مصاحبه : مهندس امیر رضا افشاری

 

قدمت ایران در تجارت نقطه قوت مقابله با تحریم‌هاست.

مهندس امیر رضا افشاری مدیرعامل شرکت ندتکس

شرکتهایی که با آنها همکاری دارید چه دستاوردهایی در سال ۲۰۱۹ داشته‌اند؟

سرآغاز کلام از فرصت دوباره ای که نشریه وزین نساجی موفق در اختیار اینجانب قرار داده است تشکر می‌نمایم. در خصوص آخرین دستاوردهای کارخانجات تحت حمایت و پشتیبانی ندتکس در ایران باطلاع میرساند که شرکت ایتالیایی Lafer برترین تکنولوژی‌های مربوط به کاربری و استفاده آسان اپراتور از ماشین و افزایش سرعت عملیات را ارائه نمود و همچنین با تلفیق آب و برس و سنباده به سطح بالاتر و متفاوت‌تری در تکمیل پارچه دست پیدا کرده است که در نمایشگاه گذشته ایتما و همینطور نمایشگاه آتی Shanghaitex 2019 به نمایش گذاشته و می‌گذارد.

شرکت ماموت(Mammut)آلمان پرسرعت‌ترین دستگاه دوخت لحاف جهان را تولید می‌نماید  که با تعویض اتوماتیک اشپول یا ماسوره در نخ زیر لحاف ، تولید حداکثری را به ارمغان آورده است.

شرکت AIKI ژاپن که در کشورمان محصول نخ ایرتکسچره پلی استر کارخانجات بنام تولید فرش ماشینی را تغذیه می‌نماید، در ساخت دستگاه نخ اسلاب و یا فانتزی به موفقیت دست پیدا کرده و از تکنولوژی مکانیکی به هوا و تکنولوژی الکترونیکی Air Slub ارتقاء پیدا کرده است.

کارخانه Nowo فنلاند نیز دستگاه‌های تولید بالش را ارائه نموده است که در هر دقیقه تعداد ۴ عدد بالش را توزین و وکیوم می‌نماید. همچنین با استفاده و بهینه سازی خط تولید لحاف با الیاف پلی‌استر که دارای تاییدیه اتحادیه شویندگی‌های جهانی است، قادر به تولید با کیفیت ترین لحاف خروجی در انتهای خط را خواهد بود.

شرکت ای‌هاوا(E-HWA)از تایوان که عنوان دو دهه حضور مستمر در بازار قطعات یدکی ماشینهای استرچ و گردباف را یدک می‌کشد به پشتیبانی همیشگی خود از مشتریان ایرانی به بهترین و سهل ترین وجه ادامه می‌دهد و حتی در مورد بعضی از قطعاتی که به‌علت تحریم نمی‌توانستیم تهیه کنیم، حسب سفارش ما و مشتریان خوب‌مان به اصطلاح تحریم‌ها را دور می‌زند.

لازم به ذکر است که دستگاه Sclavos یونان در زمینه رنگرزی، Beckmann Automation   آلمان در زمینه اتوماسیون خطوط تولید تشک و شرکت Spuhl سوییس در تولید فنر و اسکلت تشک فعالیت دارند و در کارخانه رویا از ماشین‌آلات شرکت Spuhl استفاده می‌شود. همچنین دستگاه پیشرفته گلدوزیZSK   آلمان به پیشرفت و تولید Technical Embroidery دست یافته است.

استراتژی شما در شرایط کنونی برای حفظ مشتریان در ایران چیست؟

متاسفانه باید عرض کنم که تحریم، هزینه‌های جانبی ورود تکنولوژی برتر به کشور را افزایش داده و حتی در مواردی باید تغییر مسیر در میانه راه باربری صورت گیرد بر همین اساس در این موضوع، خوشبختانه ایرانیان با تاریخچه داد و ستد در راه ابریشم باستانی همچنان به داد و ستد بین المللی ادامه داده و به حول قوه الهی خواهند داد.

افراد فنی ایرانی چه کمکی را می‌توانند به شرکتهای ماشین‌ساز بین المللی نمایند؟ آیا می‌توانند به خلأ ناشی از تحریم کمکی نمایند؟

خارجی‌ها، ما را انسان‌هایی فوق هوشمند در جهان می‌شناسند و تجربه نیز نشان داده است  که در هنگام بومی‌سازی تکنولوژی، ایرانیان از شرکت اصلی بهتر عمل می‌نمایند که البته باید بر این امر واقف بود که ابتدای امر با دستگاه‌های پیشرفته یا ورود آنها باید نهادینه شود.

مهندسین و تکنسین‌های شرکتNedTex همواره در نشر و آموزش دیگر صنعتگران سرآمد بوده و هر یک از آنها دوره‌های تخصصی شرکت اصلی را گذرانیده‌اند و از هیچ تلاشی در این شرایط برای تربیت جوانان کارآمد کشور کوتاهی نمی‌کنند.

-کلام پایانی

در پایان اینجانب همواره بر این عقیده و منش استوارم، که تعامل در هر زمینه با داخل و خارج کشور ارمغانی جز پیروزی نخواهد داشت.

تهیه و تنظیم: مهندس سمیه علی بخشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.