نمایش جذاب توان صنعت نساجی و پوشاک ایران در ایرانتکس ۲۰۲۲

در گفتگوی صمیمی با برخی کارشناسان و متخصصین صنعت نساجی ایران

مهندس علی مرادی، مدیرعامل شرکت سامع پاد نوین، ضمن گفتگوی اختصاصی با نشریه نساجی موفق در مورد نمایشگاه های نساجی و پوشاک گفت: «نمایشگاه صنعت نساجی تحت عنوان «ایرانتکس» و نمایشگاه صنعت مد تحت عنوان «ایران مد» از تاریخ ۲۹ مهر ماه لغایت ۲ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. در نمایشگاه نساجی امسال حدود ۱۷۰ شرکت داخلی و ۴۲ شرکت خارجی حضور فعال داشتند و در نمایشگاه پوشاک ۵۰ شرکت داخلی و ۱ شرکت خارجی مشارکت نمودند که تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه با توجه به شرایط موجود راضی کننده بود و امید می رود این نمایشگاه بتواند موقعیت های بسیار خوبی را برای شرکت کنندگان عزیز فراهم آورد. »

 

مهندس میثم جواهری پور، مدیرعامل گروه صنعتی بازرگانی آراز (جولا) با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه های بین المللی و ضمن ابراز خشنودی از استقبال بازدیدکنندگان، به محصولات ارایه شده جولا در نمایشگاه ایرانتکس ۲۰۲۲ پرداخت و بیان داشت: «حوزه فعالیت این شرکت، ساخت انواع ماشین آلات نساجی گردباف و تجهیزات کنترلی آنها است. علاوه بر ساخت این دستگاه ها، تعدادی محصول دانش بنیان نیز در این شرکت تولید می شود که از جمله آنها می توان به دستگاه سنسور سوزن، دستگاه مانیتورینگ و برش آنلاین پارچه روی دستگاه و همچنین جدیدترین محصول این شرکت به نام «xvision» که قادر به رصد عیوب پارچه در حین تولید است، اشاره نمود. »

 

مهندس فرید وکیلی، مدیرعامل شرکت آپافن، نیز ضمن معرفی مجموعه آپافن گفت: «این شرکت، تولید کننده ماشین آلات نساجی ریسندگی است و اهم محصولات تولیدی آن «وایندر نخ» است که شل پیچی، سفت پیچی، کلاف به بوبین و چندلا کنی نخ را شامل می شود و علاوه بر آن، قطعات یدکی نظیر اپتیک و سنسور نخ در تولیدات ما وجود دارد. مجموعه آپافن از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز توانسته است به عنوان تولیدکننده ماشین آلات نساجی پاسخگوی نیاز متقاضیان این صنعت در سراسر کشور باشد و امید دارد در آینده نیز بتواند با ارتقای محصولات و تولیدات خود، نیازهای مشتریان و هموطنان عزیز را برآورده سازد.» ایشان در ادامه افزود: «با توجه به شرایط رکود اقتصادی کشور، نمایشگاه امسال از بازخورد خوبی برخوردار بود و امیدواریم بتوانیم از پتانسیل های موجود در این نمایشگاه، نهایت بهره را ببریم. »

 

مهندس محسن راعی، مدیرعامل شرکت ماشین سازی راعی نیز با اشاره به سابقه فعالیت شرکت بیان داشت: «این شرکت، طراح و سازنده ماشین آلات نساجی است و در سال جاری، ماشین مستقیم پیچ پارچه و خط جدید آهارزنی را طراحی کردیم که به زودی به بهره برداری خواهد رسید. در این دوره از نمایشگاه ایرانتکس، محصولات جدید خود را معرفی کردیم تا مقدمه ای بر ارائه محصولاتمان در نمایشگاه ITMA2023 ایتالیا باشد.»

 

دکتر الهام علی نقی زاده، مدیر تولید و مسئول کنترل کیفیت شرکت رنگدانه سیرجان، ضمن گفتگو با نشریه نساجی موفق بیان داشت: «این شرکت، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با استفاده از تکنولوژی روز ایتالیا و استفاده از تجهیزات الگو گرفته از شرکت های ایتالیایی آغاز نموده است و تولید کننده انواع مستربچ ها، ادتیو ها، پودر دیسپرس و… برای کاربردهای صنعتی، نساجی و پلاستیک است. تمامی تولیدات این مجموعه دارای گواهینامه بهداشتی و استاندارد از وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری و تاییدیه های نانو مقیاس است. » وی در ادامه به نمایشگاه ایرانتکس ۲۰۲۲ اشاره نمود و افزود: «از نکات مثبت نمایشگاه امسال می توان به حضور شرکت هایی که دانش یا تولیدات به روز و جدیدی ارائه نمودند، اشاره کرد و همچنین مشتریانی که محصولات نوآورانه ما مورد استقبال آنان قرار گرفت. » ایشان نمایشگاه را پلی بین صنعت، دانشگاه، مشتری، تامین کننده و مصرف کننده دانست و آن را به دهکده ای صنعتی تشبیه نمود که می تواند همه را به هم پیوند دهد.

 

مهندس مسعود شاه بختی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع نساجی جامه بافت نیز ضمن اشاره به سابقه فعالیت این شرکت گفت: «شرکت جامه بافت از سال ۱۳۶۲ تاسیس شده و عمده فعالیت این شرکت در زمینه تولید پوشاک خانواده و بافت است. انواع محصولات این شرکت نزدیک به ۲۰ سال به بازارهای جهانی و اروپایی به ویژه کشور آلمان صادر می شد، اما این شرکت از سال ۱۳۹۲ به بعد و با توجه به مشکلات بوجود آمده، تمرکز خود را به سمت بازار داخل معطوف نموده است؛ امروزه نیز به صورت سفارشی، اجناس مورد نیاز مشتریان را برای آنها تولید می کند. » ایشان در ادامه افزود: «در سال ۱۳۸۰ برای ارتقای کیفیت محصولات، اقدام به ورود به حوزه رنگرزی تحت عنوان شرکت «ناز رنگ» کردیم و پس از آن، بنیان شرکت «لیاپود» را در زمینه رنگرزی نخ، گذاشتیم که در حال حاضر کلیه نیازهایمان را در زمینه رنگرزی برطرف می نماید و به سایر دوستان در حوزه پوشاک، پارچه، فرش و جوراب هم خدمات رنگرزی را به صورت بوبین دایینگ ارائه می نماید. »

 

مهندس سپیده تبریزی، مدیرعامل شرکت سرامیک کوثر، ضمن گفتگو با نشریه نساجی موفق به معرفی شرکت سرامیک کوثر پرداخت و گفت: «این شرکت تولید کننده انواع سرامیک های صنعتی، نساجی، تاسیسات، فرش بافی، موکت و کابل است و در این دوره از نمایشگاه بر اساس نیاز و درخواست مشتریان، دستگاه های به روز رسانی شده نیز به قطعات تولیدی آن اضافه شده است. شرکت سرامیک کوثر بنا به درخواست مشتریان، قالب قطعات را ساخته و تولید می کند تا بتواند در خدمت جامعه ایرانی باشد. »

 

مهندس نورافشان، مدیرعامل شرکت ماشین سازی نورسان، با اشاره به محصولات نورسان گفت: «این شرکت در نمایشگاه امسال از جدیدترین محصول جت خود رونمایی کرد که می توان مهمترین تفاوت آن با سایر جت های قبلی را اضافه شدن قسمت سرریز و تغییرات در قسمت وینچ به منظور افزایش عمر یاتاقان وینچ و آب بندی آن و بالا بردن راندمان کار دانست. همچنین تولید پمپ مخصوص دستگاه جت رنگرزی برای اولین بار در ایران از دیگر دستاوردهای شرکت ماشین سازی نورسان بوده که در نمایشگاه ایرانتکس ۲۰۲۲در معرض دید صاحب نظران قرار گرفت. »

 

مهندس محمدحسین قانعان، نایب رئیس شرکت رسن ریس یزد، در گفتگو با نشریه نساجی موفق گفت: «شرکت رسن ریس از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را به صورت تخصصی در زمینه تولید نخ های ملانژ آغاز کرد و همواره در تلاش بوده است که جزء بهترین برندهای تولید کننده نخ ملانژ، پنبه ملانژ و پلی استر-پنبه ملانژ باشد. در حال حاضر نیز، این شرکت در مسیر ورود به بازار صادرات جهانی است و امیدوار است بتواند به عنوان یکی از برندهای موفق ایرانی در زمینه صادرات فعالیت نماید. »

 

مهندس محمدرضا گل احمد، مدیرعامل شرکت صنایع نساجی ماندگار، گفت: «این شرکت در نمایشگاه بین المللی ایرانتکس ۱۴۰۱ با ارائه جدیدترین دستاوردهای خود پذیرای بازدیدکنندگان بوده است. از جمله آخرین تولیداتی که به سبد کالای این مجموعه اضافه شده، می توان به پارچه های تولید شده جهت مصارف رو مبلی اشاره کرد که قابلیت ست شدن با پارچه های پرده ای تولیدی این مجموعه را دارا است؛ همچنین پارچه های مصرفی جهت روکش مبل، کالای خواب، پارچه های لباسی و مانتویی از دیگر محصولات اخیر تولید شده توسط شرکت نساجی ماندگار است. » وی در ادامه افزود: «امیدواریم در آینده نیز بتوانیم با کامل تر نمودن سبد کالایی خود همچون گذشته، پاسخگوی نیازهای مشتریان عزیز این مجموعه باشیم. »

 

مهندس مهدی قدیمی، مدیر کارخانه مهرسان، با اشاره به سابقه حضور خود در نمایشگاه ایرانتکس بیان داشت: «همان طور که سال پیش وعده داده بودیم دستگاه ترموفیکس را با ویژگی های جدید، از جمله عدم باقی ماندن رد حرارت بر روی پارچه، در نمایشگاه امسال معرفی کردیم؛ این دستگاه، با بهره گیری از سیستم عایق حرارتی پیشرفته در کاهش مصرف انرژی کاربردی تر شده است. » ایشان در ادامه افزود: «ما در حال همکاری با شرکتی در ترکیه جهت تولید ماشین جت و دستگاه خشک کن هستیم. از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه خشک کن می توان به افزایش راندمان تولید تا ۳۰ درصد به نسبت دستگاه های موجود در بازار اشاره نمود. »

 

مهندس حسین جوانی، مدیرعامل شرکت ماشین سازی برادران جوانی، ضمن ابراز خرسندی از شرکت در نمایشگاه ایرانتکس و بازخورد خوب مشتریان گفت: «سابقه فعالیت شرکت ماشین سازی برادران جوانی در زمینه ساخت دستگاه های چله پیچی بخشی نزدیک به ۳۰ سال است و تا به امروز نزدیک به ۲۰۰ مدل دستگاه به بازار عرضه نموده است. دستگاه های ساخته شده توسط این شرکت، بسته به سفارش و موارد مصرف مشتریان در عرض های مختلف از ۲ متر و ۲۰ سانتی متر تا ۴ متر ساخته می شوند. این دستگاه ها توانایی چله گیری از انواع نخ بویژه «مونوفیلامنت»، که از سخت ترین انواع نخ به شمار می رود، را دارا است. »

 

مهندس محمد رضایی، مدیر فروش شرکت دانش بنیان سانتی گراد، ضمن خرسندی از حضور در نمایشگاه ایرانتکس ۲۰۲۲ بیان داشت: «این شرکت از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را در حوزه صنایع نساجی فعالیت شروع نموده و در زمینه تصفیه و تهویه هوای صنایع نساجی حضور فعالی داشته است. این شرکت دانش بنیان، بنیانگذار ساخت دو محصول مهم در حوزه تصفیه و تهویه هوای صنایع نساجی و ایستگاه های تهویه مرکزی بوده است. این شرکت مفتخر است که امسال در سالگرد تاسیس چهل و دو سالگی خود، سیستم های کنترل پیچیده و سیستم های پر فشار صنایع نساجی را برای تهویه خطوط نساجی به بازار ارائه نماید. »

 

مهندس میرعماد سید اصفهانی، مدیر مجموعه شرکت میرتک، نیز به سوابق این شرکت اشاره نمود و گفت: «این شرکت حدود ۱۵ سال است که در زمینه ساخت ماشین آلات چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه های پلی استری مشغول به فعالیت است و محصول جدید ارائه شده توسط این شرکت در نمایشگاه امسال، دستگاه چاپ بر روی تی شرت های پنبه ای، دستگاه چاپ مستقیم روی پارچه طاقه ای پنبه ای و دستگاه چاپ بر روی کاغذ ترانسفر با تعداد هدهای بیشتر و با سرعت بالاتراست. »

 

مهندس محمدی، مدیر عامل شرکت مهر آفرینان هدف سپاهان، نیز با ابراز رضایتمندی از نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۱ گفت: «این شرکت با بیش از ۳۰ سال سابقه در حوزه تولید انواع قطعات پیچیده ماشین آلات نساجی با دستگاه های تراش و فرز CNC مشغول به فعالیت است و همواره در تلاش بوده است که همراه با تکنولوژی روز دنیا در راستای تولید محصولات خود گام بردارد. به گونه ای که امروزه کیفیت محصولات تولیدی این شرکت با رقبای خارجی آن قابل رقابت است. »

 

مهندس هامان شاه بختی، مدیر عامل شرکت صنایع نساجی لیاپود، با اشاره به سابقه فعالیت شرکت لیاپود گفت: «این شرکت با عرضه انواع نخ رنگی جهت مصرف در صنعت فرش ماشینی، گرد باف، جوراب بافت، کشباف، پارچه های تاری-پودی، نخ پنبه، اسپان، پلی استر-ویسکوز، نخ رنگی مصرفی ماشین ژاکارد، فیلامنت و های فیلامنت در عرصه صنعت نساجی مشغول به فعالیت است. این شرکت دارای بزرگترین خط رنگرزی نخ در ایران با بالاترین کیفیت و یکنواختی است و روزانه به طور متوسط ۱۰ تن تولید دارد، همچنین با داشتن مجوز از ستاد نانو، تولید کننده انواع نخ نانو آنتی باکتریال است. » ایشان افزود: « امیدواریم با کمک هر چه بیشتر مسئولین، هر ساله در جهت توسعه زمینه های صادراتی محصولات و ارتباط با سایر کشورها گام برداریم. »

 

مهندس اشراقی، مدیر شرکت ایرانیان مهر سپاهان، با اشاره به سابقه فعالیت سی و پنج ساله این شرکت بیان داشت: «شرکت ایرانیان مهر سپاهان، موفق به تولید اولین نخ شانه شده جت در ایران و جزو معدود شرکت های دنیا در تولید این نخ است که از مزیت های این نخ می توان به کیفیت بهتراز رینگ کامپکت، قیمت مناسب، تولید بالا، شفافیت رنگ بسیار زیاد و پرز کم اشاره کرد. پارچه تولید شده با این نخ دارای سطحی صاف و بدون پرز می باشد. از دیگر محصولات این شرکت تولید انواع نخ اپن اند است که با جدیدترین دستگاه های موجود در ایران تولید می شود و قابل ذکر است که در آینده نزدیک، دو محصول جدید به سبد محصولات شرکت اضافه خواهد شد. »

 

مهندس سعید یوسفی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیک پی فن آور آرتا، در مورد محصولات تولیدی خود گفت: «این شرکت در حوزه ساخت انواع ماشین آلات خطوط تولید پوشاک اعم از پرس های حرارتی، دستگاه های نگین زن و مروارید زن فعالیت می کند و عمده زمینه فعالیتش ساخت دستگاه های پرس چاپ سابلیمیشن، DTF و ترانسفر از کاغذ به پارچه است؛ این شرکت مفتخر است تا با تکیه بر توانایی تیم تحقیق و توسعه خود، کلیه مراحل طراحی، تولید قطعات الکترونیکی و مکانیکی را از صفر تا صد انجام دهد. همچنین در سال ۱۳۹۷ نیز این شرکت از سمت معاونت علمی ریاست جمهوری دانش بنیان اعلام شد و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده ماشین آلات پرس حرارتی در ایران به حساب می آید. »

 

سلجوق ایلماز، مدیر فروش شرکت Polteks ترکیه در مصاحبه با نساجی موفق بیان داشت: «ما تولیدکننده ماشین آلات کالندر و فولارد هستیم و در سال ۱۹۹۴ در بورسا شروع به کار کردیم. شعبات ما در ترکیه، رومانی و ازبکستان فعالیت دارند. این شرکت که فعالیت خود را با تولید قطعات پلی اورتان و لاستیکی ماشین آلات آغاز کرد، اکنون به تولید مجموعه ماشین آلات Pad Batch، Coating Line Calender، Crushing Calender، Squeezing Padder، Calender with Lastic Blanket، کالندر پارچه ای بافتنی و کالندر آزمایشگاهی می پردازد. » وی درمورد نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۱ افزود: «مراجعه کنندگان زیادی به غرفه ما آمدند و ما فرصت های همکاری زیادی در این چند روز به دست آوردیم به طوری که به شرکت در دوره های بعد نمایشگاه فکر می کنیم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.