دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران

دکتر منصور بیدکی دبیرعلمی دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی

۱- لطفاً توضیحاتی در خصوص نحوه و زمان برگزاری کنفرانس ملی نساجی بفرمایید.
ضمن آرزوی سلامت، سعادت، شادکامی و بهروزی برای تمامی شما پژوهشگران، دانشجویان و اساتید بزرگوار و با توجه به ادامه روند شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، جلسات متعدد همفکری با اعضای محترم کمیته اجرائی کنفرانس، ریاست و اعضای محترم انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی ایران و رابطین محترم مراکز علمی و پژوهشی نساجی در سطح کشور انجام شد و نهایتاً برگزاری دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران توسط دانشگاه یزد و انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی ایران به صورت مجازی (برخط) در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۰ (چهارشنبه و پنج شنبه) مورد تصویب قرار گرفت.
۲- محورهای کنفرانس را بیان نمایید و میزان استقبال را چگونه ارزیابی می نمایید (به همراه آمار مقالات ارسال شده)
در جدول ذیل ۹ محور کنفرانس به همراه تعداد مقالات شفاهی و پوستر پذیرش شده پژوهشگران آورده شده است.

آمار ارسال مقالات پژوهشگران از دانشگاهها و مراکز علمی–تحقیقاتی کشور نشان می‌دهد که بیشترین آمار ارسال به ترتیب ۳۵% از محققین دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ۲۵% از دانشگاه یزد و ۱۰% از دانشگاه صنعتی اصفهان است. این رویداد توانسته است که برای اولین بار پذیرای ارسال مقالات محققین بیش از ۲۰ مرکز دانشگاهی در یک رویداد نساجی کشور باشد. همانگونه که پژوهشگران عزیز در ارسال مقاله همت کردند امید است که با توجه به برگزاری کنفرانس بصورت مجازی، استقبال گسترده‌ای از دانشجویان و اساتید بزرگوار را شاهد باشیم.
۳- وجود چنین کنفرانسی چه تاثیری روی صنعت نساجی خواهد گذاشت؟
به هر حال چنین کنفرانس‌هایی می‌تواند محل تبادل علمی تاثیرگذاری میان همه پژوهشگران، اندیشمندان و صنعتگران کشور باشد. برگزارکنندگان دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی در دانشگاه یزد در صدد هستند تا با دعوت از سخنرانان بزرگ نساجی ایران و جهان و برگزاری کارگاهای آموزشی کاربردی و مورد نیاز صنعت، ارتباط موثر با صنایع نساجی و پوشاک برقرار کرده تا بتواند در سیاستگذاری‌های صنعتی استان و کشور نیز تأثیر واقعی داشته باشد. برگزاری نمایشگاه مجازی در این رویداد، بستر مناسبی برای فعالان و صنعتگران نساجی است تا بتوانند آخرین دستاوردهای صنعتی، پیشرفت‌ها و محصولات نوین خود را به همه شرکت‌کنندگان از سراسر کشور ارائه کنند. امید است بتوان در فضائی پویا و با تعامل موثر و هم افزایی، بستر رشد و پیشرفت علمی و تجربی همه شرکت‌کنندگان عزیز را فراهم کرد.
۴- برنامه آتی کنفرانس ملی نساجی چیست؟
با توجه به اینکه متولی اصلی برگزاری کنفرانس‌های ملی نساجی، انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی ایران است به احتمال زیاد، طبق روال گذشته سیزدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دو سال آینده برگزار خواهد شد. ان شاالله با نابودی ویروس کرونا و به حداقل رسیدن خطر این بیماری، این رویداد به‌صورت حضوری برگزار شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.