لحظات درخشان برای جیمز هیل ادامه دارد.

یکی از قدیمی ترین شرکت های عضو انجمن ماشین سازی بریتانیا، جیمز هیل، امسال صد و پنجاهمین سالگرد خود را جشن می گیرد. تشکیل این شرکت به سال ۱۸۷۲ بر می گردد، درست زمانی که آن ها به عنوان تاجر روغن و تولید کننده آسیاب در یورکشایر انگلستان ثبت شدند.
نیل پراک، مدیر اجرایی بریتانیایی شرکت مادر جیمز هیل از سال ۲۰۱۴ ،عقیده دارد که شروع کار این شرکت هفت سال قبل از اختراع موفقیت آمیز المپ توسط توماس ادیسون بود، که می توان از این امر به عنوان یکی از نوآوری های صنعت نساجی یاد کرد. “درخشش جمیز هیل با معرفی نخ های پنبه ای بدون پوشش که به منظور تولید فیالمنت کربونیزه شده تنها ۱۴ .۵ ساعت زمان نیاز داشتند، رقم خورد. ” در مسیر پیشروی این شرکت برای تبدیل شدن به یکی از برترین تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشی نساجی و منسوجات بی بافت، لحظات درخشان دیگری نیز در طی این سال ها وجود داشته اند، مانند تولید اولین دستگاه سنجش پیچش نخ در ۱۸۹۹ .اکنون جیمز هیل با تمرکز بر افزایش سرعت و راحتی انجام آزمایشات در حال گسترده کردن ابعاد فعالیت این شرکت است. این امر با معرفی مجموعه ابزارهای سنجش عملکرد، مانند AirPro و HydroView ، بیش از پیش قابل لمس است.

AirPro
دستگاه جدید سنجش نفوذ پذیری هوا، AirPro ،به منظور سنجش مقاومت جریان هوای عبوری از منسوجات تاری-پودی، حلقوی و بی بافت استفاده می شود. نرم افزار این محصول قابلیت ارائه استانداردها، گزارش های تحلیلی و بررسی اندازه های مختلف هد را دارد. به گفته پیتر گودوین، متخصص فنی جمیز هیل، نحوه تعامل لباس با بدن به ویژه در هنگام دفع گرما و رطوبت، نقش مهمی در احساس راحتی شخص پوشنده آن دارد. امروزه پارچه های نساجی که برای تولید لباس مورد استفاده قرار می گیرند، ویژگی های کاربردی جدیدی برای بهبود احساس راحتی حسی و حرارتی دارند. به این معنی که نفوذ پذیری هوا و بخار آب برای دستیابی به راحتی لباس، به ویژه برای پوشاک ورزشی و لباس روزمره خارج از منزل بسیار مهم است.

Hydro View
هد سنجش هیدرواستاتیک HydroView برای اندازه گیری نفوذ آب در موادی که نیازمند مقاومت در برابر آب هستند، طراحی شده است؛ مانند مواد مورد استفاده در پزشکی، ژئوتکستایل ها و منسوجات بی بافت. این ابزار سنجش همچنین در بخش لحظات درخشان برای جیمز هیل ادامه دارد. آزمایش منسوجات فنی نظیر دستکش های محافظ، لباس های خشک غواصی، لباس های ورزشی زمستانی، ماهیگیری، سقف، چادر، ورق های زمینی و غیره کاربرد دارد. به گفته لیزا کیلینگ، متخصص فنی جیمز هیل، از آن جایی که برندهای بیشتری روی مواد جدید سرمایه گذاری می کنند و در خصوص عملکرد مواد ضد آب ادعاهایی دارند، آزمایش هد هیدرو استاتیک یکی از رایج ترین شیوه های آزمایش است. یک مثال که نشان دهنده اهمیت فشار هیدرو استاتیک است، آزمایش صفحه پایه یک چادر است. این پایه ها نیازمند مقاومت باال در برابر فشار آب هستند، به ویژه هنگامی که روی زمین اشباع از آب قرار می گیرد. هنگامی که افراد بر روی آن به حالت ایستاده، نشسته و یا خوابیده قرار می گیرند، آب از طریق منافذ آن به داخل نفوذ می کند. وجود اشکال در این قسمت بدین معنی است که در تماس با صفحه زمین خیس می شود. وی افزود: “این مساله در مورد لباس هایی که ادعا می شود خاصیت ضد آب دارند نیز صادق است”. برای نشان دادن توانایی مقاومت آن ها در برابر عوامل فیزیکی نظیر باد، باران و سایر عوامل به هدی با قدرت هیدرو استاتیکی باال نیاز است. تست نفوذ آب برای درک عملکرد بهتر یک لباس در شرایط آب و هوایی نامطلوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. View Hydro در پی تحقیقات گسترده توسعه پیدا کرده است و تیم نوآور جیمز هیل متوجه شد که کاربران به دنبال ابزاری انعطاف پذیرتر و کارآمدتر نسبت به محصوالت موجود در بازار هستند. HydroView با جمع آوری دستی و آنالیز توسط دوربین با رزولوشن باال و قابلیت بزرگنمایی طراحی شده است. جیسون کنت، مدیر عامل انجمن ماشین آالت نساجی بریتانیا در این باره بیان داشت: “ابزارهای آزمایش جیمز هیل، مورد اعتماد هزاران تولید کننده محصوالت نساجی و منسوجات بی بافت در سراسر جهان است. این شرکت در طول چندین دهه سهم قابل توجهی در افزایش کیفیت و ویژگی های عملکردی محصوالت نساجی امروزی داشته است و در همان حال این فرصت را برای مشتریان ایجاد می کند تا محصوالت مورد نظر خود را تولید کنند. ”

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.