خط جدید مانفورتس با پوشش منحصر به فرد مومی برای الیاف پنبه

مانفورتس از دستگاه جدید تکمیل مانتکس با قابلیت مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف در اسکاتلند رونمایی کرد.

دانش منحصر به فرد
هیلی استیونسن که در سال ۱۸۶۴ تاسیس شد، دانش فنی و تجربه تولید منحصر به فردی را در زمینه پنبه موم شده برای پارچه های مقاوم در برابر آب و هوا به دست آورده است و قادر است سفارشات بین المللی را در رنگها و پرداخت های سفارشی با مقادیر بسیار پایین در صورت نیاز ارائه دهد. صادرات این شرکت به صورت گسترده به اقصی نقاط جهان انجام شده که می توان از مشتریان آن به Belstaff و Barbours و Filson و .J Crew اشاره کرد.
جیمز کمپبل، مدیر عامل این مجموعه، می گوید: “تیم ماهر تکنسین های ما به صورت مستمر در تالش برای توسعه و اصالح رنگ، راحتی کاربری و عملکرد محصوالت جدید و قدیمی هستند و ما در هر چه بیشتر در تلاش برای بهینه سازی فرآیند تولید هستیم. ” محصوالت جدید این کارخانه با تکیه بر آخرین پیشرفت ها و تخصص فنی مانفورتس، که ناشی از حضور موثر در بازارهای جهان است، ساخته و تولید می شوند و به هیلی استیونسن اجازه می دهد تا رنگزای پیگمنت، کووت مستقیم و پدینگ را اعمال کند و امکان تحقیق و توسعه بیشتری را برای آن ها فراهم می کند.

تاثیرگذاری
کمپبل می گوید: “تحقیق و توسعه مایه حیات کسب و کار ما است. کنترل دقیق فرآیند خط، به تکنسین های ما در جهت تولید محصولات جدید و همچنین تنظیم خط جدید مانفورتس با پوشش منحصر به فرد مومی برای الیاف پنبه دقیق انرژی مورد نیاز برای تولید آن ها کمک می کند. ما عاشق این واقعیت هستیم که می توانیم انرژی مصرف شده در هر دسته محصول تولید شده را بررسی کنیم و از آن برای بهبود مستمر و صرفه جویی در انرژی استفاده کنیم. نرم افزار صفحه لمسی این دستگاه علاوه بر کاربری آسان، طراحی متمایزی دارد. ” در سال اخیر، این محصول جدید جایگزین یکی از خطوط قدیمی استنتر کووتینگ این شرکت شده است و این امر هیلی استیونسن را قادر ساخته تا محصولات مختلف را با استفاده کمتر ماده اولیه کووتینگ و سرعت بالاتری نسبت به آنچه که قبال ممکن بود، تولید کند. الکساندر فیتز، مهندس فناوری های نساجی شرکت مانفورتس، که با هیلی استیونسن همکاری می کند، بیان داشت: “در چند سال گذشته اصلاحات زیادی در مانتکس کووت انجام شده است که منجر به بالا بردن دقت پوشش و کیفیت پارچه های فرآوری شده می شود”. مانفورتس تنها سازنده ای است که خطوط یکپارچه را از یک منبع واحد ارائه میدهد. این دستگاه کووتینگ بر اساس فناوری خشک کردن مانتکس عمل می کند و تمام مزایای بهره گیری از کنترل plc را نیز دارا می باشد. کمپبل افزود: “از آخرین زمانی که ما یک استنتر را خریداری کردیم تا به حال، پیشرفت فناوری در مانتکس، به خصوص در بخش مشعل و تخلیه هوا، قابل توجه بوده است. این دستگاه، دستگاهی بسیار قوی است به خصوص زنجیره های آن که به روغن کاری کمی نیاز دارند و برای مدتی طولانی دوام می آورند. ما بسیار از این موضوع شگفت زده شده ایم که چه قدر سریع میتوانیم از پارچه ۱۰۰ گرمی تا پارچه ۶۰۰ گرمی را بدون نیاز به تنظیم تنش در این دستگاه تکمیل کنیم. »

اصالت لباس دریانوردی
پنبه موم شده در ابتدا توسط ملوانان در اوایل قرن پانزدهم میلادی ساخته شد، هنگامی که ناوگان شاه ماهی دریای شمال اسکاتلند در تلاش برای ضد آب کردن بادبان های خود، شروع به تکمیل پارچه بادبان ها با روغن ماهی و گریس کردند. بقایای این
بادبان ها توسط ملوانان به عنوان شنل جهت مقاومت در برابر بادهای شدید و قطرات آب مورد استفاده قرار می گرفت. در اواسط دهه ۱۸۵۰ میالدی، پارچه بادبان با روغن بذر کتان تکمیل می شد. این تکمیل اگرچه در ابتدا بسیار موثر بود، پس از مدتی و به مرور زمان بر اساس قرارگیری در معرض هوا زرد و سفت شده و خاصیت ضد آب بودن خود را از دست میداد. سالهای بعد در تالش برای یافتن موثرترین روش ایجاد خواص ضد آب و ضد هوا، تکمیلهای گوناگونی روی پنبه اعمال شد و تکمیل بافت متراکم پنبه با کووتینگ مومی پارافینی از موفقترین آنها بود. برای بیش از ۱۵۰ سال هیلی استیونسن انواع روش های تکمیل بافت را ابداع کرد و اکنون هزاران متر پنبه موم شده را به سفارش خریدار و با ویژگیهای مد نظر آن ها تولید می کند.

ماندگاری
کمپبل می گوید: »زیبایی پنبه ترکیب شده با موم دوام و طول عمر آن است. پارچه ها تنفس پذیر بوده و موم قابل تنظیم با دمای محیط را داراست به طوری که در هوای گرم، نرمتر و قابل تنفس پذیرتر و در شرایط سرد، سفت تر و در برابر باد مقاومتر است.» در حالی که واکس های سنتی بر پایه نفت یا پارافین هستند، هیلی استیونسن همیشه بر بهره گیری از مواد زائد صنایع و استفاده مجدد از آن برای تولید محصولاتی که ماندگارند تاکید داشته و در این راه قدم برداشته است. »ما همواره در تالش بودهایم تا روش های مختلف تکمیل را بررسی کنیم و از محبوب ترین آن ها هایبرید ارو را میتوانم نام ببرم که امولسیونی از موم های مختلف است. پارچه تکمیل شده با این روش ضد آب بوده اما مقدار کمی موم در ترکیب خود خواهد داشت که در مقایسه با موم های معمول موجب زبر شدن زیردست می شود.»
این شرکت اخیراً یک موم ۱۰۰ %گیاهی جدید به نام Olive Wax Ever متشکل از روغن زیتون، دانه کلزا و دانه کرچک با قابلیت ضد آب مشابه نمونه مشتق شده از نفت را معرفی کرده است که نسبت به سایر موم های طبیعی عملکردی به مراتب بهتر دارد.
ویژگی های عملکردی این موم در راستای سیاست های اتخاذ شده این مجموعه از ابتدای تاسیس، مبنی بر کاهش حداکثری تولید آلاینده های زیست محیطی، تجدیدپذیری و کاهش مصرف آب و انرژی است که با بهره گیری از این مواد در خط جدید مانفورتس ۲ تا ۳ برابر سرعت تکمیل توسط موم های مذکور افزایش یافته که در مقایسه با خطوط قبلی از نظر اقتصادی و مصرف انرژی به صرفه تر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.