پنچ مزیت کلیدی فناوری چاپ روتاری

مانا شگرد پایا نمایندگی شرکت اشتورک در ایران

امروزه چاپ دیجیتال منسوجات موضوعی پر اهمیت در صنعت نساجی است. گروهی از متخصصین انتظار دارند تا این تکنولوژی در نهایت جایگزین چاپ روتاری شود، اما هنوز آیند های روشن برای این تکنولوژی وجود دارد. در سراسر جهان، ۶۵ درصد از منسوجات با استفاده از ماشین های روتاری چاپ می شوند که این امر نشان دهنده به صرفه بودن، کیفیت بالا و سازگاری آن با نیاز مصرف کنندگان می باشد.
در ادامه به ۵ مزیت اصلی چاپ روتاری اشاره می کنیم. SPGPrints (اشتورک) معتقد است که هر دو شرکت تکنولوژی می توانند همزیستی داشته باشند و چاپ روتاری همچنان در قلب صنعت نساجی باقی خواهد ماند:
۱. چاپ روی هر رنگ پارچه
یکی از مزایای قابل توجه چاپ روتاری، امکان چاپ بر روی هر رنگ پارچه با همان دستگاه می باشد. برای مثال چاپ آبی روی مشکی که به دلیل مواد شیمیایی استفاده شده تنها در چاپ روتاری امکان پذیر می باشد. در طول فرآیند چاپ روتاری، مواد شیمیایی رنگ زمینه را حذف می کنند و آن را با رنگ جدید جایگزین می کنند. این امر برای چاپگرهای دیجیتالی که از هد برای قرار دادن رنگ روی سطح پارچه استفاده می کنند غیرممکن است.چاپگرهای دیجیتال فقط می توانند به طور مستقیم با پارچه سفید کار کنند. ماشین های چاپ روتاری می توانند هر نوع رنگ یا ماده شیمیایی را بر روی پارچه انتقال دهند و قدرت انعطا فپذیری بالایی در پاسخ به سفارشات مشتری به شما میدهند.

۲. چاپ روی هر نوع پارچه
یک ماشین چاپ روتاری می تواند مستقیماً روی چندین نوع پارچه از جمله پلی استر، ابریشم، پشم، پنبه (و یا ترکیبی از آنها) چاپ کند. تنها کاری که باید انجام داد این است که در خمیر چاپ مربوطه تغییرات لازم اعمال گردد تا بتوان تمام تولید را با یک ماشین اجرا کرد. این امر شرکت های تکمیل پارچه را قادر می سازد تا ضمن اطمینان از انعطا فپذیری، کیفیت را حفظ کنند.
در مقابل، ماشین های چاپ دیجیتال نمی توانند از انواع مختلف رنگ استفاده کنند و فقط می توانند بر روی پارچه هایی از یک خانواده (پارچه های تولید شده از یک نوع نخ) عملیات چاپ را انجام دهند. به عبارتی دیگر، برای چاپ بر روی انواع مختلف پارچه نیاز به ماشین های مختلف می باشد که این امر موجب افزایش در سرمایه گذاری، هزینه های عملیاتی و تعمیر و نگهداری می شود. در نهایت، برای به دست آوردن بهترین نتیجه در چاپ دیجیتال، نیاز به پارچه با کیفیت و مسطح خواهد بود. در مقابل، ماشینهای چاپ روتاری می توانند به طور موثر بر روی عمده پارچه های مرسوم در بازار از جمله شمعی و مخملی نیز چاپ کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳. چاپ های فانتزی و خاص
ماشین چاپ روتاری در چاپ طرح هایی پیچیده و استفاده از عملیات تکمیلی تخصصی، در صنعت مد و فشن و حتی موارد خاصی (مثلاً برای کودکان) بهترین گزینه اند. ماشین های چاپ روتاری می توانند طرح های پیچیده ای همراه با زرق و برق، حاوی ذرات جامد و تکمیل هایی خاص و بی نظیر مانند چاپ برداشت یا چاپ های ضد لغزش (بازدارنده لغزش) را انجام دهند.
ماشین های چاپ دیجیتال نمی توانند با خمیرهای چاپ سنگین کار کنند؛ این امر به این معنی است که چاپ روتاری همچنان تنها گزینه برای متراژ بالا و نیازهای تخصصی بازار است. همچنین ماشینهای چاپ روتاری مدرن با استفاده از شابلون های با کیفیت، قادر به تولید با کیفیت طرح های پیچیده بوده و به راحتی میتوان چاپ کیفیت بالا را متر به متر با این ماشیم ها انجام داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۴. مقرون به صرفه برای حجم های بالا
برای شرکت های تکمیل پارچه، هزینه تمام شده چاپ هر متر، امری مهم تلقی می شود. در حالی که چاپ دیجیتال در متراژهای پایین برتری دارد، برای چاپ بیشتر از ۱۲۰۰ متر، چاپ روتاری مقرون به صرفه ترین راه حل می باشد. از مزایای چاپ دیچیتال، سرعت و سادگی شروع کارهای چاپ است اما آماده سازی ماشین های چاپ روتاری به زمان نیاز دارد که خود باعث افزایش هزینه ها می شود. هنگام چاپ در متراژ پائین، هزینه ابتدائی در آماده سازی دستگاه روتاری بالاتر است ولی، در چاپ با متراژ بالا هیچ مسابقه ای بین این دو تکنولوژی وجود ندارد و چاپ روتاری هر بار برنده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۵. نفوذ کامل در هر نوع پارچه
یکی از مزایای کمتر شناخته شده در چاپ روتاری، قابلیت نفوذ کامل خمیر چاپ در پارچه است. نسبت به جنس و ضخامت پارچه و با تنظیمات لازم در دستگاه چاپ روتاری، میتوان طرحی را چاپ کرد که در دو طرف پارچه مشاهده شود. (بدون نیاز به چاپ در هر
دو طرف). در این صورت شرکت های تکمیل پارچه در زمان تولید صرفه جویی کرده و هزینه های تولید را کاهش می دهند. روسری یک نمونه از چاپ های دو رو است. البته نفوذ کامل حتی در پارچه های ضخیم تر نیز امکان پذیر است.

چاپ دیجیتال یا چاپ روتاری
ظهور فناوری های مدرن چاپی، تصمیم گیری را برای شرکت های چاپ منسوجات دشوار می کند:
کدام روش برای فرآیند چاپ ما مزایای اقتصادی و کیفی مناسب تری دارد؟ به طور کلی تمایلی در مشاهده تقابل این دو نوع چاپ وجود دارد اما، آنها مکمل یکدیگر هستند. چاپ روتاری راه حل هایی را به ما میدهد که چاپ دیجیتال هنوز قادر به ارائه آنها نیست. آزادی عمل در یک ماشین چاپ روتاری این امکان را می دهد که پیچیده ترین طرحها را با هر رنگ و بر روی هر پارچه ای با استفاده از یک ماشین، چاپ کرد. علاوه بر این، نفوذ کامل، انجام چاپ های فانتزی و پرداخت های خاص فقط با چاپ روتاری امکان پذیر است. در حالی که فناوری چاپ دیجیتال گام های بزرگی در کاهش هزینه و افزایش اطمینان در مراحل چاپ برداشته است، شرکت اشتورک معتقد است چاپ روتاری برای سالیان زیادی در قلب صنعت تکمیل پارچه باقی خواهد ماند.

ماشین چاپ TEAK: بهترین حالت ممکن برای ماشین چاپ روتاری
با در نظر گرفتن تمامی مزایای بالا، شرکت اشتورک با افتخار ماشین چاپ TEAK، نسل جدید ماشین چاپ روتاری را معرفی کرده است. از مزایای آن می توان به عرض چاپ بیشتر نسبت به ماشین های قبلی ساخته شده توسط این شرکت و همچنین بهبود نسبت قیمت به عملکرد آن اشاره کرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت ماناشگرد پایا نمایندگی شرکت اشتورک در ایران تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.