نساجی و پوشاک بر مدار فناوری

اولین جلسه از سلسله رویدادهای ارائه نیاز فناورانه در صنعت نساجی و پوشاک برگزار شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ورود فناوری‌های نوین به صنایع نساجی و پوشاک و عرضه تولیدات با کیفیت بالاتر، اولین جلسه از سلسله رویدادهای ارائه نیاز فناورانه را در تاریخ ۲۸ اردیبهشت سال جاری با حضور فعالان و صنعتگران این حوزه به صورت مجازی برگزار نمود.
در این رویداد نیازها و اولویت‌های فناورانه زنجیره‌ی ارزش صنعت نساجی و پوشاک با معرفی فعالان این صنعت شناسایی و بیان شدند و شرکت های دانش بنیان بر اساس ظرفیت و توان خود تلاش نمودند تا راهکارهایی را برای حل آنها ارائه نمایند و به این نیازها پاسخ دهند. صنایع بافندگی، صنایع رنگرزی، چاپ و تکمیل، پوشاک، منسوجات صنعتی، رنگ و مواد تعاونی، ماشین آلات و قطعات نساجی و تصفیه پساب از جمله زنجیره ی ارزش حاضر در این رویداد بودند.
در این جلسه که تقریباً ۵ ساعت به طول انجامید، چالش ها و نیازمندی‌های مختلف از سوی فعالان صنعت نساجی و پوشاک مطرح شد و حاضرین در جلسه راهکارهای مناسب برای برون رفت از این چالش را ارائه نمودند؛ برخی شرکتها نیز برای رفع این چالشها اعلام آمادگی نمودند و تجربیات موفق خود در این زمینه را به اشتراک گذاشتند.
استقبال خوب صنعتگران نساجی و پوشاک از این رویداد نشان داد که صنعت نساجی از آمادگی کافی برای ورود فناوری‌های دانش بنیان برخوردار است و کاهش مصرف انرژی، دوستدار محیط زیست بودن، راندمان بالا و کیفیت جزء اهداف اصلی آنها است. این رویداد فرصتی را فراهم آورد تا صنعتگران و شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف نساجی و پوشاک بدون واسطه با هم ارتباط برقرار کنند و تعامل سازنده‌ای میان شان شکل گیرد.
آنچه مسلم است رونق چنین سلسله نشست هایی که به دور از هر گونه حاشیه به دنبال راهکارهای مناسب برای حل چالش‌های پیش روی صنعتگران است نه تنها باعث ارتباط مستقیم افراد موجود در صنعت شده بلکه باعث رونق هر چه بیشتر صنعت و رشد و شکوفایی تولید خواهد شد. امید است با حمایت و ادامه برگزاری چنین رویدادهایی بتوان از ظرفیت‌‌های موجود در این صنعت استفاده نمود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.