رز فیلتر

معرفی محصول

فیلتراسیون یکی از مهم‌ترین عملیات‌های فرآیندی در صنایع مختلفی همچون سیمان، گچ، معادن، فولاد، آلومینیوم، سرب و روی، خودرو، نفت و پتروشیمی، کاشی، سرامیک و نساجی است. طی عملیات فیلتراسیون، مایعات و یا ذرات جامد با اندازه‌های مختلف جداسازی شده و موجب پاکسازی و تصفیه هوا یا سایر مایعات می‌گردد. بدین منظور از ابزار‌های گوناگونی همچون کاغذهای مخصوص، غشاء‌های پلیمری، الیاف و انواع پارچه‌های صنعتی استفاده می‌گردد. در این میان لایه‌های بی‌بافت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. این لایه‌ها به‌علت تخلخل بالا، امکان عبور یکنواخت هوا، وزن سبک، طول عمر بالا، قیمت مناسب و سرعت بالا در تولید یکی از کاربردی‌ترین فیلتر‌های صنعتی به حساب می‌آیند و در صنایع مختلف نیز به‌کار گرفته می‌شوند.

گروه نساجی نگین رز، با توجه به توانمندی منحصر به فرد در تولید انواع الیاف رایج در صنعت نساجی، توجه‌ ویژه‌ای را در راستای تولید انواع فیلتر‌های نموده و توانسته است کلاس‌های متنوعی از آن‌ها را تولید نماید و در حوزه‌های (Dust filtration) پالایش گرد و غبار (Liquid filtration) تصفیه مایعات مختلف، محصولات دانش بنیان با کیفیتی را با استفاده از گروه تحقیق و توسعه خود و همکاری با سایر دانشگاه‌ها و مجموعه‌های علمی-پژوهشی به بازار عرضه نماید.

 

ویژگی‌های محصول

پایه اصلی فیلتر‌های بی‌بافت، الیاف مصنوعی مختلف نساجی است و گروه صنعتی نگین رز با استفاده از الیاف پلی‌استر، پلی‌پروپیلن، نایلون، آرامید‌ها، مداکریلیک، پلی اکریلو نیتریل و پلی ایمید قادر است پاسخ‌گوی نیاز‌های بخش‌های مختلف صنعت در داخل و خارج از کشور باشد. همچنین با توجه به موارد کاربرد انواع فیلتر و ویژگی‌های محیطی مانند نوع آلودگی، میزان خورندگی، سمی بودن، دما، رطوبت و pH محیط تکمیل‌های مختلفی روی الیاف و لایه‌های بی‌بافت صورت می‌پذیرد تا علاوه بر افزایش راندمان عملیات جداسازی، طول عمر و ماندگاری بیش‌تری در فیلتر‌ها بوجود آید.

خصوصیات فنی محصول

الیاف بکار رفته در فیلتر‌ها بر اساس دمای عملکرد، به چهار گروه کلی تقسیم می‌شوند:

  • دمای محیط: فیلتر‌های ساخته شده از این الیاف در دمای کمتر از ۶۰ درجه سانتی‌گراد عملکرد بالایی دارند.
  • دما بین ۶۰ و ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد : فرآیند‌های فیلتراسیون مایعات و گازها بیشتر در این دما صورت می‌گیرد.
  • دما بین ۱۳۰ و ۲۰۰ درجه سانتی گراد: الیاف به‌کار رفته در این نوع از فیلترها عملکرد مناسبی را در دمای محدوده‌ی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد از خود نشان می‌دهند.
  • دمای بالای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد: با بهره‌گیری از الیاف پیشرفته و تکنولوژی منحصر به فرد فرآوری فیلتر‌های بی‌بافت، عملیات فیلتراسیون در دماهای بیش از ۲۰۰ درجه سانتی گراد نیز میسر است و جداسازی ذرات و سایر مواد با بازده استاندارد صورت می‌پذیرد.

به‌علاوه، افزودن مقاومت حرارتی به سایر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی تأثیرگذار مانند میزان نفوذ هوا در منسوج، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، اسیدها و بازها، استحکام، مقاومت در برابر هیدرولیزشدن و اکسیداسیون و… نیز از موارد بسیار مهم در تولید انواع کلاس‌های فیلتر در مجموعه نساجی نگین رز هستند.

 

درباره هلدینگ رز

هلدینگ صنایع رز، پس از گذشتِ نزدیک به چهار دهه فعالیت صنعتی، امروزه به یکی از پیشگامان در حوزه‌ی تولید منسوجات فنی تبدیل شده است. ارائه‌ی ایده‌های نوآورانه، وجود امکانات تحقیق و توسعه، بهره‌مندی از کادر متخصص و آموزش دیده، ایجاد ارتباط مناسب با نخبگان و کارشناسان برجسته‌ی دانشگاه و صنعت، شرایطی را برای تولید محصولات و ارائه‌ی خدمات ممـــتاز توسط این شـــرکت فراهم ســاخته است به گونه‌ای که قابل رقابت با سایر شرکت‌های باکیفیت در عرصه‌ی بین‌المللی باشد.

تلاش یکپارچه و روزمره گروه تخصصی مجتمع صنایع نساجی نگین رز، همواره در جهت ارتقای سطح زندگی بشر و بهره‌مندی از منابع و فرصت ها بوده و هست. این مجتمع صنعتی باور دارد که با داشتن دانش و استانداردهای فنی، بهره‌گیری از تجهیزات به‌روز و مناسب و انجام کار گروهی منسجم، قادر خواهد بود گامی بزرگ به سوی پیشرفت صنعتی کشور عزیزمان بردارد.

هلدینگ رز متشکل از سه شرکت مجزا به شرح ذیل است:

نگین رز، رز پلیمر، کاوه الیاف

 

نگین رز

فعالیت این شرکت از سال ۱۳۷۲ و در چهار بخش آغاز گردید:

  1. رز موکت: این بخش با ظــرفیت تولید ۱۶ میلیون مترمربع در سال توانایی تولید انواع موکت نمــدی، چاپی و طرح دار با عرض‌های مختلف از ۲ متر الی ۴ متر و وزن‌های گوناگون را دارا می‌باشد.
  2. رز رنگ: این بخش با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال، قادر به تولید انواع مستربچ‌های پایه‌ی پلی‌پروپیلن، پلی‌استر و پلی‌اتیلن است.
  3. رز الیاف: این بخش دارای دو خط تولید کامل و پیشرفته‌ی الیاف پلی‌پروپیلن با ظرافت و طول متفاوت به ظرفیت ۱۵ هزار تن در سال است.
  4. منسوجات بی‌بافت رز: این بخش مجهز به ماشین‌آلات به روز و پیشرفته در تولید منسوجات بی‌بافت سوزن‌زنی شده است که با فعــالیت بالغ بر ۱۳۰ نفر نیروی کار آمـــوزش دیده و مجرب، محصـــولاتی را شامل دیــوارپوش، عایق‌های صوتی و حرارتی، کفپوش و لایه‌های مخصوص خودرو و سایر کف‌پوش‌ها تولید می‌کند. خط تولیدی در این بخش شامل حلاجی، کاردینگ، سوزن‌زنی چندمرحله‌ای، طرح‌زنی، چاپ، تکمیل و بسته‌بندی است. وجود لابراتواری مجهز به بهترین برندهای اروپایی دستگاه‌های آزمایشگاهی در این بخش، امکان تولید محصولاتی با کیفیت بالا و مـطابق با استــانداردهای به روز را برای عرضه به بازارهای داخلی و خارجی فراهم می سازد.

رز پلیمر

در سال ۱۳۶۹ و بواسطه‌ی تلاش بی وقفه‌ی چندین ساله‌ی متخصصین برجسته، شرکت رزپلیمر مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این بخش، بالغ بر ۲۵۰ نفر نیروی متخصص و باتجربه به طور مستقیم در تولید محصولات شیمیایی و پلیمری با سطح بالای کیفی مشغول به کار هستند. از جمله محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به پارافین مایع بهداشتی، وازلین، واکس، ژله کابل مخابراتی، و کالاهای آرایشی و بهداشتی اشاره کرد که به طور عمده به خارج از کشور صادر می‌شوند.

کاوه الیاف

این شرکت در سال ۱۳۷۵ به مجموعه‌ی صنعتی رز ملحق شد و با بهــره‌گیری از ماشین‌آلات و تجهیزات باکیفیت به‌روز، فعالیت خود را در تولیـد الیاف پلی‌استر و پلی‌پروپیلن آغاز کرد. کادر متخصص فعال در این بخش، با تلاش بی‌وقفه و توان تولید ۱۵۰۰۰تن در سال، توانسته است، این شرکت را در رده‌ی بهترین تولیدکنندگان قرار دهد و محصولات خود را به کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اروپایی صادر کند.

ارتباط با ما

آدرس: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان علی اکبری، خیابان صحاف زاده، پلاک۲۲، طبقه اول

تلفن: ۴-۸۸۵۱۵۴۸۱

فکس: ۸۶۱۲۱۸۰۹

وب سایت: neginrose.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.