مروری بر نمایشگاه مد و پارچه استانبول ۲۰۱۸

به گزارش خبرنگار اعزامی نشریه بین المللی نساجی موفق، نمایشگاه Premiervision 2018 که با نام نمایشگاه مد و پارچه استانبول نیز مشهور است، با هدف رونمایی از آخرین تحولات مد و پارچه در منطقه خاورمیانه و اروپای شرقی در تاریخ ۱۰ الی ۱۲ اکتبر در محل کنگره مرکزی شهر استانبول برگزار شد.

در این رویداد مهم بین المللی حدود ۱۰۰ شرکت از کشورهای ترکیه، اتریش، ژاپن، ایتالیا، اسپانیا، سربستان، بوسنی، چک، رومانی، هند، چین و ایران حضور داشتند و آخرین دستاوردهای خود در حوزه تولید الیاف، نخ، پارچه و لباس را به نمایش گذاشتند. همچنین در حوزه تزیینات و آکسسورهای لباس نیز حضور جدی و پر رنگ شرکتهای تولید کننده مشهود بود.

نمایش آخرین پیشرفتها در زمینه های مختلف صنعت مد و پارچه در محل ورودی نمایشگاه و با چیدمانی جذاب، کمک بسیار زیادی را به مدیریت زمان بازدیدکنندگان می نمود و علاوه بر آن فضای جذابی را برای دانشجویان و پژوهشگران این حوزه فراهم نموده بود تا فارغ از بحث های تجاری و محدودیتهای آن از نزدیک با این نوآوری ها آشنا شوند.

به علاوه محلی برای ارایه آخرین ترند و رویکرد رنگ در سال ۲۰۱۸ در قالب یک نرم افزار جامع به همراه کتابچه و کالیته رنگ وجود داشت که مورد استقبال طراحان لباس و پارچه قرار گرفت.

برگزاری کارگاههای آموزشی استفاده از پارچه و رنگ در طراحی لباس از دیگر رویدادهای مهم این نمایشگاه بود و هر روز در ساعات ۱۱ و ۱۴ این کارگاه با حضور انبوه دانشجویان و طراحان پارچه و لباس برگزار می شد و علاقمندان از نزدیک و به صورت عملی با آخرین دستاوردها و کاربردهای آن را در لباس و پارچه آشنا می شدند.

همچنین بخش دیگری از نمایشگاه به برگزاری مسابقه زنده طراحی لباس و مد اختصاص داشت و دانشجویان به همراه اساتید دانشگاهی با استفاده از پارچه ها و اکسسوآرهای ارایه در نمایشگاه به طراحی لباس و دوخت آن اقدام نمودند و در هر روز ازطرح برتر تقدیر شد.

به علاوه  کارگاههای عملی دیگری همچون پارچه سازی، نقاشی روی پارچه، پارچه سازی با استفاد از تکنیکهای مجسمه سازی و پارچه سازی های خلاقانه نیز در بخش کارگاهی توسط اساتید خبره بین المللی به علاقمندان آموزش داده شد.

حضور تشکلهای مطرح مد و پارچه ترکیه و بویژه انجمن پارچه و پوشاک بورسا در این رویداد بین المللی، اعتبار دوچندانی را برای آن به همراه داشت.

حضور نشریات تخصصی مد و نساجی نیز از دیگر اتفاقات مهم این رویداد بزرگ بود.

سرکار خانم تهمینه مولانا، نماینده این رویداد در ایران نیز در گفتگو با نشریه نساجی موفق ضمن اشاره به جایگاه این نمایشگاه در صنعت مد و نساجی خاورمیانه و اروپا گفت:« نمایشگاه Premiervision در واقع از شهر لیون فرانسه کار خود را از دهه ۷۰ میلادی آغاز نموده و رفته رفته به پاریس منتقل شده و در حال حاضر در ۵ نقطه از جهان که به عنوان مراکز اصلی مد و نساجی شناخته می شوند برگزار می شود. بر همین اساس در استانبول نیز که از جایگاه مهمی در ثنعت مد دنیا برخوردار است نیز سالی ۲ بار برگزار میشود و از سراسر آسیا و اروپای شرقی بازدیدکنندگان متعددی برای دیدن آخرین دستاوردها و همچنین انجام مذاکرات تجاری حضور می یابند.»

ایشان در ادامه با اشاره به استقبال ایرانیان از این نمایشگاه افزود:« با گذشت زمان و معرفی هرچه بیشتر این نمایشگاه به هموطنان عزیز استقبال هر دوره نسبت به دوره قبل بیشتر شده و امسال نیز ایرانیان زیادی از این رویداد بازدید نمودند و انجمن نساجی و پارچه بورسا نیز که از برگزار کنندگان این رویداد است میهمانان ویژه ای را هم به صورت مستقیم دعوت نمود تا با ظرفیت های این نمایشگاه بیش از پیش آشنا گردند.»

لازم به ذکر است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مد و نساجی، این نمایشگاه فرصت استثنایی را در اختیار تولیدکنندگان پارچه، طراحان پارچه، طراحان لباس و واحدهای دوخت می گذارد تا با تحولات سالانه لباس و پارچه آشنا شده و علاوه بر آن، شرکای تجاری خوبی را برای فعالیتهای بین المللی بیابند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.