مجید امینی مدیر بازرگانی شرکت کهن تاج کیمیا

مجید امینی

مدیر بازرگانی شرکت کهن تاج کیمیا

مهندس مجید امینی مدیر بازرگانی شرکت کهن تاج کیمیا
مهندس مجید امینی مدیر بازرگانی شرکت کهن تاج کیمیا

– لطفاً شرح مختصری در خصوص شرکت کهن تاج کیمیا و فعالیت‌های آن بیان بفرمایید.

شرکت کهن تاج کیمیا در سال ۱۳۹۰ با هدف تامین رنگ، مواد شیمیایی و ماشین آلات نساجی تاسیس و با شعار “کیفیت اولویت اول است” شروع به فعالیت نمود. اولین نمایندگی این مجموعه، شرکت دنگه کیمیا است که تامین کننده رنگ راکتیو و مواد کمکی فرآیندهای رنگرزی و تکمیل کارخانجات نساجی کشورهایی همچون ترکیه، سوریه، مصر، مراکش پاکستان، هند، مالزی، بنگلادش پرو و لهستان با نام‌های تجاری Denactive  ، Denvaw، Denfin و …   می‌باشد. وجود عواملی همانند شرایط حاکم بر کسب و کار کشور، عدم شناخت کافی از مشتریان بازار ایران و علیرغم مشترکات فرهنگی، باعث شد که این مجموعه مشتریان محدودی در ایران داشته باشد؛ اما خوشبختانه، پس از گذشت مدتی و امضا چند قرارداد، توانست به عنوان ارائه محصولات با کیفیت در بازار ایران شناخته شود و به جایگاه ویژه‌ای در بین مشتریان خود دست یابد. پس از آن،  با توجه به گسترش فعالیت‌های تجاری و تمایل سایر شرکت‌های ترک به همکاری با گروه ما، تصمیم گرفته شد تا فعالیت و خدمات این شرکت به فروش ماشین آلات تکمیل و رنگرزی از کمپانی‌های هاس‌گروپ، مرسان، یلدیز، الیار، افه و .. نیز گسترش یابد و بتواند خدمات ارزنده‌تری را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

 

– برنامه بلند مدت و کوتاه مدت این شرکت جهت دستیابی به اهداف مورد نظر خود چیست؟

قطعاً هر شرکتی اهداف و چشم اندازهایی برای خود تعریف نموده است که تمام همت خود را به کار می‌بندد تا در کمترین زمان ممکن به حداکثر ارزش افزوده و سود در آن حیطه کاری دست یابد؛ البته در کنار آن، نباید از عرضه محصولات باکیفیت و جلب رضایت مشتری خود غافل شود تا همواره بتواند به عنوان یک شاخص و الگو در بازار پابرجا باقی بماند. شرکت کهن تاج کیمیا هم از این قاعده مستثنی نبود و به غیر از افزایش تنوع  در واردات محصولات نساجی و صنایع غیر نساجی، هدف‌گذاری‌هایی  را جهت صادرات ماشین آلات تولیدی و … نموده است. به‌طور مثال،  شرکت مهرسان که امور بازرگانی آن توسط شرکت کهن تاج صورت می‌گیرد، اولین ماشین خشک کن خود را در نمایشگاه نساجی پرو در معرض نمایش قرار خواهد داد و امیدواریم این مسیر، نقطه عطفی باشد تا بتوانیم تولیدات خود را در بازار جهانی عرضه کنیم و بخش صادرات شرکت را فعال‌تر نماییم.

 

– کهن تاج کیمیا در زمینه ارائه مواد شیمیایی مورد استفاده در تکمیل‌های خاص چه خدماتی را می‌تواند به مشتریان خود عرضه کند؟

با توجه به اینکه شرکت کهن تاج کیمیا استراتژی خود را بر اساس ارائه جدیدترین محصولات در زمینه مواد شیمیایی پایه‌ریزی نموده است، بنابراین، همواره درصدد برقراری ارتباط و همکاری با برترین شرکت‌های تولید کننده مواد شیمیایی همچون دنگه کیمیا است که واحد R&D فعالی دارد و تا امروز توانسته موادی همچون ضد آب و ضد لک و ضد آتش که جزء تکمیل‌های خاص می‌باشد، به مشتریان ارائه دهد ولی این نوع مواد در ایران مصرف زیادی ندارند که امیدواریم با توجه به هدفی که مدنظر است یعنی، ارتقاء کیفیت در ایران،  تکمیل‌های خاص بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به‌هر حال هم تیم کهن تاج و هم همکاران ما در کشورهای دیگر، علاقمند به آشنایی با تکنولوژی‌های خاص روز دنیا و ارائه آن به کارخانجات و مهندسین مشتاق هستند که این باعث افتخار ماست.

– کهن تاج کیمیا در زمینه ورود  تکنولوژی به کشور با چه مشکلاتی مواجه است؟ راهکارهای شما جهت رفع این مشکل چیست؟

درواقع، تمهیداتی که کهن تاج کیمیا در این زمینه اندیشیده، باعث شده تا این مجموعه در زمینه ورود تکنولوژی به کشور با مشکلات خاصی مواجه نگردد. از جمله این موارد، آموزش افراد متخصص خود و آشنایی با تکنولوژی‌های نوین و به روز دنیاست که این امر، هم با اعزام کارشناسان خود به شرکت‌های برتر و هم دعوت از کارشناسان آن شرکت‌ها، جهت ویزیت و مشاوره  تحقق یافته است؛ فقط انتظاری که از کارخانجات می‌رود، این است که ماشین آلات و شرایط تولیدشان را مطابق با استانداردهای روز دنیا، به روزرسانی کنند و اگر واقعاً قصد ماندن در این صنعت را دارند، باید شرایط تولیدشان را با سایر کشورهای پیشرو در نساجی مثل ترکیه، هند و بنگلادش سازگار نمایند.

 

– با توجه به برگزاری نمایشگاه ایرانتکس ۲۰۱۵، برنامه این شرکت جهت ارائه محصولات جدید خود چیست؟

متاسفانه به دلیل عدم همکاری مسئولین هماهنگ کننده برنامه‌های نمایشگاه، امسال حضور پررنگ و قدرتمند شرکت کهن تاج کیمیا مقدور نبود؛ اما تعدادی از نمایندگان ما با غرفه‌های مجزا در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و جدیدترین محصولات خود را در معرض نمایش قرار خواهند داد.

 

– سخن پایانی….

در پایان، از تولیدکنندگان و فعالان این صنعت عظیم، خواستارم که تدابیر لازم را در جهت همگامی با دانش فنی موجود در دنیا بیندیشند و با عرضه و ارائه محصولات داخلی در بازار جهانی، زمینه رقابتی سالم را فراهم آورند و با فعالسازی بخش صادرات، هم اعتماد مصرف‌کنندگان داخلی را به کیفیت محصولات ایرانی جلب نمایند و هم کمک شایانی را به تقویت حوزه اقتصادی کشور بنمایند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.