نمایشگاه ISATEX 2016 یزد

ISATEX 2016  

تحلیلی بر نهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی ماشین آلات و محصولات نساجی ، چرم ، پوشاک و فرش استان یزد

ISATEX 2016 -nasajimovafagh

اردیبهشت ماه امسال، شاهد رویدادی دیگر در صنعت نساجی کشور بود و یزد توانست با برگزاری بهتر نمایشگاه ISATEX 2016 ، خاطره‌ای دیگر را در اذهان علاقمندان و صاحبان صنایع نساجی کشور ماندگار نماید.

نمایشگاه نساجی یزد، که هر دوسال به همت شرکت سیما نساج یزد برنامه‌ریزی و اجرا می‌گردد، این امکان را فراهم می‌نماید تا متخصصین و دست‌اندرکاران عرصه تولید، خدمات و بازرگانی نساجی کشور گردهم آیند و علاوه بر ارائه ظرفیت‌ها و فرصت‌های استانی بهتر  توانمندی‌های ملی و بین‌المللی را نیز فراهم نمایند. یزد، یک نمایشگاه استانی نیست و همواره،  مورد توجه شرکت‌های خارجی و داخلی مختلفی بوده است و این موضوع، مؤید اهمیت این رویداد در این قطب نساجی کشور است.

نکته قابل توجه و بسیار مهم در نمایشگاه یزد، حضور قوی ماشین‌سازان و قطعه‌سازان ایران بود که رفته‌رفته می‌روند تا علاوه بر مدیریت بازار داخل، در عرصه بین‌المللی نیز خودنمایی کند. ارائه انواع ماشین‌‌آلات چله‌پیچی ایرانی، جت‌های رنگرزی، قطعات بافندگی، اتوماسیون و کنترل کیفیت پارچه، از جمله محصولات ارائه شده در حوزه ماشین‌سازی بود.

یکی از ظرفیت‌های عظیمی که در یزد نمود داشت،  امکان تعامل خوب سازندگان ماشین‌آلات ایرانی با بازرگانان و فروشندگان ماشین‌آلات بود. در واقع، اگر بخش بازرگانی ماشین‌آلات نساجی کشور،  با یک رویکرد ملی و پس از ارزیابی‌های فنی خود، بتواند تولیت فروش و بازاریابی محصولات ایرانی را در بازار داخل و بین‌المللی برعهده بگیرد و از سود مشارکت خود نیز به نحوه مطلوبی برخوردارشود، امکان جهش بزرگی در حوزه تولید ماشین‌آلات، با رویکرد صادرات و ارائه آن به بازارهای بین‌المللی به وجود می‌آید.

درواقع، بخش بازرگانی با همکاری که با انجمن سازندگان ماشین‌آلات و قطعات نساجی ایران (TMAI) می‌نماید، این امکان را دارد تا از وضعیت تولید ماشین‌آلات اطلاع یافته و در حوزه بازاریابی و فروش آنها نیز، نقش خود را ایفا نماید.  اعضای TMAI از حضور افراد حرفه‌ای و آگاه در امر بازرگانی ماشین‌آلات و قطعات و خدمات پس‌ازفروش استقبال نموده و دست یک‌یک ایشان را به گرمی می‌فشارد.  یزد نقطه‌ی شروع خوبی برای برخی از اعضای TMAI در حوزه تولید ماشین‌آلات و فروش حرفه‌ای توسط افراد صاحب ایده و فن بود.

به امید رشد روز افزون صنعت نساجی کشور و تحقق آرمان‌های ایران اسلامی توسط این صنعت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.