ماشین سازان داخل خوش درخشیدند

نمایشگاه بین‌المللی تهران امسال علیرغم شیوع بیماری کرونا و کش و قوس‌های فراوان میزبان سه نمایشگاه صنعت نساجی، فرش و پوشاک بود. این نمایشگاه‌ها در تاریخ ۱۹-۲۲ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور ۱۰۹ شرکت داخلی و ۵ شرکت خارجی از کشورهای آلمان، ترکیه و چین در فضایی به وسعت ۲۳۰۰۰ مترمربع برگزار شد. حضور پرشور غرفه‌گذاران در نمایشگاه و همچنین استفاده از فضای مجازی جهت پوشش زنده نمایشگاه نشانگر تلاش و تکاپوی این صنعت برای نمایش دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها خود بود که توانست شمار زیاد بازدیدکنندگان، متخصصان و فعالان این حوزه را به دنبال داشته باشد.
یکی از نقاط قوت این نمایشگاه حضور پرقدرت و چشمگیر شرکتهای ماشین ساز و قطعه سازی بود که با محصولات متنوع خود در بخش بافندگی، اتوماسیون، چاپ، رنگرزی ، تکمیل و کنترل کیفیت جانی دوباره به صنعت ماشین سازی نساجی دمیدند و پیشرفت چشمگیرشان در حوزه ساخت بسیار مشهود بود. به راستی نقش انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات و قطعات صنایع نساجی ایران را به وضوح می‌توان حس نمود که توانست با حمایت و جمع کردن ماشین سازان و قطعه سازان فعال در این حوزه منجر به رونق این صنعت مادر و ایجاد اقتصادی پویا در صنعت نساجی گردد. ساخت ماشین آلات با کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی تولیدکنندگان داخل نه تنها حاکی از توان و دانش فنی متخصصان ایرانی بود بلکه نشان از نقش ماشین سازی در جلوگیری از خروج ارز و رونق چرخه تولید است.
ساخت ماشین استنتر که ماحصل همت و تلاش متخصصان داخلی بود یکی از تحولات و پیشرفت‌های مهم ماشین سازان در این نمایشگاه بود. همچنین تولید انواع ماشین‌آلات تکمیل از جمله کامپکت و همچنین چاپ غلتکی که با استقبال خوب بازدیدکنندگان و صنعتگران همراه بود چشم انداز آتی روشنی را برای صنعت ماشین سازی داخل پیش بینی می کند. از سوی دیگر علاقه و تصمیم قاطع ماشین سازان برای حضور در عرصه بین الملل همچون نمایشگاه ایتما و برنامه ریزی برای تولید محصولات جدید و با تکنولوژی بالا همچون ماشین آلات بافندگی فرش ماشینی، ماشین آلات بافت حلقوی و … از جمله قابلیت ها و پتانسیلهای فعالان ماشین ساز در حوزه نساجی است که به مرصه ظهور رسیده است.
نمایشگاه امسال ایرانتکس مظهر اقتدار و شایستگی متخصصان حوزه ماشین سازی بود که علیرغم همه مشکلات پیش رو، دست از کار بر نداشتند و با امید به آینده و برای احیا صنعت ماشین سازی کشور دست در دست هم وارد میدان شدند و موفقیت قابل قبولی را رقم زدند. امید است با حمایت بیشتر صنعتگران داخلی و توجه بیشتر متولیان صنعت بتوانیم سال آینده شاهد تحولات بیشتری در این عرصه باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.