مشکل ممنوعیت ترخیص مواد اولیه صنایع نساجی از گمرک‌ البرز برطرف شد

یداله مالمیر، رییس انجمن صنایع  همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز، از رفع مشکل حاد ممنوعیت ترخیص پارچه و مواد اولیه این صنایع از گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام در این استان خبر داد.

ایشان رفع این مشکل را نتیجه رایزنی‌های شورای گفت و گوی دولت‌ و بخش خصوصی البرز، پیگیری های مستمر انجمن‌ نساجی استان و کسب موافقت معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد که در مدت کمتر از سه هفته برطرف شد.

مالمیر این اقدام شایسته را نشانه تلاش موثر  مدیران اجرایی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث مانع زدایی و پشتیبانی از تولید و تولیدکنندگان دانست و بیان داشت:  ممنوعیت موقت ترخیص کالای  مورد اشاره در گمرکات البرز در پی  صدور  بخشنامه سراسری مورخ سوم آبان ماه سال جاری گمرک جمهوری اسلامی به وجود آمد بود که البته  اجرای این بخشنامه مشمول استان البرز نشد و اکنون ترخیص نیازهای صنعت نساجی به خوبی انجام می شود.
رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم  البرز گفت: خوشبختانه‌ این چالش که با اعتراض به حق تولیدکنندگان همراه شده بود با همت و تلاش مسوولان در اسرع وقت مرتفع شد. درصورتی عدم رفع این چالش، تولیدکنندگان مجبور بودند برای ترخیص کالاهایشان ضمن مراجعه‌ به خارج از استان، دوری مسافت، بروکراسی‌های اداری، اتلاف وقت و سرگردانی را تحمل کنند.
وی از استاندار سابق، اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی البرز و معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران و رییس گمرک استان که برای رفع مشکل پیش روی فعالان صنایع  نساجی، پوشاک و چرم؛ استان البرز را یاری دادند تشکر کرد. استان البرز  در حوزه صنایع نساجی، پوشاک و چرم حدود ۲۰۰ واحد صنعتی فعال  دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.