سیستم تکمیل پارچه نیمه پیوسته هیدرا از شرکت TVE ESCALE

تا به امروز، فرایندهای آماده‌سازی و شستشو فقط با خطوط پیوسته یا با ماشین‌آلات ناپیوسته (جت و ژیگر) انجام می‌شد.

خطوط پیوسته برای تولیدات بزرگ طراحی شده‌اند و ماشین‌آلات ناپیوسته برای تولیدات کمتر و انعطاف‌پذیری بالا در تولید یا نمونه‌سازی. این نوع خطوط تکمیل نیاز به حجم تولید ( سفارش) زیادی دارند تا از نظر مصرف انرژی و آب کارآمد باشند؛ زیرا هزینه‌ی تمام شده هر متر پارچه در تولیدات کوچک،  بسیار بالاست.

جایگزین این خطوط پیوسته برای تولیدات با متراژ کم، دستگاه‌های ژیگِر یا جت هستند.

این دو سیستم باعث انعطاف‌پذیری در تولید و همچنین کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌شود. اما عیب بزرگ آن درمقایسه با خطوط پیوسته این است که بهره وری بالائی در پروسه شستشو ندارند. نه تنها هیچ نوع عملیات موثر مکانیکی در مراحل شستشو ندارند، در حالت جریان متقابل (Counterflow  ، حرکت هم زمان مایع و هوا) نیز شستشو نمی‌دهند که این امر زمان صرف‌شده برای هر فرآیند را بسیارطولانی میکند. همچنین، مصرف آب در این روش بسیار بالاست.

امروزه بخشی از کارخانجات تکمیل پارچه، به لطف ماشین‌های چاپ دیجیتال، تولیداتی متوسط در حدود ده تا پانزده هزار متر در روز را دارند که انعطاف‌پذیری بالائی در تنوع تولید را دارند. این حجم از تولید برای جت و ژیگر زیاد و برای خطوط شستشوی پیوسته کم هستند، درحالی‌که بازار نیاز به پاسخ سریع دارد.

راه‌حل:

ماشین تکمیل نیمه‌پیوسته هیدرا از شرکت TVE Scale با شماره ثبت اختراع PCT/ES2020/070367

هیدرا دستگاهی‌است که توسط TVE ESCALE اختراع و ثبت شده است. این تکنولوژی ترکیبی‌است از فناوری‌های وکیوم، مکش غوطه‌ور، شستشوی counterflow خطوط پیوسته از سازندگان مطرح دنیا و همچنین روش کار مشابه ژیگِر (از سیلندر به سیلندر).

ترکیبی از کلیه روشهای ذکر شده به همراه تکنولوژی شرکت TVE SCALE در دستگاه هیدرا در کنترل تنش(که یکی از اصلی‌ترین نقص‌های این نوع ماشین‌هاست) عامل پیشرو بودن این دستگاه در حجم تولیدات کوچک ومتوسط شده است.

نحوه کار و تجهیزات داخلی سیستم هیدرا در زیر قابل‌ مشاهده است:

در ستون اول نتیجه آزمایش ( سرعت تولید و آب مصرفی) بر روی شستشوی راکتیو با رنگهای روشن و معمولی و در ستون دوم شستشوی راکتیو با رنگ تیره

نتیجه آزمایش عملی ( سرعت تولید و آب مصرفی) عملیات آهارگیری و سفیدگری بر روی پارچه ۱۰۰ درصد پنبه

نتیجه‌گیری:

با یک دستگاه تمام اتوماتیک و داشتن دو روش کار (بر اساس غوطه‌وری یا روش counterflow)، امکان انجام هرگونه فرایند تکمیل و شستشوی پارچه،‌ به‌صورت کاملاً مستقل و اتوماتیک در ظرفیتهای مختلف و انواع مراحل تکمیل را خواهیم داشت.

Hydra با داشتن ظرفیت رول پارچه‌ای تا قطر ۱۶۰۰ میلی‌متر (ظرفیت بیشتر از هر نوع جت یا ژیگر)، تولیدات بین ۲۵ تا ۳۵ هزار متر در روز را برای فرایندهای شستشو، آهارگیری، سفیدگری و همچنین شستشو پس از رنگرزی راکتیو یا شستشوی پس از چاپ را امکان‌پذیر می‌کند.

نتیجه نهایی کار با دستگاه Hydra  مشابه با خطوط پیوسته خواهد بود، گرچه انعطاف‌پذیری‌ در تنوع تولید و کاهش فضای مورد نیازدر سالن نسبت به خطوط پیوسته (فقط ۱۰متر طول) غیر قابل چشم‌پوشی است.

شرکت TVE ESCALE، با Hydra، فصلی جدید در تکمیل سفارش‌های حجم متوسط پارچه را بنیان نهاده است و امیدوار است این تکتولوژی بتواند بخش تکمیل پارچه در سراسر جهان را با کارکرد جدیدی که بهتر با نیازهای فعلی بازار سازگار باشد، همراه سازد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با این دفتر تماس بگیرید

مانا شگردپایا

نمایندگی شرکت TVE SCALE  در ایران

تلفن: ۴۴۸۲۷۳۸۰-۰۲۱

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.