ایتما ۲۰۲۳ با مشارکت قوی صنایع به پایان می رسد

صنعت نساجی جهان پس از بهبودی از تأثیر بیماری همه گیری کرونا، انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان داد و با حضور قوی خود در ایتما ۲۰۲۳ در میلان، توجه جهان را به خود جلب کرد. این نمایشگاه همانطور که انتظار می رفت پلتفرمی جامع از فناوری های پیشرفته بود که در آن بیش از ۱۷۰۹ غرفه دار با گردهمایی چشمگیر خود حضور یافتند.

ایتما ۲۰۲۳ پیشروان صنعت و کارآفرینان تأثیرگذار را در یک مکان جمع کرد که حاکی از اهمیت این رویداد در شکل دهی به آینده صنعت نساجی است. این نمایشگاه با بیش از ۱۱۱۰۰۰ نفر بازدیدکننده مشتاق از ۱۴۳ کشور جهان، برگزار شد. شش کشور با بیشترین تعداد شرکت کننده در نمایشگاه به ترتیب ایتالیا  (۲۹ درصد) و پس از آن ترکیه، هند و آلمان (هر کدام ۶ درصد)، فرانسه (۴ درصد) و برزیل (۳ درصد) بودند.

ارنستو ماورر، رئیس سماتکس، در مورد این رویداد بیان داشت: “این دوره با حضور پررنگ بازدیدکنندگان و غرفه داران بیشتر از نمایشگاه قبلی در سال ۲۰۱۹ موفق بوده است. در این ایتما، تحول به سمت دیجیتالی شدن و پایداری جهشی بزرگی و رو به جلو داشته است. این یک گردهمایی بزرگ با حضور سهامداران کل اکوسیستم نساجی و پوشاک بوده است. انجمن های سماتکس و شرکت های عضو آن ها، و همچنین سایر غرفه داران، از نتایج خرسند هستند زیرا نمایشگاه از همه انتظارات ما فراتر رفته است.” آقای فدریکو پلگاتا، مدیر آچمیت، خاطر نشان کرد: “رویداد میلان، جایگاه ایتما به عنوان مهم ترین نمایشگاه برای صنعت ماشین آلات نساجی جهان تایید کرد. با مشاهده کیفیت حضور بازدیدکنندگان، ایتما ۲۰۲۳ موفقیت بزرگی به شمار می رود و بسیاری از غرفه داران ایتالیایی قراردادهایی را منعقد کرده و ماشین آلات خود را فروخته اند.”

نوزدهمین دوره بزرگترین نمایشگاه فناوری نساجی و پوشاک جهان نیز با حضور چندین هیئت و گروه های سازمانی همراه بود. در میان بسیاری از مقامات و نمایندگان دولتی، ایتما ۲۰۲۳ میزبان هیئت های بلندپایه کشوری از دو کشور بزرگ تولیدکننده نساجی، هند و ازبکستان بود. ریاست هیئتی متشکل از شش تولیدکننده بزرگ پنبه در جهان بر عهده رئیس جمهور ازبکستان، شوکت میرضیایف، بود که وی فرصت را در این نمایشگاه مغتنم شمره و از اراده قوی خود برای تقویت صنعت نساجی در کشورش خبر داد. علاوه بر این، سفیر ایران در ایتالیا نیز به بازدید از غرفه داران ایرانی حاضر در نمایشگاه پرداخت.

یک هیئت متشکل از ۳۹ مدیر ارشد اجرایی نساجی و پوشاک هندی با حضور وزیر دولت در این رویداد حضور داشتند و مایل بودند از فرصت های جدید برای سوار شدن بر موج دیجیتالی سازی و پایداری استفاده کنند. دارشانا جاردوش درباره این رویداد گفت: “ایتما ۲۰۲۳ یک نمایشگاه عالی از ماشین آلات نساجی بود. من مطمئن هستم که تعاملات در طول نمایشگاه باعث تشویق بیشتر سرمایه گذاری ها در این بخش خواهد شد و به هند کمک می کند تا به چشم انداز ۵F  نخست وزیر نارندرا مودی «از مزرعه به فیبر به کارخانه به مد به دیدگاه خارجی» دست یابد.”

ایتما ۲۰۲۳ همچنین از خانم والنتینا سوپرتی، مدیر کمیسیون اروپا، DG GROW-Internal Market، صنعت، کارآفرینی و SME استقبال کرد. او در مورد تاثیر انجمن تامین مالی برای تحول پایدار سخنرانی کرد.

موفقیت بزرگ

غرفه داران، از شرکت های نوپا گرفته تا شرکت های باتجربه صنعت در ایتما، از رویداد ایتما ۲۰۲۳ حمایت کردند. آقای آرنو گارتنر، مدیر عامل گروه کارل مایر، با تاکید بر موفقیت این دوره بیان داشت: «ایتما ۲۰۲۳ بار دیگر مکانی برای تصمیم گیران و کارشناسان از سراسر جهان است. مشارکت ما با موضوعات استراتژیک پایداری و راه حل های فرآیند دیجیتالی شدن پاسخ هایی را به چالش های فعلی مشتری ارائه کرد. ما تعداد باورنکردنی گفتگوهای فشرده با مشتریان بین المللی خود داشتیم و خوشحالیم که اجرای مقررات مالکیت معنوی در ایتما جدی گرفته می شود. ما سابق بر این یک مورد نقض حقوق ثبت اختراع در طول نمایشگاه ثبت کرده بودیم که با موفقیت به آن رسیدگی شد.”

خانم ایدا آلنمو، رئیس بخش پایداری TreeToTextile که برای اولین بار در ایتما شرکت کرده بود، گفت: “ایتما ۲۰۲۳ در میلان اولین مشارکت ما در یک نمایشگاه بزرگ تجاری بود، جایی که به ما فرصت حضور در استارت آپ داده شد و یک محیط واقعا ً نوآورانه بود که توجه زیادی را در بین بازدیدکنندگان به خود جلب کرد. ما از سراسر جهان و از تمام بخش های زنجیره ارزش پاسخ مثبتی داشتیم. ایتما یک پلتفرم عالی برای همکاری های آتی است که برای گسترش نوآوری و ایجاد تغییر مثبت در صنعت نساجی در ارائه الیاف بهتر به همه، مورد نیاز است.”

دکتر جانپیتر هورن، رئیس ماشین آلات نساجی VDMA، با جمع بندی پاسخ مثبت شرکت کنندگان، گفت: «ایتما ۲۰۲۳ یکی از معدود نمایشگاه های بین المللی است که در آن پس از همه گیری کرونا، تعداد و کیفیت بازدیدکنندگان کاهش نیافته است و این به خوبی موید درخشش ایتما است. نمایشگاه میلان معیار ایتما ۲۰۲۷ در هانوفر را تعیین کرده است. ما مشتاق و مطمئن هستیم که داستان موفقیت ایتما را ۳۶ سال پس از میزبانی در آنجا ادامه دهیم. ایتما بعدی از  ۱۶ تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۷ در مرکز نمایشگاه هانوفر برگزار خواهد شد.

ITMAconnect پلتفرم

ITMAconnect که جامع ترین فهرست دیجیتالی تولیدکنندگان فناوری نساجی و پوشاک در جهان به شمار می رود، برای این دوره از نمایشگاه ایتما راه اندازی شد. بازدیدکنندگانی که از ایتما ۲۰۲۳ بازدید نکرده اند، اکنون می توانند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند تا با صاحبان فناوری بین المللی تولیدکنندگانی که در نمایشگاه میلان شرکت کرده اند، ارتباط برقرار کنند. برای ثبت نام در این پایگاه میتوانید به آدرس https://www.itma.com/dashboard/visitor/login مراجعه کنید. ایتما ۲۰۲۳ راه حل های نساجی را در زمینه مواد پیشرفته، اتوماسیون و آینده دیجیتال، فناوری های نوآورانه و پایداری ارائه کرد. نمایشگاه میلان در ۱۴ ژوئن به پایان رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.