نمادپردا دانش بنیان شد

نمادپردا دانش بنیان شد

گفتگو با مهندس مهران شریفی

مدیرعامل شرکت نمادپردا

۱-لطفاً توضیحاتی مختصر در خصوص سوابق و حوزه فعالیت شرکت نمادپردا بفرمایید.

شرکت نماد پردا در سال  ۱۳۷۱ تأسیس گردید و از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در رشته اتوماسیون در صنعت نساجی آغاز نمود. بدین ترتیب این شرکت به مدت ۲۰ سال در زمینه تولید ماشین‌آلات نساجی و خصوصاً ژاکارد کامپیوتری فعالیت داشته است.

۲-شرکت نمادپردا به موجب چه ویژگی‌های منحصر به فردی توانسته به عنوان یک مجموعه دانش بنیان انتخاب شود؟

تولید ماشین‌آلات صنعتی علاوه بر دانش فنی در زمینه‌های مرتبط صنعتی مانند برق الکترونیک، مکانیک و کامپیوتر نیازمند اطلاعات مربوط به فرآیندهای کارکرد ماشین نیز می‌باشد؛  به عبارت دیگر،  ترکیبی از دانش‌های فنی و تجربه نیاز است تا بتوان ماشین‌آلات با کارکرد مناسب و قابل اعتماد را تولید نمود و از آنجا که تجربه موردنیاز موارد مشابه حتی در کشور وجود ندارد و یا نادر می‌باشد؛ لذا، فرآیند ساخت ماشین‌آلات نساجی بیش از پیش پیچیده و زمان‌بَر  می‌گردد. خوشبختانه این شرکت در طول مدت فعالیت خود با پیگیری و پشتکار،  دانش فنی لازم را در بخش‌های مختلف مربوط به بافت فرش ماشینی و به خصوص ژاکارد الکترونیک بدست آورده است. براین مبنا، نهاد مربوط به بررسی و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت و محصولات تولیدشده را در بخش نساجی به عنوان محصولات دانش بنیان ارزیابی نمودند و با توجه به اینکه این شاخه کاری در مجموعه شرکت‌های دانش بنیان برای اولین بار ایجاد شده، این شرکت مفتخر است که در این زمینه پیشگام باشد.

۳-این سیر تکاملی جدید، چه ظرفیت‌هایی را می‌تواند در اختیار مجموعه نمادپردا قرار دهد؟

برنامه ریزی در مسیر بهبود محصولات موجود و ایجاد محصولات جدید امری اجتناب ناپذیر برای ادامه زندگی شرکت‌های نوآور و فن‌آور می‌باشد. لذا، سیر تکاملی موضوع جدیدی نبوده است و صرفاً ادامه راهی است که ۲۰ سال پیش شروع شده است.

اما نوآوری در دنیای امروز علاوه براینکه یک ضرورت است لازمه پیشرفت و رشد سازمان‌ها نیز می‌باشد، به سخنی دیگر:

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم                                                                       موجیم که آسودگی ما عدم ماست

بیان این نکته نیز ضروری است که گام نهادن در راه، خود مسیرهای جدیدی را به ما نشان می‌دهد و زمینه‌های کاری جدید را به روی سازمان‌ها می‌گشاید. بنابراین، ما امیدواریم که از طریق ارائه محصولات جدید بتوانیم شاهد پیشرفت و گسترش سازمان خود باشیم.

مهندس شریفی

۴- کلام پایانی…

نشریه نساجی موفق، دریافت نشانِ دانش بنیان را به شرکت فنی-مهندسی نمادپردا تبریک عرض می‌نماید.

در پایان، امیدواریم تا از طریق ایجاد دانش فنی ساخت ماشین‌آلات مدرن علاوه بر رفع نیازهای کشور و جلوگیری از خروج ارز،  به ایجاد اشتغال به خصوص برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و ایجاد ارزش افزوده دست یابیم. بدیهی است که با پایان یافتن دوران وفور درآمدهای نفتی، این تنها راه نجات اقتصاد کشور از رکود و ایجاد اشتغال خواهد بود و امیدواریم که سیاست گذاران نیز به این نتیجه برسند و به صورت جدی و عملی نسبت به حذف قوانین دست و پاگیر اقدام نمایند؛ به عبارت دیگر، اگر یار شاطر نیستند، بار خاطر هم نباشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.