ایتما ۲۰۱۵ : میلان سکوی پرتاب ایران خواهد شد

“میلان سکوی پرتاب ایران خواهد شد.”

ایتمای میلان،  نقطه عطفی در تاریخ نساجی کشور خواهد شد. نقطه‌ای که با کم‌رنگ شدن تحریم‌ها، حضور خارجی در ایران و عزم صادرات شرکت‌های نساجی داخلی می‌رود تا خطی از اعتبار را برای صنعت نساجی کشور به‌وجود آورد.

itma-2015-nasaji-movafagh-1

مهارت سمنان، نامی آشنا در صنعت ماشین‌سازی کشور و از برندهای مطرح حوزه فرش ماشینی است که با محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی مطلوب، توانسته ‌است سال‌های متمادی با صادرات خود ارز و عرض را برای صنعت کشور به ارمغان آورد. نامی که بیشتر در نمایشگاه‌های خارجی دیده می‌شود و در داخل غیر از چند لوح تقدیر و سایر برنامه‌های رسانه‌ای، کار خاص دیگری برایش نشده ‌است.

مهارت سمنان، دانش بنیان است و دانشش را صادر می‌نماید و توانسته ‌است بر رقبای سر سخت غربی و شرقی خود در یک مصاف نابرابر پیروز شده و سال‌ها نام و پرچم کشور را در خارج از ایران به اهتزار در آورد.

این شرکت دانش بنیان سازنده انواع دابی، توانسته‌ است ما می‌توانیم را صرف نموده‌ و با صرف فعل توانستن به ما بیاموزد که شما هم می‌توانید. او نشان داده‌ است که بازار جهانی علاقمند به محصول با کیفیت است و اگر حرکت خود را مصمم آغاز نمایی، دست لطف خدا آماده ‌است تا در بدترین شرایط نیز دشواری‌ها را هموار و طعم شیرین پیروزی را بچشاند.

اتفاق مهم دیگر، حضور اولین شرکت تولیدکننده فرش و مواد شیمیایی مرتبط با این حوزه در نمایشگاه ایتمای میلان بود که با حضور خود دو اثر مشخص و پررنگ را گذاشت. اول، همه‌ شرکت‌های تولیدی ایرانی که محصول مرتبط با نمایشگاه ایتما را دارند، نیز می‌تواند به ارائه محصولات خود بپردازند و دوم اینکه دانش است که شما را حرکت می‌دهد و اگر مجموعه‌ای بر روی بخش تحقیق و توسعه خود سرمایه‌گذاری نماید، قطعاً در بازار جهانی جایگاه خود را خواهد یافت.

از قدیم گفته‌اند،  با یک گل بهار نمی‌شود اما امسال که پنج مجموعه‌ از ایران در قالب سه مجله و دو شرکت تولیدی حضور پررنگ را در ایتما داشتند، می‌توان امید داشت که در آینده‌ای نزدیک، تعداد شرکت‌های ایرانی شرکت کننده در ایتما افزایش یابد و زمینه فروش محصولات ایرانی در بازارهای جهانی بیش از پیش مهیا شود.

در این میان، تشکل‌ها با هدایت و حمایت از مجموعه‌های تولیدی خود و همچنین تهیه فضاهای یکپارچه در نمایشگاه‌ها، می‌توانند شرایط را برای ارزیابی اولیه و کسب تجربه برای اعضاء خود فراهم آورند و رفته رفته با توان بالایی که در بخش تولید کشور وجود دارد، با توسعه صادرات زمینه تعالی و تعامل هر چه بیشتر صنعت نساجی را فراهم آورند.

فرش ماهور و شرکت مهارت سمنان،  نمونه‌های مناسبی از حضور در ایتما هستند و می‌توانند تجربیات خود را از طریق نشریات تخصصی در اختیار سایر شرکت‌ها قرار دهند تا امکان حضور در بازارهای خارجی برای سایر هموطنان نیز فراهم گردد.

به امید آینده‌ای موفق برای صنعت نساجی کشور.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.