در مراسم ویژه سومین دوره رویداد ملی مدآفرین اعلام شد: حمایت همه جانبه مسئولین کشور از طراحان لباس ایرانی اسلامی

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در حاشیه مراسم ویژه رویداد ملی مدآفرین بیان داشت: «بی ‎حجابی و بی‌عفتی غیرت و دین ما را از ما می‌گیرد و این هنوز در ما نهادینه نشده است. ما در مجموعه بسیج به عنوان بسیج اصناف، مدافع اصناف و مجموعه‌های فعال آن هستیم و امیدواریم به مرور بتوانیم کار را اصولی و علمی به بازار عرضه کنیم.»
به گزارش «تهران پرس» دکتر غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در سومین دوره رویداد ملی مدآفرین که صبح روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در سالن ۵ مجتمع تجاری کوروش برگزار شد، گفت: «تلاش‌های دشمن در جامعه و فضای مجازی ما را به این فکر انداخت که کاری مثبت و جدید انجام بدهیم.»
وی در این خصوص ادامه داد: «بعضی از بانوان فروشنده از پوشش خود معذب هستند. آنها از ما درخواست داشتند تا پوششی مناسب برای ایشان طراحی کنیم.»
حسن پور افزود: «شعار و هدف ما و همه اماکن این است کاری انجام بدهیم که کسبه رونق کسبشان بیشتر باشد اما باید قانون شرع نیز رعایت شود. به همین دلیل جلسه‌ی شورای راهبردی را با حضور مسئولین و متخصصین این امر تشکیل دادیم و تصمیم گرفتیم سومین رویداد مدآفرین را با محوریت لباس مشاغل و اختصاصاً لباس فروشندگان بانو در مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی برگزار کنیم. اجرای این طرح در شورای راهبردی مصوب شد و اجرای آن ۶ ماه به طول انجامید. هم‌اکنون شاهد آثار تولید شده در این رویداد هستیم که در یکی از مجتمع های بزرگ و معروف کشور رونمایی شده است.»
وی در تشریح رسالت این سازمان گفت: «ماموریت بسیج اصناف ارتباط با کسبه و جهاد تبیین است؛ بنابراین در اینجا هستیم که طرح‌هایی باب میل شما ارائه دهیم و در این مسیر از همه مسئولین درخواست همکاری و یاری داریم.»
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: «امیدواریم اجرای این نوع طرح‌ها با همکاری بازاریان و بسیج در همه مجتمع‌های تهران شروع شود و مردم نیز وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را طبق فرموده مقام معظم رهبری و با رعایت شرع انجام دهند.»
وی تاکید کرد: «بی‎حجابی و بی‌عفتی غیرت و دین ما را از ما می‌گیرد و این هنوز در ما نهادینه نشده است. ما در مجموعه بسیج به عنوان بسیج اصناف مدافع اصناف و مجموعه آن هستبم و امیدواریم به مرور بتوانیم کار را تدریجی، اصولی و علمی به بازار عرضه کنیم.»

دکتر مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، از دیگر حاضرین این مراسم بیان کرد: «ما برای طراحی لباس با ۴ مرحله روبرو هستیم؛ طراحی، تولید، توزیع و مصرف که هر کدام با تحولات و تغییرات فرهنگی در جامعه مواجه‌اند که برای اصلاح آن باید تلاش و صبوری کرد.»
وی با اشاره به طولانی بودن مسیر حل این امر و نهادینه کردن پوشش اسلامی ادامه داد: «ما دقیق‌ترین و عمیق‌ترین راه حل های حکمرانانه را بر اساس تجارب سال‌های گذشته شناسایی کردیم و بزرگترین افتخارمان این است که چالش‌ها و موانع را می‌دانیم.»
مجید امامی افزود: «در مقام طراح، چالش جدی ما نظام آموزش‌های تکمیلی است. ما در حال پیگیری مدارس ملی طراحی هستیم و در آخرین توافقات با بنیاد علوی تاسیس ۵ مدرسه ملی طراحی را یک روز گذشته امضا و دو مدرسه طراحی را نیز تاسیس کردیم و اسم این مدارس را مکتب طراحی لباس ایران گذاشتیم.
وی عنوان کرد: «در مقام طراحی ما با مشکل روبرو هستیم. در واقع طراحان فوق العاده ای در کشور داریم اما از نظر مسئولین صنعت نیاز است پیشرفته‎ترعمل شود و طراحی می تواند در حوزه صنعت لباس موفق باشد که یک مدیر هنری او را انتخاب کند.»
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطر نشان کرد: «در مقام توزیع، دستورالعمل یکی از مشکلات ما بود که حل شد. مشکل ما هم اکنون نظارت است. البته هیچ ابردولتی نمی تواند به ده‌ها هزار واحد و میلیاردها قطعه لباس نظارت کند اما با شیما این مسئله قابل حل است.»
وی با تاکید بر داشتن شناسه شیما (شناسه یکپارچه مد ایران اسلامی) و QR برای لباس‌های ایرانی در فروشگاه‌ها گفت: «باید واحدها را با کمک و نگاه مثبت مسئولین تشویق کرد تا همه‌ی فروشگاه‌ها کد شناسایی شیما بگیرند.»
مجید امامی بیان کرد: «در حوزه تولید چالش جدی ما مواد اولیه است که نمی توانیم مشکل پوشاک را در کشور حل کنیم. البته تدابیر زیادی در دولت برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است. در مقام مصرف دو چالش دسترسی و توان خرید را داریم. البته فضای مجازی فرصت بسیار خوبی است که باید از آن استفاده کرد.»
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پایان گفت: «ما نیاز به سکوهای دائم داریم که بتوانیم به عرضه محصولات با استاندارهای مورد نظر بپردازیم. در حال پیگیری هستیم تا در فروشگاه های بزرگ در تهران و شهرستان‌ها با اتخاذ روش‌های مختلف و همکاری دولت محترم این تحول را ایجاد کنیم و امیدوارم این دسترسی به پوشاک ایرانی که توسط طراحان با استعداد ایرانی تهیه شده را حل کنیم.»
جوایز این رویداد در سه بخش لباس مشاغل، پالتو اجتماع و قهرمان قهرمانان به تیم‌های برتر اهدا شد.
پارچه‌های مورد استفاده در مسابقه توسط شرکت‌های جهان اروم ایاز و پوشاک زنانه سرژه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت. جوایز توسط شرکت‌های ماشین دوخت قهرود (ایران جک) و جهان اروم ایاز به شرکت‌کنندگان تقدیم گردید و پشتیبانی فنی و تامین ماشین آلات و راه‌اندازی خطوط با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و شرکت ایران جک صورت گرفت. در این رویداد همچنین علاوه بر ۹ تیم‌ برتر رویداد، به ۱۴ تیم برای طراحی فاخر و خلاقانه دیپلم افتخار اهدا شد.
در بخش لباس مشاغل سرژه دو گروه مشترکاً مقام اول را به دست آوردند؛ گروه اول: زینب گریوانی، فاطمه شکوهی فرد، فاطمه میرزایی و گروه دوم: نازنین رضایی، فاطمه مظاهری، ساغر بازخانه، مقام دوم: فاطمه برومند، فائزه فریس آبادی، فاطمه صفائی مهر آبادی و مقام سوم: ربابه فاضل زاده، فاطمه حسن پورملا، پریسا میرعابدینی. در بخش پالتو ایاز در مقام اول: زینب گریوانی، فاطمه شکوهی فرد، فاطمه میرزایی، مقام دوم: نازنین رضایی، فاطمه مظاهری، ساغر بازخانه و مقام سوم: نرگس حاتمی، یکتا مقدم بجدن، مریم زرگری موفق به کسب عنوان شدند. با احتساب مجموع امتیازات، جایزه قهرمان قهرمانان در مقام اول به زینب گریوانی، فاطمه شکوهی فرد، فاطمه میرزایی، مقام دوم: نازنین رضایی، فاطمه مظاهری، ساغر بازخانه و مقام سوم: فاطمه برومند، فائزه فریس آبادی، فاطمه صفائی مهر آبادی تعلق گرفت.
دیپلم افتخار لباس مشاغل سرژه به مقام چهارم: الهام تمرآبادی، فاطمه آزاده زعیم، زینب احمدی، مقام پنجم: صدیقه صناعت گر، زهرا رجبی، صدیقه عباسی، مقام ششم: نرگس حاتمی، یکتا مقدم بجدن، مریم زرگری، مقام هفتم: غزال صادق اقبالی، زهرا سادات حسینی، بهار باقرنژاد، مقام هشتم: هدیه یوسفی عربلو، مینا ستارزاده، مریم نصیری حاصل قوبی، مقام نهم: نیلوفر ایرانپور مبارکه، حورا اسکویی شیروان، آرزو بیژنی و مقام دهم: آناهیتا احمدپور، فائزه زارع، ریحانه سادات حسینی تعلق گرفت. دیپلم افتخار پالتو ایاز به مقام چهارم: فاطمه رحمانی، رومینا بوربور، نسترن حیدری، مقام پنجم: غزاله فلاح، فاطمه حکیم بای، منیژه محمددوست، مقام ششم: آناهیتا احمدپور، فائزه زارع، ریحانه سادات حسینی، مقام هفتم: فاطمه برومند، فائزه فریس آبادی، فاطمه صفائی مهرآبادی، مقام هشتم: الهام تمرآبادی، فاطمه آزاده زعیم، زینب احمدی مقام نهم: ربابه فاضل زاده، فاطمه حسن پورملا، پریسا میرعابدینی و مقام دهم زینب هاجری، فرحناز شریف، نادیا میخ چی اهدا گردید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.