وظیفه امروز ما چیست ؟

وظیفه امروز ما چیست ؟

events-made in iran-nasaji-movafagh

تولید صنعتی وابسته به ماشین آلات، قطعات و تجهیزاتی است که خطوط تولید را بسازند و جریان ماده اولیه تا محصول نهایی را هدایت نمایند؛ برهمین اساس، ماشین آلات منطبق بر محصول نهایی و به روز، یکی از مهمترین دغدغه های بخش تولید است و مشاوران و کاردانان ماشین آلات و تجهیزات، نقش بسیار مهمی را در این میان ایفا می‌نمایند. خرید ماشین آلات با تکنولوژی روز دنیا، این فرصت را در کشور به وجود می‌آورد تا اشتغال بهره‌ای برده و صادرات رونق گیرد؛ اما موضوع اصلی که سال هاست مغفول مانده است، بومی سازی دانش فنی این ماشین آلات و خطوط تولید است تا راه را برای صنعتی شدن واقعی یک صنعت فراهم آورد.

در دوران تحریم رنگ و بوی ایرانی شدن قطعات و ساخت تجهیزات و برخی ماشین آلات، کم کم رو به فزونی گرفته، تا جایی که صنعت تحریم زده،  قادر به تولید بود و مشکل خاصی را هم نداشت؛ هرچند که مجبور به پرداخت هزینه‌های گزافی شد و  ناملایمات قوانین نیز، زخمی نو بر استخوان شکسته مشکلاتش بود.

اما، اگر صاحبان صنایع با رویکرد بومی‌سازی دانش فنی با مجموعه های ماشین ساز نساجی ، تعاملی سازنده برقرار نمایند، این امکان وجود دارد تا خطوط تولیدی مشابه و شاید بهتر از خطوط تولید وارداتی ساخته شود و صنعت استراتژیک ماشین‌سازی نیز، جانی دوباره بگیرد و در آینده نزدیک، همچون گذشته، ماشین‌سازی نساجی نیز جایگاه خود را احیا نماید.

انجمن سازندگان ماشین‌ آلات و قطعات نساجی ایران ، این امکان را دارد تا با عقد قراردادهای مشخص و بهره‌گیری از توان فنی درونی خود، امکان بومی‌سازی تکنولوژی‌های مختلف و قابل دستیابی در کشور را فراهم آورد و علاوه بر آن، توانایی انجام پروژه‌های مشترک ساخت ماشین‌آلات و قطعات، اتوماسیون و خدمات پس‌ از فروش شرکت‌های صاحب تکنولوژی و به‌نام دنیا در ایران و منطقه را دارد. شایان ذکر است که تاکنون دو قرارداد JV بین اعضاء انجمن و شرکت های خارجی منعقد شده است و این مهم برای سایر شرکت‌های صاحب نام و دارای تکنولوژی نیز فراهم است.

TMAI ، یک انجمن درون زاست و از جوانان دارای ایده ساخت و همچنین، کارخانجات تولیدی علاقمند به حوزه تولید ماشین آلات دعوت می‌نماید تا با مشارکت های هم‌افزا، زمینه تحول در عرصه ماشین سازی کشور را فراهم آورند.

ورود تکنولوژی به کشور و اتصال به جریان عمیق تولید در عرصه بین المللی،  جز با تعامل دو طرفه و سازنده با صاحبان تکنولوژی و شرکت‌های نمایندگی آن‌ها در ایران رقم نمی‌خورد و موضوعی که امروز انجمن ماشین‌سازی نساجی ایران دنبال می‌نماید، یک ایده ملی و نگاه به دور است؛ نگاهی که چند دهه پیش ژاپن، کره، ترکی، هند و برزیل را از نقطه‌ای نزدیک به صفر اقتصادی به قدرت‌های برتر نوظهور قرن بیست و یکم تبدیل نموده است و اگر این نگاه، در صنعت کشور بیش از پیش جای گیرد،  فضای رشد علم و تولید ثروت نیز جهشی جدی خواهد نمود.

TMAI ، از همه علاقمندان به ایران اسلامی می‌خواهد تا در این راه با ارائه نقطه نظرات و انتقادات و پیشنهادات سازنده خود، زمینه تولید علم مبتنی بر ثروت‌زایی را فراهم آورند. منتظر ایده‌ها و نظرات سازنده شما هستیم و برای ساختن کشور لحظه‌ای درنگ نخواهیم نمود.

events-made in iran-nasaji-movafagh-2

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.