مروری بر مصوبات مجمع عمومی جامعه متخصصین نساجی ایران

مجمع عمومی عادی نوبت اول و مجمع عمومی فوق العاده جامعه متخصصین نساجی ایران در روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

برنامه این مجمع با حضور سرکارخانم بابایی نماینده وزارت کشور در ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید.

در ابتدا آقای مهندس بهرام حریری دبیر جامعه، ضمن خوش آمدگویی به حضار، آقایان دکتر عباس آیت اللهی، دکتر مسعود لطیفی، مهندس محمد مقدسی و مهندس سیدشجاع الدین امامی رئوف را به عنوان گزینه های هیئت رئیسه به مجمع معرفی نمودند که با رأی اکثریت اعضا، افراد مذکور در جایگاه هیئت رئیسه مجمع مستقر گردیدند.

پس از آن، دکتر شاهین کاظمی به عنوان خزانه دار جامعه، با ذکر مقدمه‌ای کوتاه از تاریخچه جامعه و معرفی اعضای فعلی هیئت مدیره گزارش مالی شامل صورت درآمدهای مالی، هزینه ها و ترازنامه را به استماع هیئت رئیسه و مجمع رساند که پس از چندین پرسش و پاسخ درخصوص جزئیات آن این گزارش مالی نیز به تصویب مجمع رسید. مهمترین نکته در این خصوص، پیشنهاد خزانه دار به مجمع جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی جهت خریدن مکانی ثابت برای دفتر جامعه بود که باعث کاهش قابل ملاحظه هزینه‌ها خواهد شد و امید می‌رود در سال آتی با همکاری اعضای جامعه متخصصین نساجی این موضوع محقق گردد.

در ادامه، مهندس بهرام حریری گزارش فعالیت‌های سال گذشته جامعه را به صورت تفصیلی به اطلاع حضار رساندند. ایشان فعالیت‌های جامعه را در چندین حوزه تحت عناوین ذیل مطرح نمودند:

–  حوزه ارتباط با صنعت و مسائل تخصصی و کلان

–  حوزه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی

–  حوزه گسترش ارتباطات و فعالیت‌های تبلیغاتی

–  حوزه فعالیت‌های نمایشگاهی و همایشی

–  حوزه خدمات رفاهی و روابط عمومی

–  حوزه فعالیت‌های دبیرخانه جامعه

در ادامه، ایشان به بیان مواردی از نقاط ضعف و قدرت جامعه در سال گذشته پرداخته و در نهایت برنامه ها و اهداف فعالیت سال آتی که آخرین سال فعالیت دوره فعلی هیئت مدیره نیز می‌باشد را نیز معرفی نمودند که به تصویب مجمع رسید.

سپس، آقای سعید جلالی قدیری به عنوان بازرس جامعه در جایگاه قرار گرفته و گزارش بازرسی فعالیت‌های جامعه را آغاز کردند. ایشان ضمن تشکر از فعالیت‌های هیئت مدیره فعلی، کلیه فعالیت‌های جامعه را در راستای عناوین و سرفصل‌های اساسنامه تشخیص داده که این موضوع نیز به تصویب مجمع رسید.

پس از آن، هیئت رئیسه محترم موضوع انتخاب روزنامه اطلاعات جهت درج آگهی‌های رسمی و همچنین عدم تغییر در میزان حق عضویت سالانه (مبلغ ۱۰۰ هزار تومان) را به تصویب مجمع رساندند.

موضوع بعدی دستورجلسه جامعه انتخاب بازرس سالانه بود که از بین کاندیدهای ثبت نام نموده، پس از معرفی اجمالی آنها، با رأی اعضای حاضر در مجمع، مهندس سعید جلالی قدیری به عنوان بازرس اصلی و مهندس کامیار صفی نژاد به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

با خاتمه موارد مندرج در دستورجلسه مجمع عمومی، دکتر شاهین کاظمی پیشنهاد انتخاب هیئت رئیسه قبلی برای مجمع عمومی فوق العاده را به رأی گذاشتند که با تصویب اعضای مجمع، برنامه دوم آغاز گردید.

در این بخش، دکتر شاهین کاظمی ضمن بیان چندین بند از بندهای اساسنامه پیشنهاد اصلاح بخش ب اساسنامه در موضوع هیئت مدیره و افزودن تبصره ۷ به ماده ۱۷ اساسنامه را مطرح نمودند.

در ادامه، پس از چندین دقیقه بحث و تبادل نظر و ارائه نقطه نظرات مخالفین و موافقین اضافه شدن این تبصره و همچنین، جزئیات و شرایط این تبصره در نهایت مجمع این تبصره را به شرح ذیل مصوب نمود:

تبصره ۷:

داوطلبان عضویت در هیئت مدیره بایستی علاوه بر احراز شرایط عمومی عضویت جامعه، حداقل ۳ سال دارای سابقه عضویت پیوسته در جامعه باشند.

پس از تصویب این بند، مجمع عمومی فوق العاده جامعه در ساعت ۲۰:۰۰ به پایان رسید و هیئت رئیسه گزارش مجمع را تنظیم و در اختیار ناظر وزارت کشور قرار دادند.

هیئت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران بدینوسیله از کلیه دوستان و بزرگوارانی که دعوت این مجمع را پاسخ دادند، تشکر نموده و امیدوار است با مشارکت دوستان در راستای محقق نمودن اهداف جامعه در سال آتی بتواند قدم‌های بیشتر بردارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.