ایتما ۲۰۱۵ در یک نگاه

” ایتما ۲۰۱۵ در یک  نگاه “

حضور تقریباً ۱۲۳ هزار نفر بازدیدکننده از ۱۴۷ اقتصاد دنیا در نمایشگاه ایتما میلان موجب خوشحالی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه شد. صنایع تولید پوشاک و منسوجات دنیا در نمایشگاه ایتما سال ۲۰۱۵ در شهر میلان گرد هم آمدند تا با ارائه‌ راه‌حل‌های نوآورانه، پایداری تجاری خود را ارتقاء دهند. مشارکت بسیار بالای صنعت در نمایشگاه، بیانگر تعهد این شرکت‌ها نسبت به ارتقای پایداری تجاری خود بود. تا پایان روز هشتم، حدود ۱۲۳ هزار نفر از ۱۴۷ کشور دنیا از هفدهمین دوره‌ پابرجاترین نمایشگاه صنعت پوشاک و نساجی دنیا دیدن کردند.

کمیته‌ی تولیدکنندگان ماشین‌آلات نساجی اروپا (CEMATEX) رئیس نمایشگاه ایتما و ایتما آسیا از واکنش بسیار خوب صنعت هم از سوی شرکت‌کنندگان و هم از سوی بازدیدکنندگان رضایت داشتند.

آقای چارلز بیودین، رییس CEMATEX، بیان داشت:« در نمایشگاه امسال، شاهد افزایش حدود ۲۰ درصدی تعداد بازدیدکنندگان، نسبت به نمایشگاه ایتما ۲۰۱۱ بودیم. نکته‌ حائز اهمیت در این بخش، بازتاب نظر بسیار مثبت شرکنندگان از حضور در این دوره از نمایشگاه بود. از این رو، با قاطعیت می‌توان گفت که این دوره از نمایشگاه، یکی از بهترین نمایشگاه‌های ایتما بوده است و پیام ما در مورد نوآوری پایدار به شدت از سوی خریداران تقویت شد.»

وی روند رو به جلو و جهشی صنعت را به عنوان نقطه عطفی بیان نمود و افزود:« بازیگران جهانی صنعت نساجی، اهمیت بررسی نوآوری‌های دوست‌دار محیط زیست را که می‌توانند موجب بهبود بنیان‌های تجاری آن‌ها نیز شود را درک کرده‌اند. شرکت‌کنندگان در نمایشگاه متوجه شده‌اند که بازدیدکنندگان (چه آن‌هایی که برای چندمین بار از نمایشگاه بازدید می‌کنند و چه آن‌هایی که برای اولین بار حاضر بودند) تنها به دنبال نوآوری‌های جدید به منظور بهبود مزایای رقابتی خود هستند.»

خانم رجینا بروکنر، مدیر اجرایی شرکت آلمانی Bruckner Trockentechnik نیز در تایید نظر آقای بیودین گفت:« ما برای نخستین بار احساس کردیم که درک و علاقه‌ای واقعی به سمت فناوری‌های سبز و با راندمان بالا از نظر مصرف انرژی وجود دارد. مشتریان ما تمایل به نوسازی تجهیزات بسیار قدیمی خود داشتند. چون آن‌ها نیز لزوم دستیابی به تولید و راندمان بالا در تمامی فرآیند تولید منسوجات را درک کرده‌اند.»

به طور کلی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه احساس کردند که کیفیت بازدیدکنندگان بالا بوده و تمایل زیادی برای خرید وجود داشت. حدود ۱۸% از بازدیدکنندگان را ایتالیایی‌ها تشکیل می‌دهند که نسبت به سایر کشورها، تقریباً درصد زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین بازدیدکنندگان از کشورهای غیر ایتالیایی را هندی‌ها (۹ درصد)، ترکیه (۸ درصد) و آلمان ( ۷ درصد) تشکیل داده بودند. سایر کشورها نیز که در فهرست ده کشور اول بازدیدکننده قرار داشتند، عبارت بودند از:  فرانسه، ایالات متحده‌ آمریکا، ایران، برزیل، پاکستان و اسپانیا. برداشته شدن تحریم‌ها از ایران در آینده‌ نزدیک بخش پوشاک نساجی این کشور را ترغیب کرده و موجب افزایش بازدیدکنندگان از ایران شده بود.

نمایشگاه ایتما ۲۰۱۵ میلان پذیرای گروه‌های زیادی از شبه قاره‌ هند بود. همچنین، هیئت‌های تجاری از آسیای مرکزی (منطقه‌ای که صنعت پوشاک و نساجی آن در مسیر توسعه قرار دارد و دارای قابلیت اشتغال‌زایی بالایی است) نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. هیئت‌هایی از ۱۴۰ شرکت بزرگ صنعت نساجی و پوشاک ازبکستان به مدت سه روز در نمایشگاه حاضر بودند. حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه توسط وزارت پوشاک و نساجی ازبکستان ترتیب داده شده بود.

آقای خایداروف ایلخوم اوتکیروویچ، وزیر صنعت پوشاک و نساجی ازبکستان که در این نمایشگاه حاضر بود، گفت:« نمایشگاه ایتما ۲۰۱۵ واقعاً بزرگ‌ترین سطح فناوری‌های تولید پوشاک و نساجی دنیا است که ماشین­آلات نوآورانه و دوست‌دار محیط‌زیست در آن عرضه شده است. هدف وزارت نساجی و پوشاک ازبکستان نوسازی و مدرن کردن صنعت با فناوری‌های جدیدی است که بتوانند ارزش افزوده‌ ایجاد کرده و در ضمن با ارائه‌ راه‌حل‌های دوست‌دار محیط زیست به تولیدکنندگان ما کمک کنند تا بتوانند در بازار جهانی نساجی رقابت داشته باشند. برنامه‌ دولت ما برای سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بر نوسازی و مدرن کردن صنعت استوار بوده و به همین منظور بودجه‌ای حدود ۲ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. در این نمایشگاه ما با برخی از شرکت‌کنندگان قراردادهایی را در بخش‌های بافندگی، چاپ، رنگرزی و تکمیل امضا کردیم و مراحل نصب این ماشین‌آلات را از ابتدای سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۹ آغاز خواهیم کرد. علاوه بر این ۴۸ هیئت متشکل از نمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط از بخش پوشاک و نساجی قرقیزستان و تاجیکستان نیز در نمایشگاه میلان حضور داشتند. حضور این گروه تجاری توسط مرکز تجارت بین‌المللی ژنو (ITC) وابسته به سازمان تجارت جهانی و سازمان ملل متحد ترتیب داده شده بود. هیئتی روسی نیز  متشکل از ۶۰ عضو تحت سرپرستی آقای اِوگنی ریژوف (معاون وزارت صنعت و تجارت روسیه) در نمایشگاه میلان حضور داشتند.»

وی در ادامه افزود:« نمایشگاه ایتما ۲۰۱۵ به شرکت‌های داخلی ما این امکان را داد تا آخرین فناوری‌های موجود در صنعت نساجی را فرا گرفته و آن‌ها را قادر ساخت تا بتوانند این فناوری‌ها را در خطوط تولیدشان بکار بگیرند، تجهیزات تولید را خریداری کرده و تجربیات خود را با همکاران خارجی مبادله کنند.»

بخش جدید نمایشگاه : بخش چاپ

شرکت‌کنندگان بسیاری در بخش چاپ که به عنوان یک بخش اختصاصی در نمایشگاه ایتما ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده بود، حضور داشتند. شرکت فوجی فیلم برای نخستین بار توانمندی‌های خود را در حوزه‌ چاپ دیجیتال منسوجات به نمایش گذاشت.

آقای تری اُکیفِه (مدیر پشتیبانی مشتریان استراتژیک فوجی فیلم) گفت:« نمایشگاه ایتما برای ما فرصتی عالی بود تا بتوانیم پیشرفت‌های جدید و هیجان‌انگیز در حوزه‌ دیجیتال را برای مخاطبان هدف به نمایش بگذاریم. فناوری ارائه شده توسط ما بازخوردهای بسیار خوبی را از سوی مشتریانمان دریافت کرده و این فناوری به میزان قابل توجهی پاسخگوی نیازهای حال حاضر و آینده‌ بازار منسوجات دیجیتال خواهد بود.»

آقای دیک جوسترا مدیر ارشد اجرایی شرکت SPGPrints نیز گفت:«‌ نمایشگاه ایتما ویترینی جهانی برای چاپ منسوجات بوده و فرصتی ایده‌آل را برای به نمایش گذاشتن جدیدترین فناوری ما فراهم کرده است. سازمان‌دهندگان نمایشگاه با اجرای برنامه‌های جدید، ایتما را سرزنده نگه داشته‌اند. به طوری که بازدیدکنندگان می‌توانند جدیدترین پیشرفت‌ها در تجهیزات چاپ منسوجات را دیده و در عین حال ضرورت مباحثی مانند نوآوری پایدار را نیز فرا بگیرند. حجم و کیفیت حاضران در نمایشگاه، ایتما را به یک بازار هیجان‌انگیز و پویا تبدیل کرده است.»

شرکت‌کنندگان سایر بخش‌های نمایشگاه نیز تحت تاثیر کیفیت بازدیدکنندگان قرار گرفتند. یکی از شرکت‌کنندگان خوشحال در نمایشگاه آقای اتیِن لِئوری (مدیر کل الیاف تا نخ NSC) بود. وی گفت: نمایشگاه ایتما امسال به طور کامل انتظارات ما را برآورده ساخت. ما مشتریان زیادی را از تمام دنیا بدست آوردیم که تمایل زیادی به فناوری‌های جدید ما داشتند. این موضوع یک بار دیگر اهمیت این رخداد بین‌المللی را اثبات می‌کند.

آقای کارلو روگورا، مدیر ارشد اجرایی گروه ITEMA،  در روز اختتامیه‌ نمایشگاه اظهار داشت:« با در نظر گرفتن وضعیت فعلی صنعت نساجی در برخی از بازارها، از دستاوردهای کسب شده در این نمایشگاه غافل‌گیر شدیم. نمایشگاه ایتما ۲۰۱۵ هم از نظر سازمان‌دهی و تدارکات و هم از نظر سطح قابل توجه حضور مشتریان بسیار رضایت‌بخش بود. تماس‌ها و تقاضاهایی که ما از بازارهای هند و ترکیه دریافت کردیم، بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های ما بود.»

در نمایشگاه ایتما ۲۰۱۵ با مضمون «کسب مهارت در نوآوری پایداری» زنجیره‌ا‌ی از تولید ارزش افزوده‌‌‌ پوشاک و منسوجات در فضایی بالغ بر ۱۰۸۲۶۸ متر مربع در شهر میلان به نمایش گذاشته شد. با سازماندهی انجام شده توسط شرکت نمایشگاه‌های MP کنفرانس‌های مختلفی نیز با موضوع نوآوری پایدار برگزار شده و نخستین جایزه‌ نوآوری پایدار ایتما نیز اهدا شد. نمایشگاه ایتما ۲۰۱۹ از ۲۰ تا ۲۶ ژوئن در محل نمایشگاهی شهر بارسلون برگزار خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از سایت ایتما به نشانی www.itma.com دیدن فرمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.