KLÜBER LUBRICATION ، SPGPrints، Then, Goller, Salvadè و Fong‘s را در ایرانتکس ببینید.

 

آرش یکدانه

مدیر عامل شرکت مانا شگرد پایا

مهندس آرش یکدانه در مصاحبه اختصاصی با مجله نساجی موفق ضمن اشاره به تغییرات پیش آمده در زمان پسا تحریم در بازار داخلی و علاقه مندی شرکت های داخلی به تعاملات برون مرزی اظهار داشت: “بعد از پسا تحریم بسیاری از شرکت‌های داخلی تصمیم به ورود به بازارهای جهانی گرفتند تا علاوه بر ارزآوری برای کشور بتوانند رشد و موفقیت خود را تضمین نمایند.‌ما هم تعاملات برون مرزی را به شرط ارزآوری در داخل کشور عامل موًثر در موفقیت میدانیم اما برای ورود به بازار های جهانی نیازمند تولید محصول با کیفیت و قیمت قابل رقابت هستیم،محصولی که با قیمت پایین تولید و با کیفیت مناسب به مشتری ارائه گردد و این هدف با داشتن تکنولوژی روز دنیا قابل دستیابی است. نمونه بارز آن هم کشور ترکیه که تا ۱۰ سال گذشته فقط با ورود جدید ترین ماشین آلات توانست موفقیت خود را تضمین نماید.‌مسئله دیگری که پس از تحریم شاهد آن بودیم شروع حرکت صنایع خارجی و خوشحالی آنها بود،‌اما همان طور که شاهد هستیم علی رغم گذشت تقریبا ۲سال از این رویداد به دلیل عدم برطرف شدن کامل مشکلات بانکی،برخی از شرکت ها از این گردونه خارج شدند در طول این مدت کنفرانس ها و سمینارهای مختلفی از طرف شرکت های مطرح دنیا در ایران برگزار شد که زمینه ساز فعالیت های آتی آنها خواهد بود.”

مدیر عامل شرکت مانا شگرد پایا ضمن اشاره به اهمیت نمایشگاه ایرانتکس نیز گفت: “تمرکز نمایشگاه ایرانتکس پارسال بیشتر بر روی بازرگانان نخ و الیاف و مواد اولیه بود، اما امسال بخش ماشین سازی بیشتر نمود پیدا کرده است و با مشخص شدن وضعیت صنایع داخلی که تولید داخل را سر لوحه کار خود قرار داده اند قطعاً امسال شاهد حضور پررنگ تر بخش ماشین آلات هستیم. صنایع داخلی خود واقفند که با استفاده از تکنولوژی جدید و روز دنیا می توانند  ارزش افزوده بالا کسب نمایند.”

ایشان حضور پررنگ شرکت های اروپایی خصوصاً آلمانی ها را بسیار مثبت ارزیابی نمود و افزود: “در میان اروپایی‌ها ، آلمانی‌ها بسیار محافظه‌کار و باهوش هستند و حضور بیش از ۳۰ شرکت آلمانی در نمایشگاه ایرانتکس امسال حاکی از بررسی و برنامه ریزی دراز مدت آنها برای توسعه بازار خود در ایران است. آنها در طول مدت ۲ سال کلیه مسائل از قبیل مشکلات بانکی و گرفتن مجوز‌ها را ارزیابی نموده‌اند و راهکارهای مناسب هرکدام را یافته اند ، از این رو حضور آنها نشان دهنده ظرفیت بالا و رو به رشد صنعت نساجی ایران در سال‌های آتی است.”

وی در ادامه به محصولات و خدماتی که توسط شرکت مانا شگرد پایا در نمایشگاه عرضه می‌شود اشاره نمود و گفت: “مانا شگرد پایا یک شرکت خانوادگی با قدمت بیش از ۶۰ سال است که قبلاً در بخش ماشین آلات ریسندگی نیز فعال بوده اما امروزه بیشتر در بخش تکمیل پارچه که به نوعی ارزش افزوده آن می‌باشد فعالیت دارد. شرکت ما با شرکت های مطرح دنیا همکاری دارد. در پروسه رنگرزی نماینده شرکت فونگز (Fong’s) است که در حال حاضر بزرگترین هلدینگ ماشین آلات نساجی در دنیاست. بخش گولر (Goller) که زیر مجموعه فونگز است تولید کننده ماشین آلات تکمیل تر بصورت پیوسته همچون سفیدگری، مرسریزاسیون و رنگرزی است.

شرکت THEN آلمان نیز از دیگر زیر مجموعه های فونگز می‌باشد که تولید کننده انواع ماشین آلات رنگرزی مانند جت است. تخصص این شرکت ساخت ماشین آلات رنگرزی بَچ با کمترین مصرف آب است که بسیار موفق عمل نموده و دغدغه روز دنیا را با تکنولوژی خود برطرف ساخته است. شرکت فونگز نیز ماشین های رنگرزی مخصوص الیاف و بوبین و نخ را تولید می‌کند. در واقع فونگز،تِن و گولر به نوعی مکمل یکدیگر هستند و با هم نیاز های بخش رنگرزی (خط پیوسته و ناپیوسته) را تاًمین می‌نمایند.

همچنین مانا شگرد پایا نماینده شرکت اشتورک هلند است که از سال ۲۰۰۵ به SPGPrints(Stork Prints Group) تغییر نام یافت و کلیه بخش‌های مربوط به چاپ روتاری شامل تولید شابلون، دستگاه شابلون سازی (حکاکی شابلون)، ماشین چاپ روتاری و خشک کن را تحت پوشش قرار می‌دهد و بیش از ۸۰% ماشین های چاپ داخل ایران از این برند هستند. علاوه بر آن متقاضیان دستگاه فیکسه چاپ می توانند در نمایشگاه ایرانتکس با کارشناس شرکت سالواده ایتالیا (Salvadè) (بهترین برند در تولیدLoop Steamer) در غرفه ما ارتباط برقرار نموده و درخواست خود را مطرح نمایند.”

ایشان همچنین از حضور شرکت کلوبر لوبریکیشن آلمان، بزرگترین تولید کننده گریس و روغن های تخصصی در صنعت نساجی داد وبیان داشت: “هرجا مشتری به هر دلیل و محدودیتی قادر به استفاده از روغن ها و گریس های معمولی نباشد کلوبر با ارائه راهکار نیاز مشتری را تاًمین می‌نماید. کلوبر در نمایشگاه به عرضه محصولات روانکارهای بخش تکمیل و روغن سوزن ماشین‌های گرد‌باف و تخت می پردازد و مدیر بخش خاورمیانه این شرکت Mr. Rene Axt در غرفه شرکت مانا شگرد پایا حضور خواهد داشت.”

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه صنعتگران داخل و خارج ، از مخاطبان دعوت نمود تا از غرفه مانا شگرد پایا در سالن B38 بازدید نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.