با وجود شرکت دابوصنعت نگران تجهیزات و ماشین‌آلات پروسه تولید نباشید.

۱-شرکت دابوصنعت از چه زمانی تشکیل شده است و حوزه فعالیت آن را ذکر فرمایید؟
شرکت دابوصنعت از سال ۱۳۷۵ در زمینه سیستم‌های گرمایشی شامل دیگ‌های بخارُ، دیگ‌های آب گرم و دیگ‌های روغن داغ، انواع تجهیزات وابسته به این محصولات شامل فیلترهای شنی، سختی‌گیرها، دی الکتورها فعالیت خود را آغاز نموده است. همچنین دابوصنعت در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد هم فعال است و تجهیزات صنعت نفت و صنعت فولاد را می‌سازد.

۲- لطفا توضیحاتی در خصوص خدمات این شرکت در بخش نساجی بفرمایید؟
صنعت نساجی بسیار متنوع است و از رنگرزی الیاف و نخ گرفته تا پارچه و همچنین تکمیل آنها همگی برای تامین بخش گرمایش نیازمند بخار هستند که توسط دیگ‌های بخار انجام می‌شود. عملاَ سالن انرژی مربوط به یک کارخانه صنعتی نساجی را ما کاملاً می سازیم و تأمین می‌کنیم و خدمات پس از فروش را انجام می‌دهیم.

۳- لطفا اسامی مشتریانی که در بخش نساجی با آنها همکاری دارید را ذکر نمایید؟
ما با شرکت‌های نساجی مختلفی در استان‌های یزد، اصفهان و تهران همکاری داریم که مصرف‌کننده دیگ‌های بخار دابوصنعت هستند. شرکتهای نساجی هل، ثمین نساج یزد، سیرنگ، زرریسان کویر، ظریف مصور، فرش آسایش، تندیس کاشان، آریا تاب و فرش نیاوران برخی از مشتریان ما در صنعت نساجی هستند.

۴- وضعیت ماشین‌سازی داخل را چگونه ارزیابی می‌نمایید؟
در حال حاضر با توجه به شرایط به وجود آمده در ایران وضعیت ماشین‌سازی بسیار خوب است. با توجه به بحث تحریم ها شرکتهای ایرانی به خودباوری رسیدند و همچنین با توجه به فرصتی که در برجام اتفاق افتاده بود شرکتهای ایرانی توانستند به دانش فنی دست پیدا کنند. مثلاً شرکت ما توانست با تحت لیسانس قرار گرفتن شرکتERK آلمان انتقال تکنولوژی را انجام دهد و با نیروی انسانی مجرب بومی سازی این دانش فنی انجام شد. این امر باعث شد که محصول ما با مواد اولیه داخل کشور و نیروی انسانی بومی در ایران ساخته شود و نیاز به واردات بویلرهای بخار نداشته باشیم.

۵- مزیت رقابتی شما نسبت به رقبای خارجی چیست؟
ما نسبت به خارجی‌ها پتانسیل‌های خیلی خوبی داریم. اول اینکه قیمت فولاد نسبت به قیمت‌های جهانی خیلی مناسب‌تر است یعنی در ایران اگر بخواهیم قیمت جهانی فولاد را محاسبه کنیم تقریباً ۲۰ تا ۲۵ درصد از قیمت جهانی ارزانتر هستیم با توجه به اینکه فولاد را در داخل ایران داریم که یکی از مزیت‌های اصلی رقابتی ماست. دوم؛ نیروی انسانی است. علیرغم اینکه ساعت کاری نیروی انسانی ۸ ساعت است اما نیروی انسانی اکثر شرکتها به‌راحتی تا ۱۲ ساعت کار می کنند و این منجر به زمان تحویل کوتاهتر محصولات تولیدی نسبت به برندهای خارجی است. سوم اینکه ما با توجه انواع تحریم‌ها و مشکلاتی که داشتیم و هزینه‌های زیادی که در گذشته بابت تعمیر و نگهداری کردیم دانش فنی این محصولات بومی شده است که این امر باعث مرتفع شدن دغدغه تأمین و نگهداری که پیش از این کارفرماها داشتند گردید و طول عمر محصولات افزایش چشمگیری داشته است. مثلاً استفاده از عایق‌های فایبر سرامیکی به جای بتن در دیگ‌های بخار که این خود به تنهایی نسوزکاری پمپ بویلر را تا پنج برابر افزایش داده است یا استفاده از تجهیزات جانبی مدرن در بویلرها که باعث جلوگیری از بدون آب کارکردن بویلرها شده است. همچنین استفاده از سیستم‌های مدرن پیشرفته مثل PLC و BMS در داخل بویلرها باعث شده که دیگ‌ها همیشه تحت کنترل باشد و ما دغدغه ای بابت آسیب رسیدن به دیگ نداشته باشیم.

۶-کلام پایانی….
امیدواریم که خریداران محصولات به شرکت‌های ایرانی اعتماد کافی داشته باشند و حتماً از شرکت‌های ایرانی مطرح بازدید داشته باشند و دغدغه‌های فکری‌شان را و مسائلی که در بهره‌برداری با آن مواجه هستند را بیان کنند. شرکت دابوصنعت وظیفه خود می‌داند که پیشنهادات مشتریان را در خصوص محصولات تولیدی خود بررسی کند و اگر اصلاحات یا تغییراتی نیاز دارد اعمال نماید تا در نهایت مشتری راضی باشد و تنها دغدغه فروش محصولات خود را داشته باشد و نگران تجهیزات و ماشین‌آلات پروسه تولید نباشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.