چاپ پارچه های نظامی، پوششی یکنواخت با دقت فوق العاده

مانا شگرد پایا نمایندگی انحصاری شرکت اشتورک هلند (SPGPrints)

چالش چاپ زمینه و پارچه های نظامی
چاپ پارچه های استتار در طرح‌های نظامی، چالشی برای شرکتهای چاپ و تکمیل است که نیازمند پوشش دقیق طرح می باشد.
اینگونه طرح ها در دنیا شامل نقاط کوچک و شطرنجی تفکیک شده هستند. غالبا این طرح‌ها در متراژ وسیعی تولید می‌شوند که نیازمند شابلونهایی با مقاومت در برابر فرسایش و خردگی و همچنین عاری از انسداد حفره ها باشند.
به دلایل فنی و عملکردی، خمیر چاپ(رنگ) باید به پارچه نفوذ کند. از طرفی هم، سطح پارچه باید به صورت همگن و یکنواخت توسط خمیر چاپ(رنگ) پوشانده شود و سایه یکنواختی از لکه ها(لکه های چاپ شده) ایجاد کند. همه این عملیات می بایست با حداقل همپوشانی در طرح‌ها برای جلوگیری از ایجاد رنگ های نا متعارف صورت پذیرد.
استفاده از شابلون هایی با ویژگی های(مشخصات) منظم و متقارن که در چاپ پارچه های معمولی مرسوم است، بهترین نتیجه ممکن در چاپ را بهمراه نخواهد داشت. شابلونهای مورد استفاده جهت چاپ منسوجات خانگی و البسه که دارای فضای باز کمتری هستند، با نیازهای فوق الذکر (شرایط خاص چاپ پارچه های استتار) مطابقت ندارند.
راه کار
شرکت اشتورک هلند شابلونی اختصاصی جهت چاپ طرح های استتار طراحی و تولید کرده است. در تولید شابلون جدید Special Textile Screen ST135 ضخامت دیواره بسیار ضخیم تر شده و به عدد ۱۵۰ میکرون افزایش پیدا کرده است که امکان چاپ برای متراژهای زیاد بدون چین خوردگی و شکستن شابلون را تضمین می‌کند(ضخامت شابلونهای چاپ اشتورک عموما ۱۰۰ میکرون است که در شابلونهای ED و XT به ۱۱۵ تا ۱۲۰ میکرون افزایش پیدا کرده است).
بیشترین فضای باز (Open Area) در این محصول جدید (۲۸%)، امکان چاپ با فشار کمتر تیغه یا مگنت و انتقال آسان و روانتر خمیر چاپ را به پارچه با نفوذ کافی و بدون انسداد حفره های شابلون فراهم می سازد.
خصوصیات
شابلون Special Textile Screen ST135 همچنین قابلیت چاپهای ظریف رستری را دارا می باشد. قطر زیاد مش شابلون امکان انتقال کافی خمیر چاپ را برای اینگونه طرح ها فراهم می سازند. این شابلون جدید به صورت تک عددی و گرد شده بسته بندی می‌شود و شکل دقیق دایره ای خود را از زمان تولید، حمل و درنهایت در خط چاپ حفظ می‌کند. از این رو متخصصین چاپ می توانند از دقیق بودن شکل دایره ای شابلون بر روی دستگاه و چاپ بسیار دقیق طرح ها بر روی پارچه بهره مند شوند.

مزایا
– ۵۰% ضخامت بیشتر دیواره شابلون
– چاپ متراژ بیشتر
– مقاومت بالا در برابر چروک و شکستگی پوششی کامل و عدم ایجاد همپوشانی در طرح ها
– مناسب جهت چاپ طرح های نظامی

مشخصات فنی
– تعداد در کارتن: ۱ عدد گرد شده
– راپورت: ۶۴۰
– مش: ۱۳۵
– ضخامت: ۱۵۰ میکرون
– فضای باز عبور رنگ: ۳۰ %
– قطر مش: ۱۰۳ میکرون

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.