماید.
جلسه با تلاوت قرآن و پخش سرود آغاز شد. حضور حداکثری اعضاء انجمن از استان‌های مختلف از خراسان رضوی تا اصفهان و یزد، همه و ‌همه حکایت از اهمیت و جدیت اعضاء برای توسعه صنعت ماشین‌سازی نساجی در کشور داشت.
نمایندگان شرکت‌های طاهرزادگان، سانتیگراد، پارت ماشین، گل نرگس، نانو نساج کویر یزد، آرین جهان، ماشین سازی راعی، تراشکاری نورافشان و تراشکاری زمانی از ساعت ۱۰ صبح الی ۴ عصر در محل سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گردهم آمدند و با معرفی شرکت خود و محصولات و خدمات آن، زمینه تعامل و همدلی بیشتری را فراهم آورند.
در ادامه جلسه، مهندس امین مفتاحی دبیر انجمن، به ارائه گزارش فعالیت‌های انجمن در حوزه عضوگیری، امور بین‌الملل، امور اجرایی و همچنین، فعالیت‌های تشکلی و مصوبات هیأت مدیره پرداخت و اصلاحات کاملی را در اختیار اعضاء انجمن قرار داد.
پس از ارائه گزارش سالیانه انجمن در مجمع عمومی TMAI ، کاندیداهای هیأت مدیره و بازرسان خود را معرفی کردند و جلسه وارد رأی‌گیری شد.
برگه‌های رأی در حضور نماینده محترم وزارت کار، رفاه و امور تجاری بررسی و اعضاء هیأت مدیره و بازرسان انجمن معین شدند.
لازم به‌ذکر است که پیش از جلسه، آقای مهندس صاحب جمعی و مهندس امیر مقدم و مهندس غلامرضا سلامتی نیز به عنوان نائب رئیس و منشی جلسه قبول مسؤلیت نمودند تا روال قانونی بصورت کامل طی شود. نکته حائز اهمیت در این جلسه، عدم تغییر اعضاء هیأت مدیره انجمن در انتخابات دوم بود. بر همین اساس، آقایان غلامرضا سلامتی،کوروش صاحب‌جمعی، امیرمقدم، مهران شریفی، امین مفتاحی، مهدی صادقی قهرودی و محمد میرجلیلی به‌عنوان اعضاء هیأت مدیره و آقایان غفاری پور و گرامی به‌ عنوان بازرسان انجمن انتخاب شدند.
همچنین طی جلسه‌ای که اعضاء هیأت مدیره انجمن داشتند، ترکیب هیأت مدیره نیز به منوال خود باقی ماند و بر همین اساس، آقای مهندس کوروش صاحب جمعی (شرکت پروجکت سرویس ایران) به‌عنوان رئیس، مهندس امیرمقدم (شرکت پرشین گام فراز) در سمت نائب رئیس، مهندس مهران شریفی (شرکت نمادپردا) به‌عنوان عضو هیأت مدیره و مهندس امین مفتاحی (شرکت نانوفناوران حصان) به‌عنوان عضو هیأت مدیره و دبیر انجمن انتخاب شدند.
در نشست عصر جلسه، نیز اعضاء TMAI میزبان دفتر ماشین‌سازی و وزارت صنعت معدن تجارت بودند تا با طرح موضوعات و سوالات خود، در راستای تقویت همکاری‌های فی‌مابین اقدامات و تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.
در ابتدای این جلسه، سرکار خانم مهندس یزدانی‌فر به ارائه توضیحاتی در مورد دفتر ماشین‌سازی پرداخت و از روند فعالیت‌ها و تعاملات این حوزه از وزارت صنعت، معدن تجارت با بخش تولید پرداخت و بعد آن نیز ، اعضاء با طرح موضوعات خود جلسه‌ای گرم و دو سویه را شکل دادند.
بیان مطالبی در زمینه خدمات حوزه ماشین‌سازی، تسهیلات آن، روند صادرات ماشین‌آلات و همچنین ارائه پکیج برای تولید محصولات خاص و بیان ظرفیت‌های ماشین سازی و صادرات آن به منطقه، از جمله مسائل مهمی بود که در این جلسه‌ی۱۲۰ دقیقه‌ای مطرح شد.
در پایان این نشست نیز اعضاء انجمن و نمایندگان شرکت‌های حاضر در جلسه عکس یادبود گرفتند تا در تاریخ نساجی کشور این رویداد ثبت گردد و درجریان ماشین‌سازی نساجی ایران نیز تاریخ خود را بنویسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.