برای نخستین بار در کشور؛ استانداردهای نساجی با مشارکت صنعت به روز رسانی می شود

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از به روز رسانی استاندارد های نساجی در بستر تولید با همکاری مشترک انجمن نساجی البرز  و آموزش فنی و حرفه ای استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

یداله مالمیر گفت: خبرگان و کارشناسان مجرب انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ، پوشاک و چرم البرز ،  اداره کل فنی و حرفه ای البرز را در به روز رسانی و تهیه و تدوین استاندارد های جدید‌ یاری می دهد.

وی افزود: برای کسب نتایج مطلوب از اجرای این طرح ، انجمن نساجی البرز کارگروه هایی متشکل از افراد متخصص و خبره صنایع نساجی، پوشاک و چرم استان البرز را ساماندهی می کند تا در مسیر استاندارد سازی های مرتبط با این صنایع ، تلاش وافری را در دستور کار قرار دهند.

وی به روز رسانی و نیز تدوین استاندارد های جدید در حوزه های مرتبط با نساجی را گامی مهم در  بهره وری و پویایی این صنایع عنوان کرد.

مالمیر گفت: با توجه به نقش محوری مهارت آموزی در صنایع نساجی، به روز رسانی و تدوین استاندارد های جدید آموزشی بستر مناسبی را برای تامین  نیروی ماهر و متخصص  مورد نیاز صنایع و دستیابی به تعریف مشخص از مشاغل مرتبط  فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: با تعریف مشخص و برداشت یکسان از فعالیت ها در پوشش استاندارد ها ، بستر برای یاری رسانی به فعالان عرصه نساجی به ویژه در بحث تامین و جذب نیروهای کارآمد در رشته های مرتبط فراهم خواهدشد.

رییس انجمن تخصصی صنایع  همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت: در مسیر استاندارد سازی از نظرات و پیشنهاد های کارشناسان مجرب و متخصص حوزه های ششگانه  نساجی و پوشاک استان  بهره مند خواهیم شد.

وی تاکید کرد: تشکیل کارگروه های مختلف در زمینه نساجی، پوشاک و چرم و برنامه ریزی برای ساماندهی آن با هدف بررسی و ثبت استاندارد های مورد نظر در این صنعت لازم و ضروری است.

رییس انجمن تخصصی صنایع  همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان  تنها  سازمان کشور نام برد که مجوز گواهینامه های مهارتی تحت نظارت سازمان جهانی کار را صادر می کند و گواهینامه های صادره توسط این سازمان از اعتبار جهانی برخوردار است.

بستر برای اشتغال مهارت آموزان در صنعت البرز فراهم است

مالمیر ضمن‌ استقبال از تاسیس رسمی مرکز آموزش های کارآفرینی و مدیریت مهارت های کسب و کار در البرز ، از آمادگی صنعت استان برای جذب نیروهای ماهر و متخصص در رشته های مورد نیاز بخش های تولید ، کشاورزی و خدمات خبر داد.

وی با اشاره به افتتاح دپارتمان کار آفرینی و مدیریت مهارت های کسب و کار استان البرز  در هفته اخیر‌، این گونه اقدامات  را در تامین نیروی انسانی بخش تولید و صنعت بسیار با اهمیت عنوان کرد.

وی گفت: در شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور که دولت در بحث سرمایه گذاری های مکفی با مشکل مواجه است، بخش خصوصی وظیفه می داند در حمایت از کسب و کار ها و ایجاد اشتغال و کارآفرینی وارد صحنه شود.

وی ریشه اصلی بروز چالش نیروی انسانی بیکار در استان را ناشی از عدم تمایل این نیروها در کسب مهارت های فنی و تخصصی عنوان کرد و افزود: کارخانه های استان همواره با مشکل کمبود نیروی ماهر مواجه هستند.

وی اظهار داشت: در صورتی که جمعیت  دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ها آموزش های فنی و حرفه ای و کار گاهی را  فرا گیرند، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای آنان‌ ، این عزیزان در پویایی صنعت استان نیز نقش آفرین خواهند بود.

رییس انجمن صنایع همگن‌ نساجی ، پوشاک و چرم البرز‌  استفاده از پایان نامه های  دانشجویان نخبه را راهگشای پویایی صنعت نساجی عنوان کرد.

مالمیر با اشاره به انبوه پایان نامه های دانشجویان نخبه در رشته های مرتبط با صنعت گفت: این  پایان نامه ها در شرایطی در بایگانی دانشگاه های کشور بدون استفاده رها شده است که می تواند تحولی شگرف در صنعت کشور ایجاد کند.

وی افزود: طی یک سال اخیر در پوشش تعامل صنعت و دانشگاه ، در این زمینه حرکت های کمرنگی انجام شده که انتظار صنعت نساجی در رهایی از وابستگی ها را برآورده نمی کند، لذا ضروری است دراین راستا اقدامات و برنامه ریزی های کارآمدی انجام پذیرد.

مالمیر افزود:امروزه نبود زمینه مناسب شغلی برای بسیاری از دانش آموختگان سبب شده تا این قشر تحصیلکرده به شغل های کاذب روی آورند.

وی ادامه داد: برای رفع این  معضل  باید مراکز آموزشی عالی به نحوی برنامه ریزی کنند که این سرمایه های ارزشمند انسانی بیشترین بازده را برای جامعه و اقتصاد کشور در بر داشته باشند.

مالمیر با اشاره به اشتغالزایی، صادرات محوری و ارزآوری بالای صنایع نساجی، پوشاک و چرم کشور گفت: یکی از راهکار های مهم در مسیر توسعه این صنایع توجه خاص مراکز فنی و حرفه ای کشور به آموزش و تربیت  نیروی ماهر و کارآمد است.

وی  تصریح کرد : انجمن نساجی در راستای امضای تفاهم نامه ای با فنی حرفه ای استان البرز تا کنون حرکت های موثری را در جهت تامین نیروهای ماهر مورد نیاز این صنایع تجربه کرده است.

مالمیریادآور شد: استان البرز  در بحث مهارت های فنی و تربیت نیروی انسانی ماهر  و کار آزموده از ظرفیت بالایی برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.