مهندس جمال غفاری پور مدیرعامل شرکت شرق نساج

جمال غفاری پور

مدیرعامل شرکت شرق نساج

mohandes-ghaffari-pour-shargh-nasaj-nasaji-movafagh

– لطفاً توضیح مختصری در مورد شرکت شرق نساج و محصولات آن بیان بفرمائید.

شرکت مهندسی شرق نساج در سال ۱۳۷۸ تاسیس گردید. این شرکت، در ابتدا اقدام به ساخت قطعات نساجی اعم از قطعات پلاستیکی و فلزی کوچک و بزرگ کرد و از سال ۱۳۶۸ با ساخت کامل قطعات سیستم ترانسفر، شروع به تولید و فروش خط ترانسفر یا انتقال اتومات مواد نساجی در سالن‌های ریسندگی بافندگی نمود. از دیگر خدمات شرکت شرق نساج می‌توان به سیستم حمل بانکه در سالن ریسندگی، تولید دستگاه گریپر دوک نخ‌های خام POY و حمل آن بدون ریزش نخ‌ و دستگاه نایلون‌کنی دوک نخ اشاره نمود.

– تکنولوژی موجود در محصولات شرق نساج در چه سطحی است و دارای چه توانایی‌های می‌باشد؟

در زمینه سیستم ترانسفر، شرکت‌های sobler آلمان، UTT ایتالیا، Rieter  سوئیس فعالیت دارند؛ اما به طور کلی، تکنولوژی موجود در شرق نساج، مشابه سیستم  sobler آلمان است که در عین سادگی لوازم و قطعات سیستم انتقال، کارآرایی مفید و موثری را در سالن‌های نساجی دارد. اگر بخواهیم در مقام تشابه مثالی عنوان کنیم، این سیستم همانند شریان های سیستم آبیاری قطره‌ای در یک زمین بزرگ کشاورزی است که قطرات آب را به دورترین نقاط زمین انتقال می‌دهد و قادر به آبرسانی به همه‌ی نقاط دارای گیاه می‌باشد.

-رقبای خارجی شرکت شرق نساج چه شرکت‌هایی هستند و کیفیت محصولات و خدمات شما با آن‌ها چه تفاوت‌هایی دارد؟

همانطور که ذکر شد، شرکت شرق نساج به دلیل همکاری با شرکت‌های به نام خارجی و آشنایی با تکنولوژی‌های نوین آنها، توانسته خدمات ویژه‌ای را به مشتریان خود ارائه نماید و می‌توان گفت که یکی از وجه تمایزهای بارز شرق نساج، صرفه اقتصادی آن است که با توجه به کیفیت یکسانی که این محصولات در مقایسه با مشابه خارجی برخوردار هستند، اما دیگر نیاز به پرداخت هزینه بالا نیست و بدین ترتیب، این شرکت می‌تواند نظر مشتری را هم از لحاظ کیفی و هم کمی به محصولات خود جلب نماید.

– امتیاز سیستم شرق نساج برای یک مصرف کننده‌ی داخلی چیست و صاحبان صنالیع چه خدماتی را می‌توانند از شرکت دریافت نمایند؟

از امتیازات شرکت شرق نساج، قیمت ارائه شده سیستم نسبت به مشابه خارجی است که باعث تمایل صاحبان و کارفرمایان نساجی می‌گردد و همچنین ارائه خدمات پس از فروش کامل برای مدت ده سال و نیز گارانتی کلیه قطعات برای مدت یک سال می‌باشد که این موارد باعث شده خرید این سیستم جذابیت خود را حفظ نماید؛ همچنین هر گونه تغییراتی که در سالن‌های نساجی بخواهد توسط کارفرما ایجاد شود، همانند اضافه کردن ماشین آلات جدید شرکت شرق نساج با کادر تخصصی خود هم کمک کارفرمایان خواهد بود که به بهترین حالت این سیستم برای آن‌ ها نصب شود و بهره‌برداری بهینه از آن صورت پذیرد و خطوطی را هم که قبلاً جهت انتقال اتومات مواد برای ماشین آلات قبلی نصب نموده، حالا با اضافه شدن ماشین آلات جدید آن‌ها را با خواست مدیران در زمینه کارآیی بیشتر تغییر مسیر داده و مجدد راه اندازی می‌نماید.

– دولت جهت توسعه هر چه بیشتر بخش ماشین سازی نساجی کشور چه کمک‌هایی را می‌تواند انجام دهد و شما چه انتظاراتی در این زمینه دارید؟

اگر دولت بخواهد (یک خواست واقعی) صنعت نساجی کشور را متحول کند و جایگاه اول صنعت کشور ایران، نساجی باشد، به‌راحتی قادر است ظرف مدت کوتاهی این کار را انجام دهد. همانطور که کشورهای منطقه، همچون  هند، پاکستان، ترکیه، چین و … توانستند ظرف مدت  کوتاهی این مسیر را بپیمایند و به ایده آل خود دست یابند. در ابتدا، بهترین کار برای شروع، برنامه ریزی و جلسات با صاحبان صنعت ماشین سازی کشور است که اخیراً بعضاً مشاهده می‌شود، چنین جلساتی در حال اجرا است و بعد از آن نیز عملی کردن موضوعات مطرح شده در این جلسات و اقدام برای مشکلاتی است که تعداد معدودی از ماشین سازان درگیر آن‌ها هستند. همانطور که می‌توانیم،  با صرف هزینه‌های مالی کلان یک تیم ورزشی را ساپورت کرده و تا حد مسابقات جهانی برسانیم، همین پیگیری را می‌توانیم برای صنعت ماشین سازی نساجی انجام دهیم و با این کار موانع پیش روی این صنعت را برداریم و نیز ورود محصولات نساجی خارجی به داخل را زیز نظر مداوم بگیریم و در نظر داشته باشیم که با غفلتی کوچک ورود محصولات خارجی موجب تضعیف درخت نساجی کشور می‌گردد.

-کلام پایانی….

احترام انسان، به میزان کار و تلاش اوست؛ چرا که آینده‌ فرزندان و مملکتش نیز در گرو اعمال او می‌باشد و عدم توجه به این مهم، می‌تواند لطمات جبران ناپذیری را به افراد یک جامعه وارد آورد؛ البته نباید از نیاز به توجه و حمایت مسئئلین نیز غافل شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.