ماهور سرمان را بالا برد، بزرگترین فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه پشمی جهان

ماهور از بزرگترین فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه پشمی جهان، در نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۶ رونمایی کرد

به گزارش نشریه نساجی موفق ، بزرگترین فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه در ابعاد ۹*۶ متر در نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۶ رخ نمایی کرد. این فرش پشمی که توسط شرکت نیما بافت کاشان، دارنده برند فرش ماهور تولید شده ‌است، یکی از جذاب‌ترین محصولات ارائه شده در نمایشگاه بود که به همگان نشان داده که فن، دانش و اراده تولیدکننده ایرانی تحریم نمی‌شناسد و هر جا که بخواهد و در هر شرایطی قادر است تا قله‌های افتخار را به نام ایران ثبت نماید.

این فرش عظیم، که برق از چشمان رقبای ترک و بلژیکی گرفته بود، از پشم مرغوب و بسیار ظریف تولید شده و به منظور ایجاد خواص مطلوب‌تر نیز درصد اندکی از الیاف پلی امید را به همراه دارد. تمامی فرآیند ریسندگی، رنگرزی، طراحی و بافت این فرش در داخل کشور و در مجموعه‌های توانمند داخلی صورت گرفته است. در همین راستا، مهندس مهدی ضابطی، مدیرعامل شرکت نیما بافت کاشان، ضمن اشاره به اهمیت بالای نمایشگاه دموتکس و ظرفیت‌های خوبی که این نمایشگاه برای صنعت نساجی و فرش کشور دارد، گفت:« نمایشگاه دموتکس هانوفر، بزرگترین رویداد فرش و کفپوش جهان است و با توجه به اهمیت تولید فرش دستباف و ماشینی در کشور، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان فعال این بخش از صنعت نساجی کشور، همواره رویداد دموتکس را در تقویم کاری خود دارند و چه به عنوان غرفه‌گذار و چه به عنوان بازدید کننده می‌کوشند تا در این نمایشگاه حضور پررنگ داشته باشند.»

وی در ادامه افزود :« بر همین اساس، فرش ماهور نیز با توجه به شرایط خوبی که احساس نمود، در این دوره از نمایشگاه به عنوان غرفه‌گذار شرکت نمود و سعی کرد تا در اولین حضور رسمی خود، محصولات متفاوتی را به بازدیدکنندگان عرضه نماید. تنوع محصولات این غرفه و همچنین کسب و کارهای ارائه شده با برنامه‌ریزی قبلی و استفاده از مشاوران توانمند داخلی بوده است که ما توانستیم علاوه بر ارائه محصولات خاص شرکتمان، توانمندی‌های  فرش ایران را در کنار سایر شرکت کنندگان ارجمند ایرانی به سایر رقبای خود نشان دهیم.»

وی در پایان، ضمن اشاره به نتیجه دادن مقاومت ملت و تلاش بی‌وقفه مسئولان برای رفع تحریم‌های ظالمانه، ابراز امیدواری نمود که شرایط متفاوتی در عرصه تولید و صادرات فرش ایرانی در آینده نزدیک رقم بخورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. احسان می گوید

    مطلب ارزشمندی بود خیلی استفاده کردم
    تشکررررررررررررر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.