رویداد سرو؛ نخستین رویداد برندهای پوشاک کودک و نوجوان

رویداد سرو با همکاری اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتاق تخصصی نگاره پردازان در نخستین دوره خود از ۲۴ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۲ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. این رویداد با هدف ارائه طرح‌های منحصرا مناسب کودکان و نوجوانان در قالب مسابقه طراحی در سه بخش اصلی، «اتاق طراحی ویژند‌های پوشاک»، «طراحان مُد و لباس» و «دانشجویان دانشگاه‌ها و مدارس طراحی»، به نمایش آثار طراحان پرداخت.

مهرداد زکی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، در گفتگو با پایگاه تخصصی خبری اطلس نساجی و پوشاک جهان بیان داشت: «بخش بزرگی از اعضای اتحادیه ما را  صنعتگران فعال در زمینه پوشاک تشکیل می‌دهند و از این رو عمده تمرکز اتحادیه بر روی پوشاک است.  البته از صنایع دیگر نساجی شامل پارچه، ریسندگی، رنگرزی و فرش ماشینی نیز عضو این تشکل هستند.» ایشان در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به پوشاک کودک و نوجوان افزود: «مدت‌ مدیدی است که احساس می‌شود علی‌‌رغم برگزاری نمایشگاه‌ها، جای نمایشگاه کودک و نوجوان، به خصوص نوجوان، برای عرضه و قدردانی از فعالان این عرصه خالیست. تقریبا می‌توان گفت که نوجوانان ما پوشش مخصوص به خودشان را ندارند و به طور طبیعی از بزرگسالان خود تقلید می‌کنند و یا پوشاک جنس مخالفشان را می‌پوشند. به همین جهت اتاق تخصصی نگاره‌پردازان اتحادیه ، که در واقع سیستم فشن و مد ما محسوب می‌شود، با حمایت کارگروه ساماندهی مُد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت تا رویدادی به نام رویداد سرو برگزار کند که از برند‌ها، دانشجویان طراحی و طراحان مستقل دعوت کند تا در اینجا در ارتباط با یکدیگر قرار بگیرند و بتوانند کالاهایشان را عرضه کنند. ما از این فرصت نهایت بهره را برده تا از بهترین‌ها تقدیر به عمل آورده و جایزه سرو را، که اولین جایزه بخش خصوصی در این زمینه با تایید وزارت ارشاد به شمار می‌رود، در سه سطح به ایشان تقدیم کنیم. یک تیم داوری بسیار متخصص نیز از طراحی‌ها بازدید کرده‌اند و در کنار مجموعه نظرات مردمی، نظر نهایی  اعلام گردید. همچنین برنامه داریم که در زمینه‌های پوشاک خانم‌ها و ‌آقایان نیز جشنواره‌هایی برگزار کنیم.»

علی همتی، عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و مدیر کارخانه جهان اروم ایاز، نیز در حاشیه رویداد سرو با تاکید بر اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: «جشنواره سرو برای اولین بار در اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران روی داد و خوشبختانه شاهد استقبال بسیار خوب برند‌ها، صنعت پوشاک و نساجی و همچنین دانشجویان این حوزه از دانشگاه‌های مختلف بودیم. به نظر بنده این رویداد ارتباط بین صنعت نساجی و پوشاک را با دانشجویان بسیار عمیق‌تر و امکان کشف استعدادهای نوظهور و یا کمتر شناخته شده را فراهم کرده است و ما می‌توانیم در سال‌های آینده رویداد‌های بسیار پربارتر و باشکوه‌تر از امروز را با حمایت صنعت و دانشگاه برگزار کنیم. جشنواره سرو توانست در اولین دوره برگزاری به خوبی بدرخشد و به عقیده بنده آینده خوبی در انتظار صنعت نساجی، پوشاک و مد کشور خواهد بود.»

هامان شاه‌ بختی، مدیر عامل شرکت نساجی لیا پود، نیز در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار داشت: «رویداد سرو در تاریخ صنعت نساجی و پوشاک یک نقطه قوت به شمار می‌رود که موجب همگرایی و همدلی بین تمام اعضای اتحادیه تولید و صادرات نساجی و برندهای پوشاک، دانشگاه‌ها و طراحان شده‌است.  این گردهمایی بی نظیری با تلاش اعضای اتحادیه و سرکار خانم بهمنی ممکن گشت و اولین بار است که جشنواره‌ای در زمینه طراحی و تولید پوشاک شکل می‌گیرد و مطمئن هستیم که این رویداد هر سال پربار تر خواهد بود و با مشارکت برند‌های بیشتر به صورت حرفه‌ای تر برگزار خواهد شد.»

مجید افتخاری، عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، از دیگر حاضران در این رویداد گفت: «جشنواره سرو درواقع اولین جشنواره‌ای بود که در حوزه کودک و نوجوان به همت اتحادیه تولید و صادرات برگزار شد. این رویداد طبیعتا نقاط قوت و ضعفی داشت اما یک حرکت رو به جلویی بود که می‌تواند در آینده به جامعه طراحی و صنعت پوشاک در حوزه کودک و نوجوان بسیار کمک کند. امیدوارم که در آینده این بستر بتواند توسعه یابد و مکمل نمایشگاه‌ها و رویداد‌های گوناگون در این حوزه شود.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.