۹۰ درصد قطعات نساجی قابلیت تولید در کشور را دارد

حسین محمدی مدیر عامل شرکت مهر آفرینان هدف سپاهان

۱-نظرتان را در خصوص نمایشگاه ایرانتکس ۹۹ بیان فرمایید.
با وجود شیوع ویروس کرونا که فضای کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده و در شرایطی که انتظار می‌رفت نمایشگاه برگزار نشود اما باز هم شرایط نسبتاً خوب بود و استقبال خوبی از نمایشگاه شد.
۲-تحولات داخلی و خارجی اخیر چه تأثیری بر صنعت قطعه‌سازی نساجی داخل داشته است؟
در پی نوسانات ارز و همچنان بالا رفتن قیمت مواد اولیه داخلی، مشکلات زیادی برای قطعه‌سازان به وجود آمده است. با این حال استقبال خوبی از قطعات ایرانی می‌شود اما مداوم و پایدار نیست.
۳-استقبال صاحبان صنایع از به کار گیری قطعات ساخت داخل به چه صورت است؟
اکنون در شرایطی هستیم که همه شعار با ساخت داخل را می‌دهند اما دلالان یا واسطه‌گران مانع انجام این کار می‎شوند. این در حالی است که همچنان با مشکل عدم اعتماد صاحبان صنایع مواجه هستیم.
۴-پیش‌بینی شما از صادرات قطعات نساجی چیست و موانع توسعه صادرات قطعه‌سازی را در چه حوزه‌هایی ارزیابی می‌کنید؟
متاسفانه در امر صادرات تا کنون سفارشی نداشته‌ام. اما تمایل زیادی به انجام این کار دارم و فکر می‌کنم چنانچه قطعه‌سازان فرصت بیشتری برای عرضه و نمایش محصولات خود داشته باشند شاید این مسیر تسهیل شود و تمرکز بیشتری بر روی صادرات باشد. اگر با همکاری انجمن ماشین سازی و حمایت های دولتی شرایطی برای حضور در عرصه های بین المللی فراهم شود قطعا صنعتگران از عهده کار بر می آیند.
۵-کلام پایانی
۹۰ درصد قطعات نساجی قابلیت تولید در کشور عزیزمان را دارد. با نیم نگاهی به نمایشگاه می‌توان این موضوع را دریافت که دستگاه‌های گردباف با مشکل تأمین قطعات مواجه هستند اما همچنان تولیدکنندگان به دنبال قطعات خارجی هستند. امید است با حمایت صنعتگران داخلی بتوانیم به توسعه هر چه بیشتر قطعه‌سازی صنعت نساجی ادامه دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.