ثانیه ها ثروت هستند

گفتگو با مهندس حسین اصغریه اهری بنیانگذار گروه کارآفرینی اهری

  • لطفا خودتان را برای مخاطبین ما معرفی بفرمایید.

حسین اصغریه اهری هستم. متولد ۱۳۳۶ شهرستان اهر، ورودی رشته مهندسی نساجی بهمن ماه ۱۳۵۴دانشگاه پلی تکنیک تهران، امیرکبیر فعلی. سوابق خدمتی من شامل ۵ سال مدیریت سالت تولید در کارخانجات فرش ماشینی بوده و سپس به اتفاق آقایان مهندسین نقی زاده و مشک فروش شرکت سهیل نسج تهران را که تولیدکننده انواع نخ‌های فانتزی است، تاسیس کردیم. بنده همچنین، کارخانه بارش جاوید، متمرکز بر تولید نخهای کاورینگ، را احداث نمودم.

در حال حاضر مقیم تورنتو کانادا هستم و همچنان فعال در حوزه نساجی وسایر حوزه‌هایی مثل واردات و صادرات کالاهای نساجی و هتلداری هستم.

  • در حال حاضر در چه حوزه‌ای از صنعت نساجی فعال هستید؟

عمده فعالیت من اکنون آموزش، مشاوره، راهنمایی و تاسیس شرکت‌های تخصصی واردات و صادرات کالاهای نساجی است که اداره این بنگاه‌های اقتصادی را به عهده جوانان علاقمند و کوشا و متخصص در امور نساجی سپرده‌ام. در ادامه مسیر نیز بر کار ایشان نظارت داشته تا بتوانند کار آفرینی کنند و تبدیل به یک کارآفرین موفق و کارا شوند.

  • مجموعه شما به طور تخصصی چه عملکردی دارد؟

تخصص در راستای تمرکز ایجاد می‌شود، لذا تک تک شرکت‌هایی که در بخش‌های کوچک در محصولات نساجی ایجاد میکنیم با نگاهی تخصصی و حرفه ای جلو برده می‌شوند. رنگ و مواد تعاونی، فرش ماشینی و تامین مواد اولیه جزو این فعالیت‌ها به شمار می‌روند.

  • مزیت رقابتی شرکت شما نسبت به سایر رقبای داخلی و خارجی چیست؟

داشتن امکانات و دفاتر تیم پشتیبانی در چندین کشور خارجی از جمله کانادا، ترکیه و برزیل، و تجربه عملی در این حوزه ها مزیت رقابتی ما می‌باشد. علاوه بر این، فراهم کردن ابزار تحقق، بویژه در امر صادرات و واردات با فعال نمودن چندین دفتر صرافی در کشورهای قید شده که مبادلات پولی و ارزی را آسان می‌کند، از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره نمود.

  • آیا در حوزه صادرات فعالیت دارید؟ به چه کشورهایی؟

در حوزه صادرات تمرکزمان بر روی فرش ماشینی کاشان جهت ارسال به کشورهای حوزه آمریکای شمالی و برزیل است.

  • وضعیت عمومی زمینه تخصصی کاری خود را در کشور چگونه ارزیابی می‌کنید؟

صنعت نساجی به تخصص‌های فراوانی نیاز دارد. ما با ارتباطات گسترده‌ای که با نهادهای مدنی و تشکل‌ها داریم، از جمله جامعه متخصصین نساجی، انجمن صنایع نساجی و دانشگا‌ههای نساجی کشور، نسبت به منابع انسانی و تخصصی رشته‌ها شناخت نسبی پیدا کرده‌ایم و لذا به آسانی دسترسی به متخصصین مربوطه را داشته تا از آنها بهره‌مند شویم.

  • چشم انداز آتی حوزه فعالیت خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

چشم انداز صنعت نساجی در ایران را رو به رشد می بینم. جوانان تحصیل کرده و باسواد و علاقمند در این حوزه بسیار فراوان‌اند. لذا به آینده این صنعت بسیار خوش بینم و دورنمای خوبی از آن در ذهن متصور هستم. البته مشکلات و مسائل زیادی وجود دارند که در جهت ارتقای سطح دانش و توان تخصصی جوانان ما باید دانشگاه‌ها بسیار فعال‌تر و موثرتر عمل نمایند. مطالب روز صنعت و علم باید در این راستا به آنان آموزش داده شوند که بسیار حائز اهمیت است.

  • کلام پایانی

جوانان این رشته که  بخش عمده‌ای از آنها علاقمند به رشد و ایجاد کارآفرینی در صنعت نساجی می‌باشند نیازمند به مربی کاربلد، آزموده و مجرب دارند که در رده‌های مختلف امتحان خود را پس داده و موفق بوده‌اند‌. لذا باید این مربیان شناسایی و معرفی شوند و جوانان بتوانند از مربی‌گری آنان بهره‌مند شوند و فرآیند آزمون و خطا را در مسیر خود به حداقل برسانند. چرا که متحمل هزینه‌های فراوانی خواهند شد و این امر متاسفانه می‌تواند منجر به یاس وناامیدی در آنها شود. ما نسل‌های پیشین و فعالان با تجربه باید نهایت کمک را به خود اشتغالی جوانان خود بکار گیریم. بنده به نوبه خود بصورت رایگان مشاوره جوانان عزیز در امور کار آفرینی هستم. شعار گروه ما ثانیه ها ثروت هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.