جای مرد بی‌نظیر ساخت خالی است…

در این ایام که همه درگیرودار برگزاری نمایشگاه ایرانتکس ۲۰۱۷ هستند جای خالی استاد محمد رفیعی به شدت احساس می‌شود. مردی که حدود نیم قرن در خدمت صنعت نساجی کشور بود و با ماشین‌آلاتی که ساخت، نان را بر سفره‌ی خیلی از دوستان امروز و دیروز برد و کاش ما نیز بتوانیم چون او نامی نیک و یادی دل‌انگیز بر جای ‌گذاریم.

این روزها ایام چهلمین روز درگذشت صنعتگری است که به احترام نام ایران در ارمنستان، تاجیکستان، ترکیه، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان و چک ماشین ساخت و با درج جمله Made In Iran به زیبایی نشان داد که افق نگاه فنی و درک علمی صنعتگران این مرز و بوم جغرافیایی وسیع دارد. استاد محمد رفیعی توانستن را خارج از هر گونه تعارف و تملق بی‌جا معنا کرده است و اگر دولت محترم در حوزه ساخت داخل نشان و جایزه‌ای ارزشمند داشت می‌بایست به افرادی چون محمدرجب رفیعی تقدیم نماید چراکه نشان لیاقت لایق افرادی است که برای کشور شرافت می‌آفرینند و او در طول عمرش کوشید تا ما محتاج چشم‌آبی‌ و بادامی نباشیم و به اذعان بسیاری از صنعتگران و صاحبان صنایع او در ساخت بی‌نظیر بود.

ایام چهلم مرد بی‌نظیر ساخت را گرامی می‌داریم و یادش را در دل و وجودمان زنده می‌داریم و فراموش نمی‌کنیم که پای رشد صنعت و اقتصاد کشور چه جوانانی پیر شدند و چه بزرگانی که به دیار باقی شتافتند و کشور در عرصه جهانی شتاب گیرد و نام این سرزمین به عزت و بزرگی یاد شود.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.