سالواده نامی اصیل در ماشین آلات نساجی جهان (بخش دوم)

مهندس آرش یکدانه شرکت مانا شگرد پایا

تولید کنندگان ماشینآلات و تجهیزات در جهان به دو دسته تقسیم میشوند:
– شرکتهای دنباله رو
– شرکتهای پیشرو
گرچه این تعریف خصوصیت های بیشماری را در برمیگیرد ولی از منظر نوع تولید، شرکتهای دنباله رو عموماًطی فرآیند کپی برداری مستقیم یا مهندسی معکوس از ماشینآلات موجود در بازار، اقدام به تولید میکنند. در اینگونه ماشینآلات نیازهای عمومی مشتریان تأمین و حدی متوسط از کیفیت ارائه میشود.
شرکتهای پیش رو، صاحب تکنولوژی هستند و ماشینآلات تولیدی آنها بر اساس نیاز روز صنعت مربوطه طراحی میشوند. هدف اینگونه سازمانها نه تنها تأمین نیاز اولیه صنعت، بلکه ارائه راهکار جهت افزایش بهره وری در تولید و کاهش مصرف انرژی به مصرف کننده است. تکنولوژی های روز دنیا توسط تیم تحقیق و توسعه زیر ذره بین هستند و بر اساس نیاز مشتریان، تغییرات لازم در طراحی ماشین انجام میشود.
سالواده ایتالیا چنین شرکتی است
سالواده از هر دستگاه، چندین مدل تولید نمیکند. یک دستگاه با تمامی امکانات. علت این است که به عنوان مثال یک دستگاه استیمر بعد از چاپ(فیکسه) سالواده ایتالیا قرار است بیش از ۳۰ سال در یک کارخانه کار کند. این دستگاه تجهیزی نیست که پس از چند سال به راحتی تعویض و جایگزین شود. شاهد هستیم که حتی در استیمرهای قدیمی تولید سالواده که بیش از ۲۰ سال پیش طراحی و ساخته شده، همچنان از نظر تکنولوژی ساخت، پاسخگوی نیاز روز صنعت چاپ پارچه هستند، چاپ دیجیتال.
گرچه در ماشینآلات جدید تغییراتی محسوسی جهت افزایش سرعت تولید، کیفیت و بهره وری در آن صورت پذیرفته ولی ماشینآلات قدیمی نیز به راحتی قابل استفاده و تأمین نیازهای چاپ دیجیتال هستند.
در ادامه به بررسی خصوصیات ماشین استیمر ( فیکسه پس از چاپ) سالواده ایتالیا خواهیم پرداخت ولی پیش از آن، لازم است به نکتهای بسیار حائز اهمیت اشاره شود و آن بررسی سلامت مالی شرکت سازنده ماشینآلات پیش از هرگونه معامله ای است. شرکتهایی که از نظر سلامت مالی در رتبههای پایین قرار دارند، شریک تجاری قابل اعتمادی برای مشتریان نیستند. دستگاه خریداری شده برای سالیان طولانی نیاز به تأمین قطعات یدکی، پشتیبانی فنی و طراحی دارند. در صورتی که شرکت سازنده دارای سلامتی مالی در رتبه بالا نباشد، احتمال ورشکستگی یا تغییر ساختار و حل شدن در شرکتهای دیگر بسیار بالاست. عدم تأمین نیازهای خریدار تجهیز پس از نصب، مساوی با زیانهای غیر قابل جبران است. در کشور خودمان و در همین صنعت نساجی، متأسفانه تجربههای مشابه داریم که ماشین فروخته شده و حتی شرکت فروشنده در زمان نصب دستگاه دیگر وجود خارجی نداشته و بدلیل ورشکستگی تعطیل شده بوده است.
لذا دقت به این موضوع، از قیمت دستگاه و تکنولوژی بکار رفته در آن و حتی سابقه موفق شرکتها در دنیا نیز با اهمیت تر است.
وقت آن است که بدانیم چرا دستگاه استیمر از سالواده ایتالیا بخریم؟
۱- شرکت سالواده ایتالیا در بالاترین سلامت مالی قرار دارد و شریک تجاری مطمئنی برای خریداران است.
۲- این شرکت در COMO ایتالیا قرار دارد، قلب صنعت چاپ پارچه علیالخصوص چاپ دیجیتال. حضور در این منطقه به خودی خود اعتبار بزرگی برای این تولید کننده است. تمامی شرکتهای چاپ این منطقه، مجهز به استیمر تولیدی سالواده هستند.
۳- تکنولوژی بکار رفته در این ماشین پاسخگوی نیازهای همزمان چاپ روتاری و چاپ دیجیتال است.( در ادامه به اختصار به آن خواهیم پرداخت).
۴- همکاری نزدیک سالواده با بزرگترین سازندگان ماشینآلات چاپ پارچه همچون اشتورک هلند، تأمین و تضمین کننده بهترین کیفیت خروجی چاپ خواهد بود.
۵- سالواده در سخت ترین شرایط، همکاری خود با کارخانجات ایران را متوقف نکرده است. همراهی قابل اطمینان است.

بررسی بخشی از مزایای استیمر سالواده :
– کمترین مصرف بخار و آب در استیمرهای موجود در بازار
به جهت تکنولوژی Superwet که اختراع ثبت شده این شرکت است، مصرف آب تا ۸۰ درصد و مصرف بخار تا ۴۰ درصد نسبت به دستگاههای مشابه کاهش مییابد.
– تأمین و تنظیم سریع مقدار رطوبت بر اساس نیاز پارچه در برابر کوچکترین تغییر در حرارت داخل استیمر با تکنولوژی Superwet که نتیجه آن یکنواختی در رنگ و شفافیت بالای آن است. همچنین ثابت ماندن حرارت داخل استیمر بدون هیچ فراز و فرودی به جهت تکنولوژی Superwet . به تصویر زیر دقت نمائید.

-عدم کپی طرح چاپ شده بر روی سطح مقابل
حرکت پیوسته میله های حامل پارچه، در نتیجه عدم برخورد سطوح پارچه به یکدیگر در حین کار. در استیمرهای معمول در بازار، لوپ پارچه بر روی لوله حامل تشکیل میشود و سپس حرکت تا تشکیل لوپ بعدی متوقف میشود. در زمان تشکیل لوپ بعدی، حرکتی تاب مانند به جهت حرکت ناگهانی لوله به پارچه داده میشود که باعث برخورد دو سطح اصلی پارچه میشود و طرح چاپ شده اصطلاحاًکپی میشود. این مساله علی الخصوص در چاپ دیجیتال، با سطحی آغشته به اوره، بسیار حائز اهمیت است.
دستگاه مجهز به دو سیستم زنجیر جداگانه است که یکی تأمین کننده حرکت لولههای حامل پارچه و دیگری وظیفه بازگشت لولههای خالی به ورودی دستگاه را عهده دار است. تفکیک این دو وظیفه، حرکت یکنواخت میله های حامل لوپ پارچه را تضمین میکند.

– چرخ شانه (که وظیفه تنظیم حرکت نسبی زنجیر با چرخش میله حامل پارچه را دارد) و نوع روکش لولهها که از مواد مصنوعی هستند، باعث جلوگیری از چرخش لبههای پارچه در طول مسیر، علی الخصوص در پارچههای کشباف میشود.
– جدا بودن لولههای حمل پارچه از زنجیر (عموماً در دستگاههای مشابه لولهها به زنجیر متصل است)، در نتیجه تعمیرات احتمالی بر روی میلهها بدون دستکاری زنجیر صورت میپذیرد.
– اتصال کشویی میلهها به زنجیر، در نتیجه حذف قفلهای رایج در ماشینهایی همچون استیمرهای شرکت اشتورک
-مجهز به ربات تخلیه، بارگذاری و تنظیم فاصله لولههای حمل کننده لوپهای پارچه جهت کاهش متراژ داخل دستگاه یا ازدیاد فاصله در زمان حرکت که در پارچههای ظریف و چاپ دیجیتال بسیار مهم است.

– دارای دیواره دوجداره در کل طول ماشین. این دیواره به غیر از محافظت چند لایه از تأثیر هوای سالن تکمیل بر دمای داخل استیمر(که باعث قطران بخار و چکه بر روی پارچه میشود)، محلی با عرض ۳۰ سانتیمتر برای مخلوط کردن آب، بخار جدید، بخار بازیافتی و تنظیم دمای نهایی با مبدل حرارتی است.

موارد ذکر شده، بخشی از مزایای این دستگاه با ارزش است و امیدواریم به اندازه کافی موفق به متقاعد کردن شما برای بررسی بیشتر و برگزاری جلسهای برای توضیحات کامل شده باشیم.
جهت دریافت بروشور دستگاه و اطلاعات بیشتر، با دفتر ما تماس بگیرید.
نمایندگی شرکت سالواده ایتالیا در ایران
تلفن :۴۴۸۲۷۳۸ – ۴۴۸۲۸۷۶۳-۰۲۱

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.