گره ای که به دست نمایشگاه باز می شود

گره ای که به دست نمایشگاه باز می شود/ دوری صنعت مد و پوشاک از نساجی ، نقطه ضعف بزرگ صنعت نساجی

صنعت نساجی کشور ، زنجیره تأمین بازار نیست و اتصال این صنعت به بازار مد و پوشاک، می‌تواند در فضای نمایشگاه اتفاق بیفتد.

مدیران شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان در جلسه‌ای مشترک با رییس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان، مسوول پژوهش و همچنین معاون آموزشی این دانشگاه به اخذ دیدگاه‌ها و نظرات آنان در خصوص یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان پرداختند.

namayeshgah-isfahan-carpet-nasaji-movafagh

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان ، رییس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در این جلسه بیان داشت که عدم همراهی صنعت پوشاک و مد با صنعت نساجی، باعث ضعف تولید و بازار این صنعت در ایران شده است.

دکتر محمد ذره بینی،  با تأکید بر این که متأسفانه صنعت نساجی در ایران با صنعت مد و پوشاک گره نخورده است، افزود:« در کشوری مانند ترکیه و ایتالیا این دو موضوع همگام و عجین هستند، به همین دلیل است که ترکیه صنعت پوشاک ایران را در دست دارد.»

وی با تأکید بر این که از این منظر، برگزاری نمایشگاه‌ها برای گره زدن تولیدات نساجی با صنعت مد و پوشاک بسیار حایز اهمیت است، ادامه داد:« این حلقه مفقوده باعث آسیب‌پذیری صنعت نساجی در ایران شده و از طریق فضاهایی مانند نمایشگاه‌ها باید به جبران این خلأ پرداخت. متأسفانه صنعت نساجی کشور، زنجیره تأمین بازار نیست و اتصال این صنعت به بازار مد و پوشاک می تواند در فضای نمایشگاه اتفاق بیفتد.»

رییس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به لزوم رصد کردن اولویت‌های پژوهشی از میان مشارکت‌کنندگان و صنعتگران حاضر در نمایشگاه‌ها بیان داشت:« حضور شرکت‌های دانش بنیان و ارایه تسهیلاتی برای حمایت از حضور نمایشگاهی آنان می‌تواند از راهکارهای این موضوع باشد. طراحی کارگاه‌های حرفه‌ای و کاربردی به صورت همزمان با نمایشگاه و طراحی رویدادهایی برای معرفی شرکت‌های دانش بنیان به سرمایه‌گذاران نیز از دیگر مواردی است که باید در برگزاری این نمایشگاه مورد توجه ویژه قرار گیرد.»

ذره بینی در پایان اعلام نمود که دعوت از فعالان مطرح صنعت پوشاک نیز باید در برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی قرار گیرد تا ارتباطات لازم ایجاد گردد.

لازم به ذکر است که یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان،  از ۲۴ تا ۲۷ دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزارگردید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.