گفتگو با غرفه گذاران ایرانی ایتمای ۲۰۲۳ میلان

بابک حبیبی، رئیس هیئت مدیره شرکت آراز و هم ‌بنیانگذار برند جولا، در خصوص این شرکت و برنامه ها و محصولات ارائه شده در نمایشگاه ایتما ۲۰۲۳ گفت: «برند جولا در زمینه ماشین آلات گردباف و دستگاه‌ها و تجهیزات کنترلی این ماشین آلات فعالیت می‌کند. دستگاه‌های کنترلی ساخت جولا که از شناخت نیازهای صنعت و بافندگان و به پشتوانه نیروی انسانی متخصص و مهندسان با سابقه علمی خود، اختراع و تجاری‌سازی شدند، با توجه به منحصر به فرد و کاربردی بودن آنها و تاثیرشان در کیفیت‌بخشی و کاهش ضایعات پارچه تولیدی، بسیار مورد استقبال بافندگان و فعالان صنعت از کشورهای مختلف قرار گرفته است.»
وی در ادامه با معرفی محصولات و فناوری های جدید این شرکت افزود: «یکی از محصولات ما محصول پایش آنلاین وضعیت ماشین‌آلات گردبافی کارخانه‌های بافندگی است که با استفاده از فناوری اینترنت اشیا و همچنین سرور ابری، به مدیران کارخانه‌ها این امکان را می‌دهد که از هر جایی در دنیا بتوانند عملکرد و وضعیت آنلاین و کلیه رویدادهای ماشین‌آلات کارخانه خود را ببینند و با تحلیل این داده‌ها، بازدهی ماشین آلات خود را بهبود ببخشند و کارخانه را بهتر مدیریت کنند. محصول دیگر ما، سنسور لیزری سوزن است که با استفاده از فناوری لیزر قادر است سوزن شکسته داخل ماشین را تشخیص دهد و از تولید ضایعات جلوگیری ‌کند. محصول منحصر به فرد دیگر جولا که محصولی در لبه فناوری دنیاست و در آن از ۱۴ فناوری روز دنیا از جمله فناوری پردازش تصویر و هوش مصنوعی بهره گرفته شده است، نیت ویژن است که میتواند در زمان بافت پارچه با سرعت بالا در ماشین گردبافی هر گونه خطا بر روی پارچه را تشخیص ‌دهد و از تولید پارچه خراب جلوگیری کند. این محصول که با استقبال بسیار خوبی در این نمایشگاه مواجه شده، می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید کارخانجات، اتلاف انرژی که به دلیل تولید پارچه ضایعاتی در کارخانجات نساجی رخ می‌دهد را به حداقل ممکن برساند. اتلاف کمتر انرژی یعنی محیط زیست سالمتر و امروزه می‌دانیم توجه به محیط زیست یکی از دغدغه‌های بزرگ سازمان‌ها و شرکت‌های بین‌المللی‌ست.»
وی همچنین با اشاره به محصولات مشابه تولیدکنندگان بین‌المللی بیان داشت: «نکته دیگری که در این نمایشگاه از درخواست‌های مشتریان وهمچنین بازدید از غرفه‌های شرکت‌های بزرگ حوزه گردبافی مشخص شد این بود که روند کلی توسعه فناوری‌های صنعت گردباف، دقیقاً به سمت محصولات و دستگاه‌های کنترلی مشابه محصولات شرکت آراز رفته است که این امر علاوه بر اینکه نشان‌دهنده درست بودن ریل‌گذاری توسعه‌ای محصولات جولاست، تقاضای بالای بازار برای محصولات ما را نیز مشخص می‌کند. لذا یکی از اهداف مهمی که برای شرکت بعد از نمایشگاه تعریف خواهد شد سرمایه‌گذاری بیشتر در فرآیند تولید جهت به دست آوردن توانایی تولید انبوه محصولات و همچنین توسعه تیم‌های فروش بین‌المللی است.»
وی افزود: «یکی از اتفاقات جالبی که در این نمایشگاه قابل مشاهده بود این بود که بسیاری از بافندگانی که به غرفه مراجعه می‌کردند انگار که برای اولین بار با این فناوری‌ها و محصولات رو به رو می‌شدند. محصولاتی که سالهاست بافندگان ایرانی از آنها بهره‌برداری و در کارخانجاتشان استفاده می‌کنند. بنابر این گزاف نیست که بگوییم در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین، صنعت بافندگی گرد ایران همگام و پیشروتر از دنیا قدم برداشته است.»

ناصر عبادی، مدیر عامل شرکت رسام تجهیز رایا (باتیک) نیز در مصاحبه با نساجی موفق گفت: «اولین شرکت سازنده ماشین آلات چاپ و تکمیل و استنتر و استیمر در ایران هستیم و با هدف توسعه شرکت در سطح جهانی در نمایشگاه ایتما شرکت کردیم، زیرا این نمایشگاه باعث پیشرفت شرکت‌ها می‌شود. ما در این نمایشگاه تعاملات خوبی را با شرکت کنندگان کشور‌های اروپایی، آفریقایی و کانادایی داشتیم و یقین داریم در مسیری که در آن قدم گذاشته‌ایم، پیروز خواهیم شد.»
وی در ادامه با اشاره به کیفیت محصولات باتیک گفت: «محصولات ما در مقایسه با شرکت‌های دیگر حاضر در ایتما از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و نوآوری‌های متعددی را نیز در بخش‌های مختلف ماشین آلات بر پایه علم و تجربه موجود در شرکت داشته ایم که استقبال زیادی را نیز به همراه داشته است و کیفیت و قابلیت‌های این دستگاه‌ها منجر شده است تا تعداد زیادی از ماشین آلات باتیک در داخل و تعداد معدودی نیز در خارج از ایران توسط تولیدکنندگان مطرح خریداری و راه اندازی شده‌اند.»

علیرضا نوری مدیر عامل شرکت جهان اروم ایاز ضمن اشاره به استقبال گسترده شرکت کنندگان از این دوره از نمایشگاه بیان کرد: «شرکت ما در زمینه تولید پارچه‌های رو‌مبلی و دکور پرده‌ای فعالیت می‌کند و مدت کوتاهی است که در حوزه ساخت قطعات ماشین آلات نساجی نیز اقداماتی را داشته ایم. در این نمایشگاه تقریباً اکثر کشور‌های فروشنده ماشین آلات و فروشنده‌هایی که در بخش اروپایی هستند برای خرید و سرمایه گذاری حضور می‌یابند و ما برخی از مشتری‌هایمان را دعوت کردیم تا به نمایشگاه بیایند تا جلساتی داشته باشیم. ما بر این عقیده هستیم که در این نمایشگاه به نتایج بسیار خوبی دست خواهیم یافت زیرا ایتما یکی از بهترین و پربازدید‌ترین نمایشگاه‌های صنعت نساجی در جهان است.

محمد علی رستافر، مدیر عامل شرکت دانش بنیان شوکا ایرانیان نیز ضمن اشاره به حوزه فعالیت این شرکت و رضایتمندی از حضور خود در این رویداد گفت: شرکت دانش بنیان شوکا ایرانیان با بهره‌گیری از متخصصین داخلی و به پشتوانه ۱۵ سال تجربه در زمینه تولید الیاف مصنوعی در سال ۱۳۹۱ در شهر یزد تاسیس گردید. فعالیت شرکت در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات ذوب ریسی در صنعت نساجی می‌باشد که از جمله این ماشین آلات می‌توان به BCF ،CF ،POY ،FDY اشاره کرد. در طول یک دهه فعالیت شرکت بیش از ۲۰ پروژه شامل انواع ماشین آلات ذوب ریسی و تجهیزات وابسته به خطوط تولید الیاف مصنوعی در ظرفیت‌های تولیدی و طرح‌های مختلف نصب، راه اندازی و با رضایت کامل تحویل مشتریان شده است. علاوه بر حضور در نمایشگاه‌های بین المللی داخلی، شرکت دانش بنیان شوکا ایرانیان مفتخر است که امسال برای اولین بار به عنوان غرفه گذار در نمایشگاه ایتما ۲۰۲۳ که در شهر میلان ایتالیا برگزار شد، شرکت نمود. حضور در این رویداد بزرگ بین المللی صنعت نساجی علاوه بر بازخوردهای بسیار خوب اقتصادی و فناورانه‌ای که برای شرکت به همراه داشت باعث ارتقای نام کشور عزیزمان ایران در سطح جهانی و حضور در بین ۱۰ کشور دارای تکنولوژی ساخت این ماشین آلات شد.»

محسن راعی، مدیر عامل شرکت ماشین سازی راعی با سابقه دو دوره غرفه گذاری در ایتما بیان داشت: «شرکت ما فعالیت خود را حدوداً از ۲۰ سال پیش آغاز کرده است و تا کنون ماشین‌های گوناگونی را طراحی و ساخته است و نمونه ماشین جدیدمان را برای اولین بار در ایتما ۲۰۲۳ معرفی کردیم. این محصول یک ماشین آهارزنی است که می‌توان گفت تقریباً در دنیا بی‌نظیر است. این محصول از استقبال خوبی برخوردار بوده است و توانستیم مشتری‌های خوبی را جذب کنیم که انشالله بتوانیم پس از نمایشگاه مذاکرات تکمیلی را انجام داده و در زمینه فروش آن موفق باشیم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.