شرکت بروکنر در ایتمای ۲۰۱۹

این شرکت قدمتی ۷۰ ساله در زمینه‌ی رنگرزی، پوشش‌دهی و تکمیل پارچه‌، منسوجات بی‌بافت، فرش و شیشه دارد. امروزه موضوع اصلی ماشین‌آلات نیستند بلکه نقش اتوماسیون و کنترل سیستم‌ها است که بسیار اهمیت دارد. مساله دیجیتالی شدن و انقلاب صنعتی چهارم که تحت عنوان صنعت ۴ نامگذاری شده سبب شد تا امکانات کاملا جدیدی برای افزایش بهره‌وری، کاهش استفاده در منابع و افزایش و بهبود کیفیت بکار گرفته شود. به علاوه، با نرم‌افزارهای هوشمند می‌توان کمبود مهارت کارگران را بهبود بخشید.

در سال‌های اخیر، بروکنر سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در زمینه‌های زیر انجام داده است:

تولید سیستم‌های هوشمند برای دستگاه‌ها تا با استفاده از منابع کمتر بتوانند تولید بیشتری داشته باشند. مطالعات نشان داده است که بهینه‌سازی اطلاعات می تواند سرعت تولید را تا ۴۰٪ افزایش دهد و مصرف انرژی را تا ۳۰٪ کاهش دهد. ابزارهای شبیه‌سازی به بهینه‌سازی اطلاعات کمک می‌کنند.  ابزار جدید شبیه‌سازی به بهبود دستورالعمل‌های موجود کمک می‌کند. برای سرویس ماشین‌آلات، یک ابزار جدید تعمیر و نگهداری به اپراتور دستگاه می‌دهند که دستورالعمل خدمات آن در یک دفترچه نوشته شده است. در آینده یک سیستم پشتیبانی آنلاین این خدمات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. همچنین تکنسین‌ها از طریق ویدیو کنفرانس با مشتریان ارتباط برقرار کرده و راه‌های تعمیر و نگهداری قطعات را آموزش می‌دهند و همچنین امکان سفارش مستقیم قطعات یدکی را فراهم خواهند کرد. تبادل داده‌های ماشین با سطح کنترل بالا یا سیستم ERP به راحتی توسط OPC-UA امکان‌پذیر است. همین امر باعث ارتقا سطح کنترل کیفیت کارخانه‌های نساجی شده است.

شرکت بروکنر تلاش بسیاری در زمینه‌ی اتوماسیون و نوآوری کرده است. به طور مثال، این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه‌ی پارچه‌های کتان نموده است.بروکنر همچنین در زمینه‌های تکمیل، رنگرزی رنگدانه‌ها و تکمیل و پوشش‌دهی با رزین‌های مصنوعی فعالیت دارد. تمامی داده‌های ورودی، پدها، خشک‌کن‌ها، تکمیل، پوشش‌دهی و مراحل پخت در این بازار قابل دسترسی است. رنگرزی و تکمیل دو طرفه پارچه نیز توسط ماشین‌آلات بروکنر انجام  می‌شود.

تکمیل اقتصادی با کمترین استفاده از تکنولوژی

نکته قابل توجه دیگر تکمیل اقتصادی پارچه‌های جین توسط خط سنفور POWER-SHRINK بروکنر است که اطلاعات آن در نمایشگاه ایتما در اختیار متخصصان قرار داده شد.

بروکنر پیشنهاد جدیدی را در زمینه‌ی رنگرزی مداوم ارایه کرد. آن‌ها قدرت خشک کن های INFRATHERM IR را افزایش دادند و مدت زمان گرم‌کردن و سرد‌کردن را به زیر ۵ ثانیه کاهش داده‌اند. همچنین، می‌توانند رنگرزی الیاف فلزی با دامنه حرارت بالا را کنترل نموده و الیافی با قابلیت تولید مجدد و کیفیت بالا تولید نمایند.

هات فلوی POWER-COLORTHERM بروکنر خشک‌شدن یکنواخت پارچه را در کل عرض دستگاه فراهم می‌نماید. حتی اگر پارچه‌های توری باریک در ماشین‌های عریض قرار بگیرند نتایج مطلوب‌تری به دست می‌آید. طراحی متقارن و پنکه های تحت کنترل باعث توزیع یکنواخت جریان هوا از بالا و پایین می‌شود. همچنین غلتک‌های ویژه برای پارچه‌های بسیار حساس مانند ساتن، پارچه چیت و الیاف الاستیک وجود دارد تا باعث ایجاد خراش در سطح آن‌ها نشود. به علاوه سیستم تمیزکننده‌ی خودکار برای دستگاه نیز تعبیه شده است.

بروکنر همچنین ایده‌های جدیدی در زمینه‌ی استنترهای چند لایه مطرح نموده است. این استنترها فضای بسیار کمی را اشغال می‌نمایند و برای تکمیل پارچه‌های گردبافت، منسوجات بی بافت، نمد، منسوجات فنی و صنعت پشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماشین برای بخش ورودی و خروجی فقط به یک اپراتور نیاز دارد.

ماشین جدید VNE بالاترین تراکم را در فضای بسیار کم با هوادهی طولانی ارایه می‌دهد. دستگاه خشک کن مجهز به سیستم بهینه‌سازی گردش هواست که در جهت بهبود کیفیت الیاف بکار می‌رود. مزیت دیگر آن، روان‌کننده‌های الیاف هستند که در استنترهای چند لایه قرار می‌گیرند و در قسمت خشک کن هیچ روغنی مشاهده نمی‌شود.

نمایی از دستگاه استنتر چند لایه جدید VNE2
نمایی از دستگاه استنتر چند لایه جدید VNE2

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.