مرکوری، نسل جدید پوشاک هوشمند

یک شرکت پوشاک واقع در بوستون آمریکا، نوعی ژاکت تحت عنوان مرکوری را تولید کرده‌است که در واقع از ترکیبی از پلی استر و پلی‌اورتان تهیه شده‌است و طیف حرارتی این ژاکت کاملاً منطبق بر راحتی کاربر است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به مواردی چون ضد آب بودن، ضد باد بودن و مقاومت در برابر بو اشاره کرد. سازندگان آن ادعا می کنند که از آن می‌توان به عنوان یک ژاکت معمولی استفاده نمود و عناصر گرمایش فیبر کربنی ۱۰۰ گرم در داخل آن چندان قابل توجه نیستند.

هنگامی که باتری  USB 10000 میلی آمپر قابل شارژ متصل می‌شود، مرکوری به طور پیش فرض تا لحظه‌ای که کاربر آن را بپوشد شروع به تولید حرارت می‌کند. این ژاکت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که به دمای آب از یک سو و به حرکت پوشنده لباس با استفاده از یک شتاب سنج داخلی و حسگر حرارت بدن پاسخ و واکنش دهد، به طوری که می‌تواند تمامی این موارد آن را بسته به وضعیت پوشنده لباس تنظیم کند. به طور مثال این که آیا او در حال راه رفتن است و یا به طور ثابت ایستاده تنظیمات این پوشش کاملاً متفاوت خواهد بود.

این ژاکت از یادگیری ماشین برای آشناشدن با اولویتهای کاربر استفاده می کند. هرچقدر بازخوردی که دریافت می‌کند بیشتر باشد، در نتیجه این نوع پوشش بهتر قادر است تنظیمات اتوماتیک را صورت دهد تا دمای داخل را در سطح مطلوب، تا ۵۷ درجه سانتیگراد نگه دارد.

این ژاکت را می توان با یک برنامه گوشی هوشمند یا فرمان صوتی نیزکنترل کرد. برای این ژاکت یک شارژر بی سیم QI ساخته شده که در یکی از را جیبها جاسازی شده، به این معنا که هنگامی که کاربر گوشی های هوشمند خود همراه با امکانات شارژ بی‌سیم در آن قرار دهد، شارژ ژاکت شروع به افزایش خواهد کرد.

از دیگر ویژگی های این پوشاک می‌توان به جیبهای گرم‌کننده دست، کلاه، وجود دو نوع رنگ‌بندی سیاه و سرمه‌ای اشاره نمود. در پایان باید این نکته را افزود که در صورت خارج کردن باتری، شست‌وشوی این لباس درماشین‌لباسشویی بلامانع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.