دیکسون-کانستنت گسترده تر از همیشه با مانفورتس

دیکسون-کانستنت اخیرا دومین کارخانه جدید خود را در شمال فرانسه در پاسخ به تقاضای فزاینده برای طیف وسیعی از پارچه های فنی شناخته شده خود افتتاح کرده است.
فناوری جدید این کارخانه شامل یک استنتر سفارشی مانفورتس مانتکس ۸۵۰۰ است که این خط منحصر به فرد حاصل همکاری طولانی بین ماشین ساز آلمانی و متخصص فرانسوی تولیدکننده پارچه های محافظ در برابر آفتاب و پارچه های خانگی ست.

دانش
دیکسون-کانستنت قدیمی ترین بافنده فرانسه که در سال ۱۸۳۶ آغاز به کار کرد، در بافت پارچه های اکریلیک تخصص دارد و از سال ۱۹۹۸ بخشی از شرکت گلن ریون بوده است. مواد حفاظتی و کفپوش خورشیدی با مارک دیکسون، منسوجات خانگی سانبرلا و پارچه های صنعت دریانوردی این شرکت به دلیل کیفیت و دوام بالای خود مشهور هستند. کارخانه جدید دیکسون-کانستنت، با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورویی، و با بهره گیری از دانش نوین ساخت ماشین آلات نساجی احداث گردید.
موقعیت این کارخانه در امتداد بزرگراه A2 قرار دارد، که محل اتصال پاریس و بروکسل به یکدیگر به شمار می رود و این امر رفت و آمد سریع به بلژیک، لوکزامبورگ، هلند، بریتانیا و آلمان را ممکن ساخته و اینگونه از تحویل محصول با سرعت بالا در سراسر اروپا اطمینان حاصل می شود.
قبل از انتخاب هوردین، مکان های مختلفی برای کارخانه در نظر گرفته شده بود و در نهایت با انتخاب این محل رونق قابل توجهی به صنعت نساجی منطقه داده شده است. در غیاب آموزش فنی مناسب در این محدوده، دیکسون علاوه بر آموزش ۷۵ کارمند جدید خود، به منظور آموزش سایر افراد فنی شاغل در این حوزه، یک مرکز آموزشی در این منطقه ایجاد کرده است. با بهره گیری از تعداد بالای ماشین های بافندگی جدید، این کارخانه تازه تاسیس، ظرفیت کلی تولید شرکت را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد و در عین حال، با بالا رفتن انعطاف پذیری در پاسخگویی به سفارش ها و درخواست مشتریان خاص، انحصار کامل تولید طیف های مختلف منسوجات فنی را در دست خواهد گرفت.

بدون وقفه
استنتر هفت محفظه ای مونتکس برای خشک کردن، تنظیم حرارت و پلیمریزاسیون رزین های کاربردی دارای حداکثر عرض ۲/۲ متر است. این دستگاه در امتداد محفظه های شستشو نصب می شود و مجهز به انباشتگرهای مخصوص ورودی و خروجی پارچه است تا پردازش بدون وقفه را در حین تغییرات بچ، خشک کن مادون قرمز عمودی و یا تمیز کردن هوای خروجی امکان پذیر کند. دو صاف کننده پود ماهلو همچنین نظم حداکثری پارچه را در نقاط استراتژیک خط تضمین می کنند.

مدیر فرآیند دیکسون، لوئیس ماسکولیه، گفت: «این خط منحصرا در پاسخ به نیازهای ما و با در نظر گرفتن تجربه بالای ما در عملیات تاب دادن و بافندگی طراحی شده است. استنتتر مانتکس چندین سال است که در واسکهال فعالیت دارد و کارخانه جدید ما از طرحی مشابه آن الگو گرفته اما با نیازهای بازار جدید سازگار شده است، زیرا کارخانه واسکهال به گونه ای راه اندازی نشده است که امکان استفاده از پارچه های زیر ۵۰۰ متر را داشته باشد. خدمات مهندسین مانفورتس و شریک محلی آن، صنایع مونل، همواره برای ما ارزشمند است و کار با آنها در این پروژه جدید که شامل گفتگوهای چالشی بسیاری در مراحل طراحی، نصب و راه اندازی بود، بسیار لذت بخش بوده است.»
وی در مورد چالش های احتمالی در ضمن فرآیند تولید افزود: «استنترهای هر دو نیروگاه، هنگام بروز مشکل پتانسیل ایجاد یک گلوگاه بزرگ را داشته و ما همچنین به روزرسانی های قابل توجهی را در استنتر مونتکس موجود در واسکهال انجام داده ایم، از جمله ارتقاء قطعات الکتریکی و اینورترها، و همچنین اطمینان از داشتن تمام قطعات یدکی در محل برای ادامه عملکرد بدون مشکل. مانفورتس و مونل همیشه در صورت نیاز به سرعت آماده خدمت گزاری به ما بوده اند.»

کوتینگ

دیکسون تمام کوتینگ و تکمیل های تخصصی خود را در آزمایشگاه های داخل کارخانه تولید و اعمال می کند. یک نمونه خوب از مهارت این شرکت در این زمینه را می توان در جدیدترین منسوج تاری-پودی تولید شده دید که از انواع منسوجات نوین با قابلیت مقاومت در برابر آلودگی است که پس از ۳ سال تحقیق و آزمایش وارد بازار شده است. فناوری کلین گارد یک روکش لاک نامرئی به سطح منسوج بافته شده می افزاید، کثیف شدن آن را به تأخیر می اندازد و در عین حال مقاومت در برابر لکه و سهولت نگهداری آن را افزایش می دهد. سیستم کفپوش بافته شده از پنج لایه مجزا تشکیل شده است که هر یک از آنها ویژگی های فنی منحصر به فردی مانند حداقل جذب صدا ۱۸ دسی بل، پایداری ابعادی کمتر از ۰.۱٪ و خطر ساییدگی تقریبا صفر را به دلیل ساختار تک رشته ای داراست. ماسکلر در این باره بیان داشت: “در حال حاضر پایداری برای شرکت ما بسیار مهم است و علاوه بر کار بر روی استانداردهای ایزو ۵۰۰۰۱ در هر دو کارخانه، تیم تحقیق و توسعه ما در حال حاضر بر روی توسعه فرمول پوشش ضد چربی متمرکز شده است که متکی به فلوروکربن نیست، اما به همان اندازه موثر است. ما در سال ۲۰۲۲ تجربه یک سال رکورد را داشتیم، اما وضعیت انرژی در اروپا اکنون باعث ایجاد تلاطم در بازار شده است. آخرین فناوری های پیشرفته، از جمله استنتر مانتکس، برای ما این امکان را فراهم کرده اند تا صرفه جویی در منابع خود را به حداکثر برسانیم و با اطمینان با چالش های فعلی بازار روبرو شویم. علاوه بر این، ما با سرمایه گذاری در یک تصفیه خانه آب، تا ۵۰ درصد از آب خروجی خود را مجددا استفاده می کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.