گفتگو با ابولفضل مشهدی مدیرعامل شرکت تکسوفین

در حاشیه برگزاری نمایشگاه ITM ترکیه، ابولفضل مشهدی مدیرعامل شرکت تکسوفین، در گفت‌وگو با نشریه نساجی موفق عنوان کرد:” شرکت تکسوفین در زمینه‌های گوناگون نمایندگی شرکتهای خارجی را داراست که از آن جمله می‌توان به شرکت پرواس‌ام‌اچ  (سوکر مولر هاکوبا) اشاره نمود که این شرکت خط‌ رنگرزی ایندیگو  جهت تولید جین ، ماشین‌های آهار نخ وچله‌پیچی مستقیم را ارائه می‌دهد. همچنین شرکت کرانس از دیگر شرکتهایی است که تکسوفین با آنها همکاری می‌کند و در واقع ماشین رنگرزی نخ پارچه والیاف را به بازار عرضه می‌کند. شرکت دیگری که می‌توان نام برد، شرکت یلدیریم تجارت است که قطعات نساجی را برای بخش تکمیل و ماشین آلات چاپ و استنتر تولید می‌کند.

در حوزه شرکتهای تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی شرکت تکسوفین با شرکت ایکس رایت و گروه پروایت در این نمایشگاه همکاری می‌کند. شرکت‌های ایتالیایی سیکام به عنوان تولیدکننده خطوط منسوجات بی‌بافت و شرکت پنتک که ارائه‌دهنده خطوط شستشوی طنابی و  تامبلر ریلکس درایر است و همچنین اوگولینی ایتالیا که جت های رنگرزی کوچک تولید می کند از دیگر شرکت‌های خارجی هستند که ما نمایندگی آنها را در ایران به عهده داریم.

در نهایت نیز باید از شرکت هندی دال نام برد که خطوط شستشو ، مرسریزه و سفیدگری پارچه  را پیشنهاد می‌دهد. ”

وی همچنین در خصوص محصولات و تکنولوژی‌های ارائه شده در این دوره از ITM عنوان کرد:” تکنولوژی‌های جدیدی که تا این دوره مشاهده می‌ کردیم بیشتر تمایل به اتوماسیون ماشین‌آلات داشتند. اما حالا شرکتهای تولید کننده سعی دارند تا سیستمهایی را طراحی نمایند که برنامه‌های کنترلی آن به صورت کاملاً اتوماتیک یا به عبارت دیگر هوشمند باشند.  هوشمند سازی ماشین آلات به گونه‌ای است که ماشین بتواند به صورت کاملاً خودکار، قسمت‌های مختلف را کنترل کند و چنانچه مشکلی وجود دارد به سیستم پیغام دهد و آن سیستم به راحتی قادر باشد نقص به وجود آمده راسا برطرف کند.” وی همچنین در این خصوص افزود:” نکته قابل توجه در مورد ماشین‌آلات نساجی کنونی این است که سازندگان آنها از هوش مصنوعی در این دستگاه‌ها بهره می‌برند تا دستگاه  به اپراتور نیاز نداشته باشد.”

مشهدی در پایان بیان داشت:” نمایشگاه ITM فرصت مناسبی برای صاحبان صنعت نساجی است تا بیش از پیش با تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا شوند و ابراز امیدواری کرد تا در سال‌های آتی متخصصان و فعالان حوزه صنعت نساجی کشور بیش از گذشته در رویدادهای بین‌المللی شرکت نمایند.”

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.