سومین همایش ملی صنعت فرش ماشینی با رویکردی نوین برگزار می‌گردد

” سومین همایش ملی صنعت فرش ماشینی با رویکردی نوین برگزار می‌گردد.”

دبیر علمی سومین همایش ملی صنعت فرش ماشینی در گفتگوی اختصاصی با نشریه نساجی موفق، ضمن اشاره به جایگاه شهر کاشان در حوزه تولید فرش در جهان گفت:« کاشان به عنوان پایتخت فرش ماشینی در کشور است و سالانه میلیون‌ها مترمربع فرش در این شهر تولید می‌شود و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌گردد.  برهمین اساس، وجود یک نشست سالیانه با رویکرد علمی- صنعتی بسیار ضروری به نظر می‌رسید که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و صاحبان صنایع فرش ماشینی کل کشور،  به فضل خدا مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد کاشان توانسته است در سال‌های اخیر این نشست را برگزار نماید و امسال شاهد سومین نشست آن خواهیم بود.»

دکتر دیاری در ادامه با ارائه پاره‌ای توضیحات در مورد برنامه‌های نشست افزود:« این نشست با رویکرد علمی-صنعتی، علاوه بر سخنرانی‌های مختلف در زمینه‌های مرتبط با سیاست‌گذاری‌های صنعت فرش، آخرین دستاوردهای علمی که طی سال گذشته تولید شده‌اند نیز به صاحبان صنایع فرش ارائه می‌شود. همچنین، یک نمایشگاه بین‌المللی چهار روزه نیز در کنار این نشست برگزار خواهد شد که در آن صنایع مرتبط با حوزه فرش ماشینی به ارائه محصولات خود می‌پردازند. این نمایشگاه با مساحتی حدود دوهزار متر مربع و با رویکرد معرفی آخرین تکنولوژی‌ها و محصولات مرتبط با تولید فرش اعم از ماشین‌آلات، قطعات، نخ، رنگ و …. بوده و برای اولین بار در کاشان برگزار می‌شود.»

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در پایان ضمن قدرانی از تمامی تشکل‌ها و نهادهایی که برای برگزاری این نشست با مرکز تحقیقات فرش ماشینی همکاری داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد که این نشست و سایر فعالیت‌های گروهی زمینه توسعه هرچه بیشتر فرش ماشینی کشور را فراهم آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.