GMO راهکاری جدید جهت تشخیص پنبه ارگانیک

محبوبیت پنبه ارگانیک در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است و مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای در مورد  محیط زیست و مواد مضری که  در محصولات خریداری شده توسط آنها وجود دارند، نگران هستند. گرچه در حال حاضر برخی از مصرف‌کنندگان حاضر به پرداخت هزینه آمادگی برای غذاها و یا منسوجات ارگانیک هستند، اما از طرفی آنها انتظار دارند که محصولات ارگانیکی که را خریداری می کنند، قابل‌اعتبار باشند.

شرکت Oeko-Tex  تست جدیدی را ارائه نموده‌ است  که به تمامی شرکت های زنجیره عرضه جهانی کمک می‌کند تا به راحتی محصولات پنبه ای آلی خود را بیازمایند. این دستگاه دارای سیستمی است که یک نشانگر دارد و نشان می‌دهد آیا محصولات پنبه‌ای واقعا از ترکیبات ارگانیک استفاده می کنند یا خیر.

سازندگان این محصول بیان کرده‌اند که با توجه به این موضوع که مصرف کنندگانی که منسوجات خانگی و لباس های سازگار با محیط زیست را خریداری می‌کنند بسیار علاقه‌مند هستند تا  ادعاهای بیان شده از سوی تولیدکنندگان  را بررسی کنند، لذا اقدام به تولید این محصول نمودند که در حقیقت به تولیدکنندگان و بازاریابان این امکان را می‌دهد قابل اعتماد بودن محصولات پنبه‌ای ارگانیک خود را اثبات نمایند.

باید توج داشت که امروزه حدود ۷۰ درصد کل پنبه در جهان به طور ژنتیکی تغییر کرده اس و گرچه صنعتگران می توانند دلایل بسیار قوی و محکم در حمایت از ایجاد این تغییرات و اصلاحات در DNA پنبه بیان نمایند، اما تولید کنندگان و مصرف کنندگان پنبه ارگانیک تمامی آنها را رد می‌کنند و اظهار می‌کنند بازپرداختی که آنها به لحاظ زیست محیطی و اجتماعی خواهند داشت، دارای ارزش بالاتری است.

روش آزمایشی جدید (GMO) که توسط Oeko-Tex ارائه شده، روشی ساده برای آزمایش ارگانیسم‌های اصلاح‌شده به لحاظ ژنتیکی در پنبه ارگانیک است. نمونه‌ها با استفاده از تکنولوژی RT-PCR (واکنش زنجیره ای رونویسی معکوس – پلیمریزاکس معکوس) مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند که می‌توانند مواد اصلاح‌شده ژنتیکی (حتی در حد ۰.۱٪) را شناسایی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.