قاچاق کالا، مانع پیشرفت صنعت نساجی

یداله مالمیر نایب رییس اتاق بازرگانی استان البرز و رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز مدیرعامل شرکت ایران راکتیو

مجموعه ایران راکتیو از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را در زمینه نساجی آغاز کرده است. این مجموعه امروز با حدود ۱۰۰ نفر پرسنل جوان در بخش بافندگی، رنگرزی و چاپ فعال است و توانسته است در زمره صنایع بزرگ موفق کشور قرار بگیرد. در دو سال گذشته، علی‌رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای اقتصادی، این مجموعه با تلاش فراوان به توسعه و گسترش فعالیت‌های خود پرداخته و امید می‌رود که در ماه‌های آتی فاز توسعه خود را به اتمام رسانده و با حداکثر ظرفیت به تولید بپردازد.
لطفاً توضیح مختصری در خصوص توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان البرز در صنعت نساجی بفرمایید.
استان البرز استانی است که پتانسیل و زیرساخت‌های آن برای صنعت نساجی قبل از انقلاب مهیا بوده است و اگر امروز دولت این استان را حمایت نماید، البرز می‌تواند یکی از بهترین استان‌های کشور در تولید صنایع نساجی و پوشاک باشد. استان البرز از نیروهای توانمند، با استعداد و نخبه فراوانی برخوردار است که با پشتیبانی و حمایت دولت قادرخواهند بود در خلق فناوری روز نقش آفرینی کنند و بستر را برای رقابت تنگاتنگ با برندهای روز دنیا فراهم آورند.
برهمین اساس نیز انجمن صنایع همگن نساجی و پوشاک استان البرز یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های استان البرز در حوزه نساجی است و توانسته است طی ۹ سال فعالیت خود در دولت‌های مختلف همکاری و ارتباط بسیار صمیمانه و نزدیکی را با وزارت صنعت داشته باشد. نزدیکی این انجمن به وزارتخانه باعث شد که بخش خصوصی احساس آرامش و نزدیکی بیشتری به دولت داشته باشد و بتواند در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها همراهی نماید.
انتظار شما به عنوان رئیس تشکل و مدیرعامل یک واحد تولیدی از دولت سیزدهم چیست؟
ضمن تبریک به رئیس جمهور محترم، توقع بنده به عنوان یک فعال اقتصادی در صنعت نساجی و پوشاک کشور از دولت سیزدهم، توجه و نگاه ویژه به صنعت نساجی کشور به خصوص استان البرز است و تقاضای استان در رابطه با ایجاد شهرک نساجی و پوشاک با اشتغالی حدود ۳۰ هزار نفر را محقق نماید. دولت باید به دو موضوع توجه داشته باشد؛ ابتدا اینکه دولت باید نگرش خود را در حوزه روابط بین‌الملل و روابط خارجی عوض کند تا ما بتوانیم با کشورهای منطقه و همسایه ارتباط داشته باشیم. دومین موضوع در حوزه اقتصاد و مبارزه با فساد و قاچاق کالا است؛ امروز نساجی وضعیت بسیار خوبی دارد؛اگر ما بخواهیم این صنعت را ارتقا بدهیم و از آن استفاده کنیم، اولین کاراین است که جلوی قاچاق کالا را بگیریم. وقتی جلوی قاچاق کالا گرفته شد، طبیعتاً بخش تولید در صنایع نساجی به سمت پیشرفت می‌رود و ما می‌توانیم از این پیشرفت استفاده کنیم و اقتصاد کشور را دگرگون کنیم و آنچه که امروز به عنوان یک اقتصاد بیمار در جامعه وجود دارد، می‌تواند یک اقتصاد شکوفا و پایدار شود. بدین ترتیب صنعت نساجی توقع دارد که دولت سیزدهم بخش خصوصی را در این تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها شرکت دهد و در نوسازی و بهسازی صنعت نساجی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.