مهمان ویژه دموتکس ۲۰۱۶، ستاره معماری

مهمان ویژه دموتکس ۲۰۱۶، ستاره معماری (آرشیتکت)، Wolf D. Prix درCoop Himmelb(l)au

Wolf D. Prix

آرشیتکتی که برنده چندین جایزه می‌باشد، مهمان ویژه دموتکس در ۲۰۱۶ خواهد بود. ساختمان‌های بی نظیری که توسط این معمار مشهور طراحی شده، کسی که جز متصدیان (سردمداران) ممارست های معماری وینی در کوپ هیمبل بوده ‎که باعث به رسمیت شناختن، تحسین و مطرح شدن او به صورت جهانی شده‌است. اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند از تجربیات پریکس در نمایشگاه پیشبرد جهانی برای فرش و کفپوش در هانوور استفاده نمایند.
او همراه با دیگر اشخاص نامدار در زمینه معماری بین المللی و طراحی جهانی، در خصوص آخرین روندها در مورد کفپوش و تاثیر آن بر روی فعالیت طراحان در تاریخ ۱۶ ژانویه در بخش نوآوری‌های دموتکس در سالن ۶ به مباحثه خواهد پرداخت.
امروزه، رشد قابل توجهی برای بهتر شدن کفپوش‌ها به عنوان عناصر طراحی هیجان انگیز در زمینه ساختمان، که دارای قدرت تغییر و تاثیر پذیری در فضا است، دیده می‌شود. به منظور کشف جدید و غیر معمول با الهام گرفتن از نقش‌ها، ما نیاز به نظرات افرادی داریم که با پیشنهادات خود سبب برانگیختگی ذهن می‌شوند. این دقیقاً همان چیزی است که بازدیدکنندگان در نمایشگاه می‌توانند برای یافتن ابداعات مختلف در بخش دموتکس متوقع باشند، در این نمایشگاه، بازدید کنندگان دعوت به کاوش و کشف در انتخاب با دقت محصولات جدید در رابطه با تولید و ساخت کفپوش‌ها می‌شوند. آن‌ها به مانند انجمن ارتباطی برای صحبت‌هایی که توسط کارشناسان انجام می‌پذیرد، عمل کرده و این مهم، نقطه شروعی برای تورهای همراه با راهنما در نمایشگاه خواهد بود که توسط مهندسین معماری و طراحان، هدایت و رهبری می‌شود. همانطور که مهمان ویژه دموتکس، پریکس، که نمونه الهام و تلقی واقعی برای بازدید تجاری عمومی خواهدبود، طراح ابداعی و نوآورانه و ممارست و فعالیت کوپ هیمبل نیز، مترادف با طراحی‌های پر شور همراه با معماری حسی و عاطفی خواهد بود. بال‌ها، شاخ‌های فولادی و سکوی پرواز و خط جداکننده بین فرم و مواد که به طور مداوم کاوش و تعیین دوباره قرار گرفته‌ می‌شود. در طراحی‌های آن‌ها، پشت بام‌ها همچون ابرها شده و خانه‌ها مجسمه‌های کریستالی شده‌اند.
کوپ هیمبل (Coop Himmelb(l)au) به عنوان یکی از مخترعین سبک سازه گشا ( ساخت شکن) در معماری می‌باشد (جایی که اشکال از هم جدا شده و دوباره با هم در پیکربندی متفاوتی قرار می‌گیرند.) این ممارست برای این سبک از سال ۱۹۸۰ به بعد مشهور و جهانی شده‌است. یکی از ساختمان‌ها با نشان برجسته و خاص، BMW World در مونیخ می‌باشد؛ یک ساختمانی ( مجسمه مانند) که قسمت‌های اختصاصی‌اش، مثل پشت بام، در فضا معلق و آویزان به نظر می‌رسد. دیگر ساختارهای شاخص و مشهور، شامل موزه‌ای در گرویننگن در هلند، کاخ کریستال UFA درسدن، Gasometer B در وین، آکادمی هنرهای زیبا در مونیخ و موزه هنر آکرن در آکرن اهایو در ایالت متحده آمریکا می‌باشد. بیشتر پروژه‌های اخیر شامل ساختمان جدیدی برای بانک مرکزی اروپا (ECB) در فرانکفورت که در مارچ ۲۰۱۵ افتتاح شد و موزه des Confluences در لیون فرانسه که در اواخر دسامبر ۲۰۱۴ گشوده شد و خانه موزه آلبرت دانمارک در سال ۲۰۱۳ به اتمام رسید و مرکز کنفرانس بین المللی دالیان چین در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد.
کوپ هیمبل مفتخر به دریافت جوایز ملی و بین المللی برای فعالیتش شده‌است. این جوایز شامل جایزه معماری آلمان در ۱۹۹۹ و جایزه بزرگ دولتی اتریش در سال ۱۹۹۹ می‌باشد. در کنار پروژه‌های معماری، پریکس و همکارش Helmut Swiczinsky، به طراحی اسباب و اثاثیه و دیگر محصولات متفاوت از قبیل صندلی راحتی ” Vodöl” برای Vitra در سال ۱۹۸۹ پرداختند.
پریکس به مقام استادی نیز در دپارتمان معماری در دانشگاه هنرهای کاربردی در وین منصوب شده است.
جهانی شدن دموتکس
دموتکس در آسیا-چین: شانگهای ۲۴-۲۲ مارچ ۲۰۱۶، نمایشگاه تجاری بین‌المللی فرش و کفپوش در منطقه آسیا و اقیانوسیه.
دموتکس در ترکیه: Gaziantep ، می ۲۰۱۶، نمایشگاه تجاری پیشرو فرش و کفپوش در ترکیه

(نمایشگاه دویچه) Deutsche Messe AG
همراه با درآمدی ۲۸۰ میلیون یورویی در سال ۲۰۱۴ بوده است. رتبه‌های Deutsche Messe AG جزء ۱۰ شرکت نمایشگاهی بزرگ تجاری جهانی بوده و به عنوان بزرگترین مرکز جهانی نمایشگاه، به فعالیت می‌پردازد. در سال ۲۰۱۴، دویچه مسه، طراح و برپاکننده ۱۳۴ نمایشگاه تجاری و کنگره در سراسر جهان و همچنین رخدادهایی که میزبان در مجموع ۴۱۰۰۰ ارائه کننده و برگزارکننده نمایشگاه و حدود ۳۶ میلیون بازدیدکننده بوده است.
با نگاهی به مجموعه آثار و کارهای ارائه شده توسط شرکت که شامل نمایشگاه‌های تجاری پیشرو و جهانی مانند CeBIT (IT and telecommunications)، HANNOVER MESSEدر مورد تکنولوژی صنعتی، BIOTECHNICA در مورد بیوتکنولوژی، CeMAT در مورد intralogistics ، didacta در مورد مسائل آموزشی، Domotex در مورد کفپوش، INTERSCHUTZ در مورد جلوگیری از حریق و نجات و LIGNA در مورد فرآیند چوب و جنگلداری بوده‌اند؛ این شرکت با حدود ۱۲۰۰ کارمند و شبکه‌ای با ۶۶ نمایندگی دارای شعب و ادارات تابعه است که تمامی اینها سبب شده که دویچه مسه در ۱۰۰ کشور شاخص و جهانی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.